Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΜΕ ΜΟΥΣΙΚΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΥΜΠΑΝ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΠΛΑΝΗΤΕΣ ΤΟΥ!

Εκφραστικοί μου φίλοι καλημέρα και καλή εβδομάδα να έχουμε! 

Μιας και αυτή η εβδομάδα θέλοντας και μη θα είναι και πιο πιεσμένη λόγω των εκλογών που επρόκειτο να γίνουν, νομίζω πως το σημερινό θέμα της ανάρτησης θα σας κάνει να χαλαρώσετε και να αναζωογονηθείτε! ;)

Ότι το σύμπαν παράγει μουσική φαντάζομαι το ξέρατε. Ότι μπορεί να έχετε ακουσει καποια βιντεο με αυτη τη μουσική φαντάζομαι οτι μπορεί να το έχετε κάνει ήδη, ε σήμερα λοιπόν είπα παρεούλα να μάθουμε και να ακούσουμε.

Προσωπικά, δεν ήξερα πολλές λεπτομέριες, έψαξα όμως βρήκα και με χαρά τις μοιράζομαι μαζί σας!

Για πάμε να δούμε τι βρήκα και μη παραλείψετε να ακούσετε τα βίντεο που θα ακολουθήσουν! ;)


Πολλούς αιώνες πριν η ΝΑΣΑ αποδείξει την ύπαρξη την Μουσικής στο Σύμπαν, ο Πλάτων ονόμαζε την μουσική ως την ομορφιά του Σύμπαντος κι έλεγε ότι η «η Μουσική είναι η κίνηση του ήχου για να φτάσει την ψυχή και να της διδάξει την αρετή», ότι «η μουσική είναι ένας ηθικός κανόνας. Δίνει ψυχή στο σύμπαν, φτερά στη σκέψη, απογειώνει τη φαντασία, χαρίζει χαρά στη λύπη και ζωή στα πάντα”.

Πιο πριν όμως ο Πυθαγόρας ο Σάμιος, αυτός ο μέγιστος των μεγίστων φιλόσοφος, μαθηματικός, γεωμέτρης και μουσικός, είχε φτάσει σε τέτοιο επίπεδο ευαισθησίας ώστε ν’ ακούει (όχι βέβαια με τα φυσικά αυτιά) τη συμφωνία του ουρανού, τη μουσική των ουράνιων σφαιρών και 6 αιώνες π.Χ. από τον Κρότωνα της Ιταλίας αυτός και οι μαθητές του “ θεμελίωναν την θεωρία τους για τους αριθμούς. «κατὰ δὴ τοὺς Πυθαγορικοὺς πρεσβευτέα τὰ τῶν ἀριθμῶν ὡς ἀρχὴ καὶ πηγὴ καὶ ῥίζα τῶν πάντων».

Ανακάλυπταν τις αρμονικές σχέσεις των αριθμών στη μουσική και βάσει αυτών ερμήνευσαν τον Σύμπαντα Κόσμο. Η μουσική για τους Πυθαγόρειους ήταν πάνω από όλα μαθηματικά. Η ουσία της ήταν οι αριθμοί και η ομορφιά της η έκφραση των αρμονικών σχέσεων των αριθμών, «τοὺς ἐν τοῖς ἀριθμοῖς ἁρμονικοὺς λόγους ἐννοῶν καὶ τὸ ἐν αὐτοῖς ἀκουστὸν ἀκούειν ἔλεγε τῆς ἁρμονίας». Η μουσική ήταν ακόμα η εικόνα της ουράνιας αρμονίας. Οι αρμονικές σχέσεις των αριθμών μεταφέρονταν στους πλανήτες. Οι πλανήτες καθώς περιστρέφονται – δίδασκε – παράγουν διάφορους μουσικούς ήχους, «αρμονία των σφαιρών», που δεν τους ακούμε” : «Εστίν ουν η ουσία των πραγμάτων αρμονία και αριθμός σφαιρών στρεφομένων»!!

2.500+ έτη μετά, στο σήμερα, η σύγχρονη επιστήμη έχει απόδειξη μέχρι κεραίας όλα όσα έλεγαν ο Πλάτων και ο Πυθαγόρας για την μουσική των ουράνιων σφαιρών.

Όπως μας λέγει ο Ιάμβλιχος, στο «Περί Πυθαγόρειου βίου, 938 – 958», ο Πυθαγόρας χρησιμοποιώντας κάποιον άρρητο και δυσκολονόητο θεϊκό τρόπο, τέντωνε την ακοή του και προσήλωνε τον νου του στις «μεταρσίαις» (υπερκόσμιες) «τοῦ κόσμου συμφωνίαις», ακούοντας μυστικά, όπως έδειχνε, μόνον αυτός και κατανοώντας την καθολική των σφαιρών και των κατ’ αυτάς κινούμενων αστέρων αρμονία, που ήταν κάτι πληρέστερο από εκείνη των θνητών και απέδιδε «κατακορέστερον μέλος».

Η υπερκόσμια αυτή συμφωνία, έλεγε, είναι αποτέλεσμα «ἐξ ἀνομοίων μὲν καὶ ποικίλως διαφερόντων ῥοιζημάτων ταχῶν τε καὶ μεγεθῶν καὶ ἐποχήσεων» (εξ ανόμοιων μεν και ποικίλων ταχύτατων ήχων και μεγεθών και συνακόλουθων στοιχείων), που έχουν αναμεταξύ τους εναρμονισθεί με κάποια μουσική διάταξη, αποτελούμενη από κίνηση και μελωδικότητα περιστροφή άμα και ποικιλόμορφη ωραιότητα. Από την υπερκόσμια αυτή συμφωνία εμπνεόμενος, σαν να είχε βάλει σε τάξη και αυτή λογική του νου του, όπως όταν μιλούμε για άσκηση σωματική, επινοούσε όσο ήταν δυνατόν κάποιες εικόνες ίδιες με αυτές που έβλεπε, τις οποίες παρείχε στους μαθητές του μιμούμενος με τα μουσικά όργανα και την φωνή την υπερκόσμια συμφωνία. Γιατί σε αυτόν μόνον από όλους τους ανθρώπους της γης θεωρούσε ότι ήταν κατανοητοί και μπορούσε να ακουσθούν οι κοσμικοί αυτοί φθόγγοι.

Εάν σταθούμε για λίγο στην γεωμετρική και μαθηματική πλευρά του θέματος θα παρατηρήσουμε ότι υπάρχουν 5 συμμετρικά πολύεδρα. Ο μέγας Πλάτων έλεγε ότι αυτά τα πολύεδρα είναι οι βασικοί δομικοί κρίκοι, τα πλέον σημαντικά δομικά στοιχεία στην δημιουργία του σύμπαντος. Ο Kepler που μελέτησε τα έργα των αρχαίων Ελλήνων και ιδιαίτερα του Πλάτωνα παρατήρησε με τις μετέπειτα έρευνές του, ότι οι τροχιές των πλανητών, και φυσικά της Χθονός – Γης, “γράφουν” την περιφέρεια συγκεκριμένων πολυέδρων.

Για παράδειγμα η τροχιά του Άρεως γράφει την περιφέρεια ενός τετράεδρου (Πυρ). Η τροχιά του Διός γράφει την περιφέρεια ενός κύβου (γη). Η τροχιά της Αφροδίτης γράφει την περιφέρεια ενός οκτάεδρου (Αήρ). Η τροχιά της Γης γράφει την περιφέρεια ενός εικοσάεδρου (Ύδωρ). Και τα πράγματα δεν σταματούν εκεί : οι αρχαίου Έλληνες ταύτιζαν τα ουράνια σώματα ή ορθά τις τροχιές του με τις νότες της μουσικής, ήτοι ΝΤΟ, ΡΕ, ΜΙ, ΦΑ, ΣΟΛ, ΛΑ ΣΙ, ΝΤΟ, δηλαδή με τους νόμους της μουσικής. Κάτι που έχει επαληθευθεί από σύγχρονους επιστήμονες, ότι δηλαδή συγκεκριμένες νότες αποδίδουν συγκεκριμένα γεωμετρικά σχήματα – στερεά.


Δείτε μερικά βίντεο με την μουσική που παράγουν κατά την περιστροφή τους, η Γη,ο Πλούτωνας,ο Κρόνος,ο Πωσειδώνας και η Ιώ(Φεγγάρι του Δία)







 



Εκφραστικοί φίλοι τα πάντα επάνω στον πλανήτη μας παράγουν μουσική! Είναι τόσο ωραίο και γλυκό αυτό! Νομίζω οτι αυτό είναι αρμονία! :)

Αυτά απο μένα για σήμερα! Να είστε καλά και να έχετε μία όμορφη εβδομάδα! :)

Σχόλια

  1. Καλημέρα Κική !!!Καλή εβδομάδα!!!Νά καί κάτι πού βλέπω καί ακούω γιά πρώτη φορά!!
    Πολύ εντυπωσιακό!!!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημερα και απο εδω αγαπημενη μου φιλη!
      Καλη εβδομαδα να εχουμε!
      Χαιρομαι ιδιαιτερα που το ακουσες και το εμαθες πρωτη φορα! Και κυριως χαιρομαι που σου αρεσε! ;)
      Φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  2. καλημέρα Κικίτσα!! τι ενδιαφέρουσες πληροφορίες και βιντεάκια?! καλή εβδομάδα γεμάτη αρμονία και ομορφιά! φιλάκια πολλά ....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ξαδερφουλα μου καλημερα! καλη εβδομαδα να εχουμε!
      χαιρομαι πολυ που σου αρεσαν!
      φιλακια πολλα πολλα!
      σ αγαπω πολυ πολυ! :*

      Διαγραφή
  3. Εντάξει, πωρώθηκα τώρα! Όχι πως πολλά από αυτά δεν τα ήξερα (να είναι καλά η αγαπημένη μου Καθηγήτρια Κυρία Μαρία (Φυσικές Επιστήμες) που πάντα μου έδινε και συνεχίζει να μου δίνει υλικό για το σύμπαν, τη Φιλοσοφία, τη μουσική και όχι μόνο.
    Η Μουσική είναι ό,τι ωραιότερο έχει ανακαλυφθεί σε αυτό τον κόσμο! Δεν μπορώ να φανταστώ τη Ζωή, χωρίς μουσική!

    Να είσαι καλά Κική μου για την τέλεια ανάρτηση!
    Καλή εβδομάδα να έχουμε!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν εχω παρα να συμφωνησω μαζι σου αγαπημενη μου Μαρια! :)
      φιλακια πολλα! <3

      Διαγραφή
  4. ..νασε καλα ματια μου..χαρουμενη βδομαδα..ειναι οτι πιο ομορφο εχουμε πανω απο το κεφαλι μας..αγνωστο..αλλα πανεμορφο..σε φιλω..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να σαι καλα αγαπημενη μου!
      χαιρομαι που εισαι εδω ξανα!
      φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  5. ΤΙ πρωτοτυπία !!! τι υπέροχο θέμα .... άστρα πλανήτες μουσικές τέλειο τέλειο καλημέρα κικάκι μου όλη μέρα και καλή εβδομάδα μας ξεκινάς όμορφα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαιρομαι πολυ που σου αρεσε Νικολα μου!
      να εισαι καλα και να εχεις μια ομορφη μερα!

      Διαγραφή
  6. Πολύ όμορφα τα βίντεο Κικού μου για να ξεκινήσουμε την εβδομάδα.
    Η μουσική είναι το παν και φάρμακο πολλές φορές από όπου και αν προέρχεται!
    Την έχουμε μέσα μας από την μέρα που γεννιόμαστε πιστεύω!
    Πολλά φιλιά την καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συμφωνω σε ολα Ελενακι μου!
      να εισαι καλα και να εχεις μια ομορφη μερα!
      Φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  7. Όταν ήμουν μικρή, ήθελα να γίνω αστρονόμος! (Τρομάρα μου!)
    Αργότερα πήρα απόφαση πως με μαθηματικά και φυσικοχημείες η Γιάννα δεν έχει ΚΑΜΙΑ σχέση, οπότε τώρα απλά "κολλάω" άσκημα με κάτι τέτοια θέματα!
    Πολύ μου αρέσουν αυτές οι αναρτήσεις, Κική μου!
    Πάω να δω τα βιντεάκια και τα λινκ!
    ΣΣΣΣΣΣΣΣΜΟΥΤΣ πολλά-πολλά!
    Καλή εβδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αστρονομος ε;;; ωραιο!
      και εγω για ενα διαστημα ειχα σκεφτει να γινω αστροναυτης! χαχαχα
      νομιζω πως ολα τα παιδια εχουν σκεφτει κατι αντιστοιχο.
      μετα προσγειωνομαστε!
      θα σου πηγαινε ομως να ησουνα αστρονομος! χιχιχι

      φιλακια πολλα αγαπημενη μου! να εχεις μια ομορφη μερα!

      Διαγραφή
  8. Πόσες πληροφορίες που δεν γνώριζα!
    Να'σαι καλά Κικίτσα μου!
    Οι ήχοι μου θύμισαν χειμώνα :)
    Την καλημέρα μου και καλή εβδομάδα να έχεις !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Καλημέρα Κικίτσα μου
    Πρωτοποριακό το θέμα σου σήμερα
    και τα βίντεο πολύ ενδιαφέροντα!!!

    φιλάκι γλυκό ♥♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ενδιαφέρον....ήταν πολύ μπροστά οι αρχαίοι ;)
    Μια απορία βέβαια, δεν υποτίθεται ότι ο ήχος δεν διαδίδεται στο κενό;
    Καλή σου μέρα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ωραιοζηλη μου καλημερα!
      Ο ηχος δεν διαδιδεται στο κενο οντως.
      Εδω ομως οι πλανητες παραγουν ηχο, υποθετω πως ειναι διαφορετικο. Βεβαια απο τετοιου ειδους επιστημες δεν γνωριζω πολλα οποτε δε απανταω με μεγαλη επιφυλαξη!
      Να εισαι καλα και να εχεις μια ομορφη μερα! Φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  11. Εκφρασούλα η σημερινή σου ανάρτηση είναι μία από τις καλύτερες!
    Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Κάπου το είχα ξαναδιαβάσει αυτό πριν καιρό, μα το ξέχασα τελείως!
    Να 'σαι καλά βρε Κική μου που μας υπενθυμίζεις ή μας διδάσκεις πράγματα με τις -πάντα ενδιαφέρουσες- αναρτήσεις σου!
    Καλή χρονιά να έχεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαιρομαι που σου αρεσε Λιζακι μου! καλη χρονια και σε σενα! φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  13. Πολύ ενδιαφέρον θέμα Κική μου,
    σε ευχαριστούμε που το έθιξες και μας προσέφερες τόσες πληροφορίες!
    Σε γλυκοφιλώ και σου εύχομαι μια όμορφη εβδομάδα.
    ΥΓ: Ελπίζω να νιώθεις καλύτερα στην υγεία σου και να υποχώρησε το κρυολόγημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. καλη εβδομαδα κουκλιτσα μου!!! πολυ ωραιες πληροφοριες μας εδωσες ενδιαφερον!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Κικη τα ακουσα ολα και ομολογω δεν ειχα ξανακουσει οτι βγαινει μουσικη απο τους πλανητες, μου αρεσε πολυ, καλη βδομαδα και φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Τι εννοείς "λόγω των εκλογών που ΕΠΡΟΚΕΙΤΟ να γίνουν";;; Πες μου πως αναβλήθηκαν και δεν το ξέρω! Αχαχα! Τον πόνο μου εγώ :)) Καλή εβδομάδα Κική και...εκλογική, πίστεψε με, πίστεψε το! :))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Xi,xi,xi!!!! Το ίδιο σκέφτηκα κι εγώ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Γεια σου, Κική!!!

      Διαγραφή
    2. χαχαχαχα
      γινανε γινανε κοριτσια
      σας τρομαξα;
      χαχαχαχα

      Διαγραφή
  17. Το τρομερό με τους ήχους του σύμπαντος, είναι πως καθόλου δεν πρόκειται ν' αλλάξουν, αν η γη αφανιστεί!!!
    ΑΦιλάκια προβληματισμένα... λόγω των ήχων της άθλιας TV μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Καλησπέρα σου καλή μου και καλή σου βδομάδα.....! τι υπέροχο θέμα είναι σήμερα τούτο που πραγματεύεσαι ; πανέμορφο και τόσο μα τόσο τεκμηριωμένο.....! γεμάτο λυρισμό....
    Χαιρόμαστε που μας το μετέδωσες Κική.
    Να είσαι καλά και ευχαριστούμε

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαιρομαι που σου αρεσε Γιαννη μου!
      να εισαι καλα και να εχεις μια ομορφη μερα!

      Διαγραφή
  19. Ναιιιιιιιιιιι δεν είναι υπέροχο Κική μου; Η μουσική είναι η γλώσσα του σύμπαντος!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ενδιαφέρον, και δεν μου φαίνεται καθόλου απιθανο!
    καλό βραδυ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Φοβερό!! Δεν έτυχε να ξανακούσω κάτι τέτοιο και εντυπωσιάστηκα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΓΑΠΗ!

    Έως το τέλος του κόσμου λοιπόν... Έως.... Και μεταφορικά και κυριολεκτικά Σαν επιφώνημα... Πάντα ένα επιφώνημα.. Ένα επιφώνημα θαυμασμού, απόγνωσης, πολλών συναισθημάτων και ένωσης... Πάντα Ένωσης! ~~ Η Αγάπη Δηλώνει Πιστεύω - Κική Κωνσταντίνου Εκδόσεις Ανατολικός Η πανέμορφη φωτογραφία μας έρχεται από τα τρυφερά και δημιουργικά χεράκια μιας γυναίκας που αγαπώ και θαυμάζω! Κι όπως η ίδια μου είπε, άργησε αλλά έχει τη θέση που του αξίζει, επειδή περίμενε, υπομονετικά και καρτερικά! Ευχαριστώ ολόψυχα αγαπημένη μου, Alexandra Mouriopoulou !         Η κατανομή του χώρου ήταν άρτια μοιρασμένη και δομημένη στις δύο πλευρές με σκοπό και τα δύο μέρη να είναι ίδια. Ότι υπήρχε στη μία πλευρά υπήρχε και στην άλλη. Ακόμη και οι πετρούλες που στόλιζαν τις ρίζες των μεγάλων δέντρων ήταν ίδιες μεταξύ τους. Ήταν προφανές! Το πρόσωπο που είχε αναλάβει την φροντίδα και την επιμέλεια του κήπου εκτός από το ότι αφιέρωνε πάρα πολύ χρόνο σε αυτόν, για κάποιο ιδιαίτερο λόγο ήθελε και τα δύο

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ

Κρατώ στα χέρια μου το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2020 απο το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς "Κέφαλος" , όπου συμμετέχω με τρία έργα μου. Ξεφυλλίζοντας το, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς και έργα, νιώθω υπερήφανη και ευγνώμων. Τα συγχαρητήρια μου, σε όλους! Eπίσης, ΕΔΩ, μπορειτε να διαβασετε μια υπέροχη συνέντευξη του δικού μας "Σκρουτζάκου"  Giannis Koutris !! Συγχαρητήρια αγαπημένε μου φίλε! Ακόμη, σας έχω δύο εξαιρετικές προτάσεις, δικών μας πάλι, αγαπημένων προσώπων! "Στα παπούτσια των άλλων¨" το νέο βιβλίο της Μαρίας Κανελλάκη, εκδ. 24γραμματα Ανατομικές ιστορίες παντός καιρού και εδάφους, σε ποικιλία δερμάτων και χρωμάτων, για όλες τις (χ)ώρες και για όλα τα πέλματα. Η νέα τάξη υποδημάτων θέλει έντονες αντιθέσεις και άτολμους βηματισμούς. Σ’ αυτό το καλαπόδι κατασκευάστηκαν και οι ιστορίες του βιβλίου. Ψηλοτάκουνες γόβες για «φλατ» ήρωες και παπούτσια γδαρμένα για ανθρώπους-λουστρίνια. Ολοκαίνουργια

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να