Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΠΡΟΣΕΥΧΗ ΣΗΜΕΡΑ ΛΕΓΕΤΑΙ ΠΡΑΞΕΙΣ.


Eκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα.
Ευλογημένη Μεγάλη Εβδομάδα να έχουμε.
Να επιτρέψουμε στην ψυχή μας να περάσει όλα τα στάδια του Κυρίου ώστε στο τέλος να καθαρίσει, να εξιλεωθεί και να αναστηθεί κι αυτή μαζί του.
Αφήστε τον εαυτό σας ελεύθερο αυτήν την εβδομάδα να γονατίσει αν χρειαστεί, να προσευχηθεί μα στο τέλος να εξαγνιστεί και να πλημμυρίσει με φως, αγάπη και ελπίδα.

Σκοπός μου δεν είναι να κάνω θρησκευτικό κήρυγμα, δεν είμαι άλλωστε αρμόδια γι' αυτό, απλώς μια βαθιά, εσωτερική ανάγκη με κάνει να θέλω να μοιραστώ με όλο τον κόσμο το πιστεύω μου. Ξέρετε, εάν η θρησκεία μας (βγάζω εκτός την εκκλησία και πολλούς θεσμούς της για αρκετές περιπτώσεις που δεν ασπάζομαι), δεν ήταν τόσο δυνατή και άκρως αληθινή για εμένα, δε θα τη πολεμούσαν και με τόσο μένος μάλιστα, τόσες άλλες θρησκείες και οργανώσεις.  

Το μόνο που θέλω να πω είναι πως αν ακολουθούσαμε, και πάλι όχι κατα γράμμα, τα όσα υποστηρίζει η θρησκεία μας, το μόνο σίγουρο και βέβαιο είναι πως θα είμασταν καλύτεροι άνθρωποι, ήρεμοι, γαλήνιοι και σίγουρα άκρως ειρηνικοί και καλοί. 

Υπάρχει άραγε κάτι πιο ωραίο απο έναν φιλειρηνικό κόσμο;
Ναι, ξέρω πως αυτό δεν μπορεί να γίνει εφικτό αλλά ξέρω καλά πως πλησιάζοντας τον Θεό, τον φιλεύσπλαχνο Θεό μας, μόνο με ηρεμία και συνάμα ελπίδα μπορούμε να πλημμυρίσουμε την ψυχή και κατ' επέκταση τις ζωές μας. Νομίζω πως η θρησκεία μας, πέρα απο την προσωπική λύτρωση, μας μαθαίνει να γινόμαστε καλύτεροι άνθρωποι και κυρίως, συνάνθρωποι... αδέρφια...

Σε αυτό το σημείο, θέλω να μοιραστώ μαζί σας κάποιες φωτογραφίες που μου έστειλε η αγαπημένη μου Αλεξάνδρα Μουριοπιούλου απο την πανέμορφη Καστοριά και πραγματικά θεωρώ πως δε θα μπορούσα να τις ταιριάξω καλύτερα στην σημερινή μου ανάρτηση. Εξάλλου και σαν συνέχεια του τίτλου της ανάρτησης με την τόση αγάπη που έχω λάβει απο εσάς θα μπορούσα να προσθέσω τη φράση: "Και εγώ είδα πολλές..."

Για ελάτε όμως να δούμε τις πανέμορφες φωτογραφίες που ακολουθούν:


Είπα στη μυγδαλιά: «Αδερφή, μίλησέ μου για το Θεό». Κι η μυγδαλιά άνθισε.
Νίκος Καζαντζάκης, 1883-1957, Έλληνας συγγραφέας
(«Ο Φτωχούλης του Θεού»)




Φορτίον μη συγκαθαιρείν, αλλά συνανατιθέναι τοις βαστάζουσι
Πυθαγόρας, 580-490 π.Χ., Αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος
μτφρ: μη βοηθάς να αφήσουν κάτω το φορτίο, αλλά βοήθα να το κουβαλήσουν



 Tα Λάφυρα στο μοναστήρι της Παναγίας Μαυριώτισσας.



 
Χτισμένη το 1082 επί Βυζαντινού Αυτοκράτορα Αλεξίου Α΄ Κομνηνού, η Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου Μαυριώτισσας, αυτός ο Βυζαντινός θησαυρός βρίσκεται σε απόσταση τεσσάρων χιλιομέτρων από το κέντρο της Καστοριάς, στο ανατολικό μέρος του βουνού της Καστοριάς, που αποτελεί χερσόνησο μέσα στην λίμνη Ορεστιάδα, σε μια τοποθεσία με αιωνόβια πλατάνια.

Αρχικώς ονομάσθηκε Μεσονησιώτισσα. Έπειτα ονομάστηκε Μαυριώτισσα από το απέναντι αυτής παραλίμνιο χωριό Μαύροβο (σημ. Μαυροχώρι) κατά τον 17ο αιώνα, οι κάτοικοι του οποίου συντηρούσαν το μοναστήρι.
Αφορμή για το κτίσιμο της μονής υπήρξε το γεγονός ότι στο σημείο αυτό αποβιβάσθηκαν το 1083 στρατεύματα του Αλεξίου Α΄ Κομνηνού, για να εκδιώξουν τους κατακτητές της Καστοριάς Νορμανδούς, όπως και έγινε.

Η ανδρώα Ιερά Μονή Μαυριώτισσας διαδραμάτισε σημαντικό ρόλο ως πνευματικός χώρος σε όλες τις φάσεις τις ιστορίας της Καστοριάς. Έτσι εξηγείται και το ιδιαίτερο ενδιαφέρον που έδειχναν γι' αυτήν αξιωματούχοι του Βυζαντίου.

Οι καταστροφές και οι επισκευές που έγιναν κατά καιρούς είχαν ως αποτέλεσμα να καταστραφούν πολλές από τις σπουδαίες τοιχογραφίες της. Τα μάτια που έχουν αφαιρεθεί - χαραχθεί από τα εικονιζόμενα πρόσωπα είναι αποτέλεσμα των Τούρκων, επί Οθωμανικής αυτοκρατορίας. Η μεγάλη παράσταση της Δευτέρας Παρουσίας, άκρως ενδιαφέρουσα από εικονογραφικής άποψης και η σκηνή της Βάπτισης είναι του 12ου αιώνα. Οι εξωτερικές τοιχογραφίες της (ρίζα Ιεσσαί, αυτοκράτορες και Άγιοι Δημήτριος και Γεώργιος) τοποθετούνται χρονικά γύρω στα 1260.

Στο χώρο της μονής υπάρχουν κι άλλα μεταγενέστερα κτίρια, όπως το παρεκκλήσι του Αγίου Ιωάννη του Θεολόγου, το μουσείο και το εκθετήριο. Το 1998 το μοναστήρι επανιδρύθηκε. Σήμερα Ηγούμενος είναι ο Αρχιμανδρίτης Νεκτάριος.

Πηγή: http://www.monastiria.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=455&lang=fr
 
 
 
 
Εύροις δ’ αν επί ων πόλεις ατειχίστους, αγραμμάτους, αβασιλεύτους, αοίκους, αχρημάτους, νομίσματος με δεομένας, απείρους θεάτρων και γυμναστηρίων. Ανιέρου δε πόλεως και αθέου, μη χρωμένης ευχαίς, μη δ’ όρκοις, μηδέ μαντείαις, μηδέ θυσίαις επ’ αγαθοίς, μη δ’ αποτροπαίς κακών ουδείς έστι, ουδ’ έσται γεγονώς θεατής.


Πλούταρχος, 47-120 μ.Χ., Αρχαίος Έλληνας ιστορικός


Σύντομη απόδοση: Μπορείς να βρεις πόλεις χωρίς άλλα πράγματα, αλλά όχι χωρίς θρησκεία και θεό.
 


Τα Λάφυρα στο παρεκκλήσι του Αγ. Ιωάννη του Θεολόγου με τοιχογραφίες του 1552, φιλοτεχνημένες από το ζωγράφο Ευστάθιο Ιακώβου.

 


Οι σωζόμενες τοιχογραφίες του καθολικού περιορίζονται στο ιερό, στο δυτικό τοίχο του κυρίως ναού και στο νάρθηκα. Το ιδιαίτερο ύφος τους δημιουργεί έντονες επιφυλάξεις για τη χρονολόγησή τους, που κυμαίνεται από τον 11ο ως και τις αρχές του 13ου αι. Πράγματι η τέχνη τους δεν παρέχει στοιχεία που να σχετίζονται με την τοπική παράδοση.

Η βιαιότητα και οι παραμορφώσεις στο σχέδιο φθάνουν σε έσχατα σημεία αφαίρεσης. Στον 13ο αι. μερικές από τις παλιές αυτές τοιχογραφίες επισκευάστηκαν και νέες κόσμησαν τον εξωτερικό τοίχο του νάρθηκα.

Το παρεκκλήσι αυτό βρίσκεται δίπλα στην Παναγία Μαυριώτισσα.

  
Νιώθω ευλογημένη και τυχερή που τα Λάφυρα είχαν την τύχη και την τιμή να φωτογραφηθούν σε πολλά μέρη της Ελλάδας μας (και όχι μόνο), δίνοντάς μου έτσι τη δυνατότητα να ενημερώθω για αρκετά ενδιαφέροντα πράγματα, νιώθω όμως αρκετά πιο ευλογημένη που όλοι εσείς, με στηρίξατε, με τον τρόπο σας ο καθένας και θέλω να σας ευχαριστήσω για ακόμη μία φορά και να ευχηθώ την αγάπη και τη χαρά που μου δώσατε να τη λάβετε εις διπλούν.

Θέλω να περάσετε όμορφα τις μέρες που ακολουθούν αλλά στ' αλήθεια θέλω να να δώσετε στον εαυτό σας την ευκαιρία να "θανατωθεί" και να "αναστηθεί" για ακόμη μία φορά. 

Μέσα απο τις διαδικασίες μαθαίνουμε πολλά πράγματα για τη ζωή και επειδή πέρασα αρκετά δύσκολα τους τελευταίους μήνες, θέλω να πω πως πραγματικά κοντά στο Θεό ένιωσα οτι όλα θα γίνουν καλύτερα. Το ένιωσα και το πίστεψα δυνατά. Η προσευχή είναι η επικοινωνία μας μαζί του και η καλύτερη προσευχή για εμένα είναι αυτή που ξεγυμνώνεις και πατάς την ψυχή σου, εγώ τουλάχιστον αυτό έκανα και πιστεύω πως εισακούστην.

Θα κλείσω με το εξής γνωμικό:

Η προσευχή σήμερα λέγεται πράξη. Να ασκητεύεις σήμερα θα πει: να ζεις με τους ανθρώπους και να ανεβαίνεις κάθε μέρα, κάθε μέρα και όχι μονάχα τη Μεγάλη Παρασκευή με το Χριστό στο Γολγοθά. Και να σταυρώνεσαι.
  
Νίκος Καζαντζάκης 


Α και κάτι ακόμη που είχα διαβάσει τυχαία πριν καιρό και μου άρεσε αρκετά, εξέφρασε τουλάχιστον πολλά σημερινά μας "δεδομένα":

Μ’ αρέσει ο Χριστός σας. Δεν μ’ αρέσουν οι χριστιανοί σας. Οι χριστιανοί σας είναι τόσο διαφορετικοί από τον Χριστό.


Αυτά για την ώρα εκφραστικοί μου φίλοι.
Εύχομαι μέσα απο την καρδιά μου, τα πάθη και η Ανάσταση του Κυρίου μας να είναι για εσάς Ελπίδα, Δύναμη, Αγάπη και Αναγέννηση στη ζωή.

Να περάσετε όμορφα, να ξεκουραστείτε, να δείτε αγαπημένους σας ανθρώπους και το κυριότερο να πλημμηρίσει η ψυχή σας με φως. 

Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα.
Θα τα πούμε στο μπλοκ μετά τις γιορτές.

Να μου προσέχετε τους εαυτούς σας.
Φιλιά πολλά και προσωπικές ευχές σε όλους σας.

Σχόλια

  1. Ειναι ισως η πιο βαθια η πιο ομορφη αναρτηση σου που εχω διαβασει!
    Καλη Ανασταση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ειναι ισως η πιο βαθια η πιο ομορφη αναρτηση σου που εχω διαβασει!
    Καλη Ανασταση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κική μου αμήν να ναι για όλους τους συνανθρώπους μας μια ευλογημένη και κατανυκτική Μεγαλοβδομάδα!! Θα σταθώ και στην πανέμορφη φωτό με τον τεράστιο κορμό!! Τους λατρεύω τους κορμούς!!
    Να σαι καλά κι εσύ κι οι αγαπημένοι σου και να ναι πάντα στήριγμά σου ο Χριστός!! Σε φιλώ γλυκά και καλή Μεγαλοβδομάδα να χεις κοπέλα μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλή Ανάσταση Κική μου, να είσαι πάντα γερή και να γράφεις.. να γράφεις και να μας μαγεύεις!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. καλή Ανάσταση!!! γράφεις πολύ ωραία.... εύχομαι να συνεχίσεις έτσι !!!! να πέρνας όμορφαα!!! πολλα φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Κική μου, να έχεις μια Μεγάλη Βδομάδα γεμάτη γαλήνη και μια Ανάσταση γεμάτη από τα χρώματα της σκέψης και καρδιάς σου. Τις ευχές μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Πολύ όμορφα όλα. Και του χρόνου νάσαι καλά.
    Καλό Πάσχα σε σένα και σε όλους τους δικούς σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τι όμορφη ανάρτηση Κικίτσα μου!
    Αγαλλίαση!
    Σε ευχαριστούμε !
    Εύχομαι να περάσεις όμορφα με όσους αγαπάς μάτια μου!
    Καλή Ανάσταση!
    Σε φιλώ γλυκά ζεστό μου πλάσμα! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Πωπω, ένας πελώριος κορμός δέντρου!!!!
    Εξαιρετική ανάρτηση, Κική μου!
    Να είσαι καλά, κούκλα μου! Καλό Πάσχα! Να περάσεις όμορφα!
    ΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να και ένα μοναστήρι που δεν το ήξερα. Καλή Ανάσταση και καλό Πάσχα με υγεία και ευτυχία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Θεσπέσια ανάρτηση Κικούλα μου! Χρόνια πολλά και Καλή Ανάσταση μάτια μου!
    Εύχομαι να ζωγραφίζεις τ' ακρογιάλια της ζωής σου με τα πινέλα των θέλω σου και με τα χρώματα της ψυχής σου! Να είσαι καλά και πάντα με δημιουργικές εμπνεύσεις!
    Φιλάκια πολλά με μια ζεστή αγκαλιά!:)) ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Ταξιδιαρικα τα Λάφυρα και με ομορφη παρουσίαση !

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλά να περάσεις Κικάκι μου, καλή Μ.Εβδομάδα και καλό Πάσχα!
    Ο Θεός είναι (ή δεν είναι) μέσα μας αλλά και παντού, κάποιες
    φωτογραφίες όμως, τον φέρνουν μπροστά στα μάτια μας.. Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Φίλη μου Καλό Πάσχα να έχεις.Εύχομαι το Άγιο Φως της Ανάστασης να φωτίσει το δρόμο σου και να σε οδηγήσει στην απόλυτη ευτυχία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Καλή Ανάσταση Κική μου και καλές Πράξεις από όλους μας!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Καλή Ανάσταση κοριτσάκι μου, να είσαι καλά και να περάσεις όμορφα τις Αγιες μέρες!Πολλά φιλιά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Κική μου χρόνια πολλά!! Καλή Ανάσταση να χεις κι εσύ κι οι αγαπημένοι σου!!
    Σε φιλώ γλυκά και καλά να περάσεις!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Πολύ όμορφα όλα.
    Καλή Ανάσταση και Καλό Πάσχα.
    Φιλάκια ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Για άλλη μια φορά υπέροχες οι φώτο σου! Και τα μηνύματα σχετικά με τη θρησκεία επίσης υπέροχα!! Μακάρι να καταλάβουμε πως στο τέλος αυτό που μετράει ειναι η αγάπη και η ειρήνη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Χριστός Ανέστη, χρόνια πολλά και καλό μήνα!!!
    Φιλιά πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΓΑΠΗ!

    Έως το τέλος του κόσμου λοιπόν... Έως.... Και μεταφορικά και κυριολεκτικά Σαν επιφώνημα... Πάντα ένα επιφώνημα.. Ένα επιφώνημα θαυμασμού, απόγνωσης, πολλών συναισθημάτων και ένωσης... Πάντα Ένωσης! ~~ Η Αγάπη Δηλώνει Πιστεύω - Κική Κωνσταντίνου Εκδόσεις Ανατολικός Η πανέμορφη φωτογραφία μας έρχεται από τα τρυφερά και δημιουργικά χεράκια μιας γυναίκας που αγαπώ και θαυμάζω! Κι όπως η ίδια μου είπε, άργησε αλλά έχει τη θέση που του αξίζει, επειδή περίμενε, υπομονετικά και καρτερικά! Ευχαριστώ ολόψυχα αγαπημένη μου, Alexandra Mouriopoulou !         Η κατανομή του χώρου ήταν άρτια μοιρασμένη και δομημένη στις δύο πλευρές με σκοπό και τα δύο μέρη να είναι ίδια. Ότι υπήρχε στη μία πλευρά υπήρχε και στην άλλη. Ακόμη και οι πετρούλες που στόλιζαν τις ρίζες των μεγάλων δέντρων ήταν ίδιες μεταξύ τους. Ήταν προφανές! Το πρόσωπο που είχε αναλάβει την φροντίδα και την επιμέλεια του κήπου εκτός από το ότι αφιέρωνε πάρα πολύ χρόνο σε αυτόν, για κάποιο ιδιαίτερο λόγο ήθελε και τα δύο

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ

Κρατώ στα χέρια μου το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2020 απο το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς "Κέφαλος" , όπου συμμετέχω με τρία έργα μου. Ξεφυλλίζοντας το, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς και έργα, νιώθω υπερήφανη και ευγνώμων. Τα συγχαρητήρια μου, σε όλους! Eπίσης, ΕΔΩ, μπορειτε να διαβασετε μια υπέροχη συνέντευξη του δικού μας "Σκρουτζάκου"  Giannis Koutris !! Συγχαρητήρια αγαπημένε μου φίλε! Ακόμη, σας έχω δύο εξαιρετικές προτάσεις, δικών μας πάλι, αγαπημένων προσώπων! "Στα παπούτσια των άλλων¨" το νέο βιβλίο της Μαρίας Κανελλάκη, εκδ. 24γραμματα Ανατομικές ιστορίες παντός καιρού και εδάφους, σε ποικιλία δερμάτων και χρωμάτων, για όλες τις (χ)ώρες και για όλα τα πέλματα. Η νέα τάξη υποδημάτων θέλει έντονες αντιθέσεις και άτολμους βηματισμούς. Σ’ αυτό το καλαπόδι κατασκευάστηκαν και οι ιστορίες του βιβλίου. Ψηλοτάκουνες γόβες για «φλατ» ήρωες και παπούτσια γδαρμένα για ανθρώπους-λουστρίνια. Ολοκαίνουργια

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να