Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΚΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΤΑ ΩΡΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΝΟ...!


Εκφραστικοί μου φίλοι, καλησπέρα.
Εύχομαι να είστε όλοι καλά.

Για σήμερα, μιας και ακολουθεί σαββατοκύριακο, σας έτοιμασα μία "χορταστική" και πιστεύω άκρως πνευματική ανάρτηση, που θα την αγαπήσετε βαθιά όσο εγώ.

Εχθές το απόγευμα βρήκα στο διαδίκτυο ένα πάρα πολύ ωραίο ποίημα, ένα ποίημα που δεν είχε τύχει μέχρι στιγμής να διαβάσω ή να ακούσω κάποιον από τους στίσους του. Για να είμαι ειλικρινής δεν γνώριζα ούτε τον δημιουργό του αλλά τώρα που τον ανακάλυψα, άρχισα να τον θαυμάζω και πιστέψτε με διάβασα κι άλλα απο τα έργα του, που μου άρεσαν εξίσου πολύ.

Αυτό όμως που με εντυπωσίασε κυριολεκτικά, είναι το γεγονός πως ανακάλυψα οτι το ποίημά του αυτό, που θα διαβάσετε κι εσείς παρακάτω, είναι παράλληλο στο γνωστό και μελοποιημένο ποίημα "Μόνο γιατί μ' αγάπησες", της Μαρίας Πολυδούρη.

Ένιωσα τόσο όμορφα διαβάζοντάς τα μαζί και σκέφτηκα ή μάλλον ένιωσα, πως όλο αυτό θα θέλατε κι εσείς το ζήσετε, οπότε άμεσα άρχισα να γράφω την ανάρτηση τούτη.



Ο έρωτας συγκλόνισε
την καρδιά μου όπως ο άνεμος που κατεβαίνει από το βουνό
τραντάζει τις βελανιδιές

Σαπφώ (630/612-570 π.Χ.)
(Μτφ.: Χάρης Βλαβιανός)



ΜΟΝΟ ΓΙΑΤΙ Μ' ΑΓΑΠΗΣΕΣ - ΜΑΡΙΑ ΠΟΛΥΔΟΥΡΗ



Δεν τραγουδώ παρά γιατί μ’ αγάπησες
στα περασμένα χρόνια.
Και σε ήλιο, σε καλοκαιριού προμάντεμα
και σε βροχή, σε χιόνια,
δεν τραγουδώ παρά γιατί μ’ αγάπησες.

Μόνο γιατί με κράτησες στα χέρια σου
μια νύχτα και με φίλησες στο στόμα,
μόνο γι’ αυτό είμαι ωραία σαν κρίνο ολάνοιχτο
κ’ έχω ένα ρίγος στην ψυχή μου ακόμα,
μόνο γιατί με κράτησες στα χέρια σου.

Μόνο γιατί τα μάτια σου με κοίταξαν
με την ψυχή στο βλέμμα,
περήφανα στολίστηκα το υπέρτατο
της ύπαρξής μου στέμμα,
μόνο γιατί τα μάτια σου με κοίταξαν.

Μόνο γιατί όπως πέρναγα με καμάρωσες
και στη ματιά σου να περνάει
είδα τη λυγερή σκιά μου, ως όνειρο
να παίζει, να πονάει,
μόνο γιατί όπως πέρναγα με καμάρωσες.

Γιατί δισταχτικά σα να με φώναξες
και μου άπλωσες τα χέρια
κ’ είχες μέσα στα μάτια σου το θάμπωμα
- μια αγάπη πλέρια,
γιατί δισταχτικά σα να με φώναξες.

Γιατί, μόνο γιατί σε σέναν άρεσε
γι’ αυτό έμεινεν ωραίο το πέρασμά μου.
Σα να μ’ ακολουθούσες όπου πήγαινα,
σα να περνούσες κάπου εκεί σιμά μου.
Γιατί, μόνο γιατί σε σέναν άρεσε.

Μόνο γιατί μ’ αγάπησες γεννήθηκα,
γι’ αυτό η ζωή μου εδόθη.
Στην άχαρη ζωή την ανεκπλήρωτη
μένα η ζωή πληρώθη.
Μόνο γιατί μ’ αγάπησες γεννήθηκα.

Μονάχα για τη διαλεχτήν αγάπη σου
μου χάρισε η αυγή ρόδα στα χέρια.
Για να φωτίσω μια στιγμή το δρόμο σου
μου γέμισε τα μάτια η νύχτα αστέρια,
μονάχα για τη διαλεχτήν αγάπη σου.

Μονάχα γιατί τόσο ωραία μ’ αγάπησες
έζησα, να πληθαίνω
τα ονείρατά σου, ωραίε που βασίλεψες
κ’ έτσι γλυκά πεθαίνω
μονάχα γιατί τόσο ωραία μ’ αγάπησες.




ΜΟΝΟ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΣΟΥ - ΘΑΝΑΣΗΣ ΚΩΣΤΑΒΑΡΑΣ 



Μόνο με την Αγάπη σου
μπορώ να επιζήσω.
Να μη χαθώ μέσα στο μαύρο δάσος.
Ν’ αψηφήσω τον άγριο σκύλο
που μ’ ακολουθεί σα’ να ‘ναι ο ίσκιος μου.

Μόνο με την Αγάπη σου.
Να χτίσω ένα άλλο πρόσωπο.
Να γίνω πάλι ένα μικρό αγόρι.
Αθώο σαν το τρεχούμενο νερό.
Και να γνωρίζω τον κόσμο
μ’ ένα καινούργιο θάμπωμα.

Μόνο με την Αγάπη σου
μπορώ να λέω τραγούδια από άλλους, άγνωστους
τόπους.
Να γίνομαι ένας γρύλος άγρυπνος∙
και να κεντώ τ’ όνομα σου, με στίχους αέρινους.
Να μιλώ μόνο για σένα.
Να σε καλημερίζω μ’ έναν φοβισμένο κορυδαλλό
κρυμμένον στο στήθος μου∙
και να μου αποκρίνεσαι μ’ ένα ξεχασμένο μου ποίημα.

Μόνο για την Αγάπη σου.
Μπορώ να περνάω την κάθε μου μέρα
απαγγέλλοντας τους πικρούς στεναγμούς
και αγιογραφώντας τους αίνους
απ’ το μέγα θαύμα του Έρωτα.
Να σου λέω τέλος καληνύχτα
και να με παίρνεις μαζί σου, στον ύπνο σου.
Για να με σεργιανίσεις μεθυσμένον
στα μαγεμένα σου όνειρα.

Μόνο με και για την Αγάπη σου
μπορώ να γίνομαι όλο και πιο ανθρώπινος.
Να φαίνομαι όλο και λιγότερο λυπημένος.

 
Κι όχι εκφραστικοί μου, δε σας έχω μόνο αυτά τα ωραία....
Σας έχω κι άλλα, εξίσου σημαντικά και πολύτιμα.

Εξάλλου όπως βλέπετε και στον τίτλο της ανάρτησης, υπάρχουν πολλά "ωραία" που σας ετοίμασα για το αγνό και άδολο συναίσθημα της αγάπης....


Kι ο έρωτας; Έρωτας.
Δηλαδή;
Το ίπτασθαι οικιοθελώς,
το ωραιάσθαι αενάως,
το εγγίζειν χαϊδευτικώς,
το ποθείν καθ’ ολοκληρίαν,
το φαντάζεσθαι εγχρώμως,
το αντι-εξουσιάζεσθαι ανυπερθέτως,
το συνουσιάζεσθαι επαναληπτικώς…
Γενικώς το ευ ζειν...
Το αποπλανάσθαι στην απουσία της μοναξιάς..!!


Χρόνης Μίσσιος / Κεραμίδια στάζουν.


Για το τέλος της ανάρτησης σας έχω κρατήσει ορισμένα αποσπάσματα από το δικό μου βιβλίο "Τα Λάφυρα της Ψυχής μου" και ανήκουν όλα στο ποίημα "Η Φυγή".

Ελπίζω να τα απολαύσετε:



"Εξάλλου εξαγνισμός δεν είναι ο Έρωτας;
Ευφορία και πίστη δεν είναι η Αγάπη"


" Ίσως αν έμενες εδώ να διαρκούσες λίγο. Όσο θα ζούσα, όσο θα ζούσες! Κι αν αυτό είναι πολύ για κάποιους ξέρω πως η Αγάπη οφείλει να ζει και να τιθασεύει ανά αιώνες! Με τη βοήθειά μας! Την διάδοσή της σε έναν πιο φιλεύσπλαχνο, ειρηνικό και ανθρώπινο κόσμο!"


" Ναι, θυμάμαι καλά πως σου άρεσε να σου λέω «Σ’ αγαπώ» και μου χάρισες μια κάρτα.
Μια κάρτα που έγραφε: Ακόμη κι αν φύγω θα είμαι κοντά σου, σαν Άγγελος, σαν φυλαχτό, σα φύλλο, που πέταξε στον ουρανό και ψάχνει τον κορμό του δέντρου, που κάποτε το φιλοξενούσε."




"Άδολης αγάπης, αθώας, ειλικρινούς, σαν λίγες που στον κόσμο μας υπάρχουν! Μα ευτυχώς είναι δυνατές, ανεξίτηλες, διαχρονικές και μπορούν να γίνουν το αλάτι σε μια πληγή, που πρέπει άμεσα να κλείσει."



Αυτά για σήμερα φίλοι μου.
Να έχετε ένα όμορφο Σαββατοκύριακο, να περάσετε όμορφα και να νιώστε αγάπη!
Λάβετέ τη και προσφέρετέ τη!
 
 
 
 
Βιογραφικά των αγαπημένων μας δημιουργών 
(πατήστε επάνω στα ονόματά τους): 
 
 

 

Σχόλια

  1. Υπεροχη αναρτηση Κικη! Ταξιδι σε μια θαλασσα ποιησης κι αγαπης! Καλο Σαββατοκυριακο@!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που το ευχαριστήθηκες γλυκιά μου.
      Μου άρεσε πολύ ο χαρακτηρισμός που έδωσες στην ανάρτηση.
      Να είσαι πάντα καλά.

      Διαγραφή
  2. Καλησπέρα σου Κική μου. Καλό Σ/Κ να έχεις. Η Μαρία Πολυδούρη ήταν συγκλονιστική μορφή στο χώρο της ποίησης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν έχω παρα να συμφωνήσω μαζί σου Γιάννη μου.
      Να είσαι πάντα καλά

      Διαγραφή
  3. Αγαπημένη Πολυδούρη, μια και μοναδικά και πάντα συγκινητική..
    Δεν υπήρξε τυχαία η αγαπημένη τού μεγάλου Καρυωτάκη.. Καλό σ/κ Κικάκι :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ...Καλημέρα!!!
    μα, πες μου, πόσο να σε...προφτάσω, περιστέρι μου;
    Δυνατά τα φτερά σου, η Άνοιξη μέσα και γύρω σου,...
    οι ώμοι μου άρχισαν και γέρνουν από τα βάρη που σηκώνω...,
    μα
    δεν σε ξεχνώ,
    αφού λάτρις της Άνοιξης
    μου προσφέρεις δύναμη από την Πατρίδα...

    Να είσαι πάντα καλά και να δημιουργείς,

    Υιώτα
    "αστοριανή"
    ΝΥ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Υιώτα μου!!!
      Αστοριανή μου!
      Ποιήτρια της ψυχής.... με συγκίνησες πολύ να ξέρεις.
      Να είσαι πάντα καλά!
      Τα φιλιά και την αγάπη μου όλη

      Διαγραφή
  5. Υμνωδοί όλοι τους ανεξαιρέτως

    Καλό Σαββατοκύριακο με φιλί

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Κι εγώ μαζί τους;
      χιχιχιχι ;)

      τα φιλιά και την αγάπη μου όλη γλυκυτάτη μου Ελένη! <3

      Διαγραφή
  6. "Ακούω την αγάπη" που λέει κι ο Αγγελάκας.
    Κική μου διάλεξες τον ανθό της ποίησης που υμνεί την αγάπη, με κορυφαίο (κατά την προσωπική μου άποψη) τον Χρόνη μας. Τον φιλόσοφο, τον άνθρωπο, τον ήρωα Χρόνη Μίσσιο.
    "Λάβετέ τη και προσφέρετέ τη"... τι ωραία προτροπή διάλεξες για επίλογο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Μαρία μου αγαπημένη καλημέρα.
      Χαίρομαι πάρα πολύ που σου άρεσε η ανάρτηση και που αγαπάς τόσο πολύ τον Χρόνη Μίσσιο.
      Εγώ, για να είμαι ειλικρινής, άργησα να τον ανακαλύψω αλλά απο την στιγμή που τον βρήκα δε τον έχασα ποτέ.

      Τα φιλιά και την αγάπη μου όλη

      Διαγραφή
  7. Αν εγώ σου πω, πως το δικό σου απόσπασμα μου άρεσε περισσότερο;; χωρίς φυσικά να θέλω να αδικήσω τους υπολοίπους!!! Ευχαριστούμε που τα μοιράστηκες μαζί μας! Φιλάκια!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χιχιχι
      και σε αυτό το σημείο κοκκινίζω
      χιχιιχιχ

      ευχαριστώ πολύ αγαπημένη μου
      να είσαι πάντα καλά και να περνάς σούπερ

      Διαγραφή
  8. Καλησπέρα Κική μου! Ποσο καημό και πονο περιέχει η ποίηση της Πολυδούρη!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημερα γλυκια μου
      εχεις δικιο αλλα τα βγαζει αυτα με εναν αρκετα γλυκο και τρυφερο τροπο.
      γλυκαινει ο καημος και ο πονος;
      ομως τα καταφερε.

      φιλακια πολλα

      Διαγραφή
  9. Μέθεξη ποιητικού έρωτα η ανάρτηση! Πολύ ωραίο το ποίημα του Κωσταβάρα.
    Καλή εβδομάδα να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Χαίρομαι πολύ που σου άρεσε Σταμάτη.
      Καλως όρισες και πάλι στον κόσμο των μπλοκς.

      Διαγραφή
  10. μοναδικη πολυδουρη. μας ταξιδεψες. τα φιλια μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Πολύ εντυπωσιακό πόσο διαφορερικά προσεγγίζουν την αγάπη τα δύο φύλα, πολύ ωραία αντιπαραβολή!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αγαπημένη Πολυδούρη και Καρυωτάκης φυσικά!! Μπορείς να το ακούσεις και με την ιδιαίτερη φωνή της Αρβανιτάκης!!
    https://www.youtube.com/watch?v=QgbrLCHgUAQ
    Φιλάκια Κική μου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΓΑΠΗ!

    Έως το τέλος του κόσμου λοιπόν... Έως.... Και μεταφορικά και κυριολεκτικά Σαν επιφώνημα... Πάντα ένα επιφώνημα.. Ένα επιφώνημα θαυμασμού, απόγνωσης, πολλών συναισθημάτων και ένωσης... Πάντα Ένωσης! ~~ Η Αγάπη Δηλώνει Πιστεύω - Κική Κωνσταντίνου Εκδόσεις Ανατολικός Η πανέμορφη φωτογραφία μας έρχεται από τα τρυφερά και δημιουργικά χεράκια μιας γυναίκας που αγαπώ και θαυμάζω! Κι όπως η ίδια μου είπε, άργησε αλλά έχει τη θέση που του αξίζει, επειδή περίμενε, υπομονετικά και καρτερικά! Ευχαριστώ ολόψυχα αγαπημένη μου, Alexandra Mouriopoulou !         Η κατανομή του χώρου ήταν άρτια μοιρασμένη και δομημένη στις δύο πλευρές με σκοπό και τα δύο μέρη να είναι ίδια. Ότι υπήρχε στη μία πλευρά υπήρχε και στην άλλη. Ακόμη και οι πετρούλες που στόλιζαν τις ρίζες των μεγάλων δέντρων ήταν ίδιες μεταξύ τους. Ήταν προφανές! Το πρόσωπο που είχε αναλάβει την φροντίδα και την επιμέλεια του κήπου εκτός από το ότι αφιέρωνε πάρα πολύ χρόνο σε αυτόν, για κάποιο ιδιαίτερο λόγο ήθελε και τα δύο

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ

Κρατώ στα χέρια μου το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2020 απο το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς "Κέφαλος" , όπου συμμετέχω με τρία έργα μου. Ξεφυλλίζοντας το, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς και έργα, νιώθω υπερήφανη και ευγνώμων. Τα συγχαρητήρια μου, σε όλους! Eπίσης, ΕΔΩ, μπορειτε να διαβασετε μια υπέροχη συνέντευξη του δικού μας "Σκρουτζάκου"  Giannis Koutris !! Συγχαρητήρια αγαπημένε μου φίλε! Ακόμη, σας έχω δύο εξαιρετικές προτάσεις, δικών μας πάλι, αγαπημένων προσώπων! "Στα παπούτσια των άλλων¨" το νέο βιβλίο της Μαρίας Κανελλάκη, εκδ. 24γραμματα Ανατομικές ιστορίες παντός καιρού και εδάφους, σε ποικιλία δερμάτων και χρωμάτων, για όλες τις (χ)ώρες και για όλα τα πέλματα. Η νέα τάξη υποδημάτων θέλει έντονες αντιθέσεις και άτολμους βηματισμούς. Σ’ αυτό το καλαπόδι κατασκευάστηκαν και οι ιστορίες του βιβλίου. Ψηλοτάκουνες γόβες για «φλατ» ήρωες και παπούτσια γδαρμένα για ανθρώπους-λουστρίνια. Ολοκαίνουργια

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να