Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΜΟΥΣΙΚΗ ΠΕΡΙΠΛΑΝΗΣΗ


Εκφραστικοί μου, καλημέρα και καλή εβδομάδα.
Ελπίζω να σας βρίσκω καλά.

Τον τελευταίο καιρό, πολλές και άκρως ενδιαφέρουσες εκδηλώσεις, λαμβάνουν χώρα στην Χαλκίδα μας και όσες μπορώ, φροντίζω να παρακολουθώ.

Πρόσφατα λοιπόν, παρευρέθηκα στην Δημοτική Πινακοθήκη Χαλκίδας "Δημήτρης Μυταράς" για να απολαύσω ένα μουσικό κονσέρτο, σε συνδυασμό με αφηγήσεις, για τα πιο γνωστά μνημεία της πόλης μας.

Όμορφη παρουσίαση, με πολύ κόσμο, δυστυχώς με μειωμένο νεανικό κοινό, αρκετή ζέστη στον περιβάλλοντα χώρο και δίχως καλό ήχο στις αφηγήσεις. Παρόλα αυτά, ήταν μια εκδήλωση που ξεχώρισα και αγάπησα.

Πριν από τη συνοπτική μου παρουσίαση, δυο λόγια για την Πινακοθήκη και τον αείμνηστο, Δημήτρη Μυταρά.


Ένα βιομηχανικό κτίριο του 1909, στην ιστορική συνοικία της Αγίας Παρασκευής Χαλκίδας μετατράπηκε σε Δημοτική Πινακοθήκη και εγκαινιάζεται την Τετάρτη 19 Απριλίου 2017 στις 7 μμ, με μια έκθεση έργων του Χαλκιδέου ζωγράφου Δημήτρη Μυταρά.
Η έκθεση η Εύβοια του Δημήτρη Μυταρά, επιλογές από τη συλλογή της ΑΓΕΤ έχει δύο στόχους: Ο πρώτος, είναι να επισημάνει τη στενή σχέση του ζωγράφου με τον τόπο του, που τον ζωγράφισε με τρόπο βαθιά συναισθηματικό και αληθινό. Ο δεύτερος, είναι να αναδείξει ένα μικρό έστω κομμάτι μιας σπουδαίας συλλογής, προσανατολισμένης κυρίως στην ελληνική τοπιογραφία.
Ο Δημήτρης Μυταράς, δημιουργώντας τα έργα για το ημερολόγιο της ΑΓΕΤ Ηρακλής του 1973, δεν παρουσιάζει απλά εικόνες της πατρίδας του, αλλά τα προσωπικά του βιώματα, τις μνήμες και τις αναμνήσεις του. Η ζωγραφική του, λιτή και ανθρώπινη, θα προσφέρει στους επισκέπτες όχι μόνο τη χαρά της αναγνώρισης γνώριμων τόπων, αλλά και την απόλαυση της τέχνης ενός σπουδαίου έλληνα ζωγράφου.
Παράλληλα, στην έκθεση παρουσιάζονται έργα του Γιώργου Μανουσάκη, του Γιάννη Μιγάδη, του Γιάννη Σπυρόπουλου, του Μανώλη Καλλιγιάννη, του Παύλου Σάμιου και του Αλέκου Λεβίδη, που αναδεικνύουν τον πλούτο και την ποιότητα της ελληνικής τοπιογραφίας.
Η Πινακοθήκη του Δήμου Χαλκιδέων (πρώην κτίριο ΑΣΑΧ) βρίσκεται στην είσοδο του Λιμένα Χαλκίδας, νότια της συρταρωτής γέφυρας.


Ο Δημήτρης Μυταράς (18 Ιουνίου 1934 - 16 Φεβρουαρίου 2017) ήταν σύγχρονος Έλληνας ζωγράφος με διεθνή καταξίωση και καθηγητής της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών (ΑΣΚΤ).



Βιογραφία

Γεννήθηκε στη Χαλκίδα τον Ιούνιο του 1934. Σπούδασε ζωγραφική στη Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών (1953-1958) έχοντας καθηγητές τον Γιάννη Μόραλη και τον Σπύρο Παπαλουκά. Συνέχισε σπουδές στη σκηνογραφία στην "École Supérieure des Arts Décoratifs" καθώς και εσωτερική διακόσμηση στη "Métiers d'Art" στο Παρίσι (1960-1964) με υποτροφία του Ι.Κ.Υ.[3].
Το 1975 εκλέχθηκε καθηγητής της ΑΣΚΤ. Έργα του έχουν εκτεθεί στην Αθήνα, σε ατομικές εκθέσεις στις γκαλερί "Ζυγός", "Άστορ", "Μέρλιν", αίθουσα Τέχνης (Θεσσαλονίκη), καθώς επίσης και στη Μπολόνια, Φλωρεντία, Ρώμη, Γένοβα κ.ά.. To Μάρτιο του 2008 εξελέγη τακτικό μέλος της Ακαδημίας Αθηνών[4]. Η Ακαδημία τον διέγραψε από την επετηρίδα της διότι μετά από ασθένεια έμεινε τυφλός[5][6]
Πέθανε στις 16 Φεβρουαρίου 2017, σε ηλικία 82 ετών. [7] Τον τελευταίο καιρό αντιμετώπιζε σοβαρά προβλήματα υγείας. [8]

Βιβλιογραφία

  • Π.Δ.Καγκελάρη, Αναζητήσεις στη Σύγχρονη Ελληνική Ζωγραφική - Η Συλλογή Καγκελάρη, τόμ.1, Αθήνα 1991. ISBN 960-220-134-7
  • Δ. Μυταράς. Ζωγραφική 1956 - 2008, Θεσσαλονίκη, Ιανός, 2008
  • Το σκοτεινό χρονικό, Θεσσαλονίκη, Ιανός, 2008

Εκεί λοιπόν, σε αυτόν τον όμορφο χόρο με την τόση ιστορία, συνάντησα την  4φωνη χορωδία του Εξωραϊστικός Πολιτιστικός Περιβαλλοντικός Σύλλογος Κανήθου, Πυθαγόρειος Αρμονία υπό την Δ/νση του Γ. Κοκκίνη και την απόλαυσα πραγματικά.

Στη συνέχεια, ταξιδέψαμε με του ήχους της κλασσικής μουσικής και αφηγήσεων, στις ομορφιές - Ιστορία, του τόπου μας.


Το Cantus Firmus Duo per Cello & Basso και  Βάνα Παπαϊωάννου Piano μας ταξίδεψαν σε κόσμους παραδεισένιους.

Επισκεπτόμενοι τα λινκ που σας έδωσα επάνω στο ονόματά τους, μπορείτε να ενημερωθείτε για πολύ περισσότερα.


Να περνάτε όμορφα, εκφραστικοί μου.


Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΓΑΠΗ!

    Έως το τέλος του κόσμου λοιπόν... Έως.... Και μεταφορικά και κυριολεκτικά Σαν επιφώνημα... Πάντα ένα επιφώνημα.. Ένα επιφώνημα θαυμασμού, απόγνωσης, πολλών συναισθημάτων και ένωσης... Πάντα Ένωσης! ~~ Η Αγάπη Δηλώνει Πιστεύω - Κική Κωνσταντίνου Εκδόσεις Ανατολικός Η πανέμορφη φωτογραφία μας έρχεται από τα τρυφερά και δημιουργικά χεράκια μιας γυναίκας που αγαπώ και θαυμάζω! Κι όπως η ίδια μου είπε, άργησε αλλά έχει τη θέση που του αξίζει, επειδή περίμενε, υπομονετικά και καρτερικά! Ευχαριστώ ολόψυχα αγαπημένη μου, Alexandra Mouriopoulou !         Η κατανομή του χώρου ήταν άρτια μοιρασμένη και δομημένη στις δύο πλευρές με σκοπό και τα δύο μέρη να είναι ίδια. Ότι υπήρχε στη μία πλευρά υπήρχε και στην άλλη. Ακόμη και οι πετρούλες που στόλιζαν τις ρίζες των μεγάλων δέντρων ήταν ίδιες μεταξύ τους. Ήταν προφανές! Το πρόσωπο που είχε αναλάβει την φροντίδα και την επιμέλεια του κήπου εκτός από το ότι αφιέρωνε πάρα πολύ χρόνο σε αυτόν, για κάποιο ιδιαίτερο λόγο ήθελε και τα δύο

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ

Κρατώ στα χέρια μου το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2020 απο το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς "Κέφαλος" , όπου συμμετέχω με τρία έργα μου. Ξεφυλλίζοντας το, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς και έργα, νιώθω υπερήφανη και ευγνώμων. Τα συγχαρητήρια μου, σε όλους! Eπίσης, ΕΔΩ, μπορειτε να διαβασετε μια υπέροχη συνέντευξη του δικού μας "Σκρουτζάκου"  Giannis Koutris !! Συγχαρητήρια αγαπημένε μου φίλε! Ακόμη, σας έχω δύο εξαιρετικές προτάσεις, δικών μας πάλι, αγαπημένων προσώπων! "Στα παπούτσια των άλλων¨" το νέο βιβλίο της Μαρίας Κανελλάκη, εκδ. 24γραμματα Ανατομικές ιστορίες παντός καιρού και εδάφους, σε ποικιλία δερμάτων και χρωμάτων, για όλες τις (χ)ώρες και για όλα τα πέλματα. Η νέα τάξη υποδημάτων θέλει έντονες αντιθέσεις και άτολμους βηματισμούς. Σ’ αυτό το καλαπόδι κατασκευάστηκαν και οι ιστορίες του βιβλίου. Ψηλοτάκουνες γόβες για «φλατ» ήρωες και παπούτσια γδαρμένα για ανθρώπους-λουστρίνια. Ολοκαίνουργια

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να