Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο ΧΟΡΟΣ ΤΩΝ ΑΝΑΣΤΕΝΑΡΗΔΩΝ.

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα και καλή εβδομάδα!
Τί μου κάνετε; Εύχομαι να είστε όλοι καλά!
Απήχα κάποιες μέρες και σήμερα προσπάθησα να επισκεφτώ όσο περισσότερους γινόταν. Σε γενικές γραμμές καλά σας είδα και χάρηκα.

Λοιπόν για σήμερα σας έχω ένα θέμα για τη στήλη των Χοροεκφράσεων που ήθελα πολύ καιρό να ασχοληθώ μαζί του.

Όπως έχετε ήδη διαπιστώσει από το τίτλο της ανάρτησης, σήμερα θα μιλήσουμε για το χορό των αναστενάρηδων, δηλαδή χορό ή μάλλον βάδισμα επάνω στα κάρβουνα, που θυμάμαι όταν ημουν μικρή τον είχα πρωτοδεί στη τηλεόραση και ενώ είχα εντυπωσιαστεί πολλή είχα και μια σκέψη στο μυαλό μου του στυλ: "Μα καλα., τι κανουν τωρα αυτοι;".

Ευκαιρία σήμερα να απαντήσω στον εαυτό μου και να μοιραστώ τις πληροφορίες που βρήκα μαζί σας.


Μια γνωριμία μαζί του.

Τα Αναστενάρια είναι ένα παραδοσιακό ελληνικό και βουλγαρικό θρησκευτικό έθιμο - γιορτή, κύριο χαρακτηριστικό του οποίου είναι η εκτέλεση πυροβασίας*, δηλαδή βαδίσματος με γυμνά πόδια πάνω σε ένα στρώμα πυρακτωμένων κάρβουνων.

Πυροβασία:

Η Πυροβασία είναι τελετή πυρολατρική, κατ΄ άλλους ειδωλολατρική και πάντως οργιαστική που έχει σαφή σχέση με αρχαίες τελετές και μυστήρια Διονυσιακού χαρακτήρα που απαντάται μέχρι και σήμερα στον ελληνικό χώρο κυρίως στη Θράκη καθώς και στα παράλια του Ευξείνου Πόντου και της άλλοτε Ανατολικής Ρωμυλίας δια των λεγομένων Αναστενάρηδων. Σήμερα φέρεται διαδεδομένη και σε πολλές περιοχές της Μακεδονίας.

Γενικά η Πυροβασία εκτελείται "εν χορώ", με γυμνό βάδισμα πάνω σε ένα στρώμα πυρακτωμένων κάρβουνων, επί αρκετή ώρα, χωρίς την αίσθηση του πόνου ή να προκαλούνται ίχνη εγκαυμάτων. Παρά ταύτα πρόκειται για μια τελετουργία που εμφανίζεται και σε διάφορες άλλες περιοχές του πλανήτη, όπως στη Νότια Αμερική, στην Ασία, στην Αφρική και στην Ευρώπη. Εκ πρώτης όψης και σύμφωνα με αρκετούς, φαίνεται ότι κατά την πυροβασία παραβιάζονται οι νόμοι της Φύσης. Παρόλα αυτά έχουν διατυπωθεί διάφορες επιστημονικές ερμηνείες του φαινομένου σύμφωνα με τις οποίες η πυροβασία ίσως να μην αποτελεί παραβίαση των φυσικών νόμων πλην όμως πραγματοποιείται υπό έντονες ψυχολογικές επιδράσεις που κανείς δεν μπορεί να τις αμφισβητήσει, γεγονός που το καταμαρτυρά η παρατηρούμενη ακαΐα.

Ιστορία.

Πιθανολογείται ότι τα Αναστενάρια είναι επιβίωση αντίστοιχων θρησκευτικών πρακτικών της αρχαιότητας και συγκεκριμένα πρακτικών από τη λατρεία του Διόνυσου.
 
Τα Αναστενάρια γίνονται σήμερα στην Αγία Ελένη Σερρών, στην Κερκίνη Σερρών στο Στρυμωνικό Σερρών, στο Λαγκαδά, στη Μελίκη της Βέροιας και στη Μαυρολεύκη της Δράμας. Συνδέονται δε με τη γιορτή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στις 21 Μαΐου. Οι εκδηλώσεις ξεκινάνε την παραμονή της 21ης Μαΐου και τελειώνουν το βράδυ της 23ης.

Το όνομα αναστενάρια πάρθηκε από το αναστενάρι, το εικόνισμα που κρατούν σ' όλη τη διάρκεια της γιορτής στα χέρια τους και που θεωρείται ο ανώτατος αρχηγός των αναστενάρηδων.

Η γιορτή αρχίζει με ξέφρενο χορό, με τη συνοδεία του ταμπούρλου και με ψαλμωδία ύμνων. Κατόπιν γίνεται η ζωοθυσία (τη δεύτερη μέρα), όπου το κρέας του σφαγμένου ζώου μοιράζεται στις οικογένειες του χωριού. Αρχίζει πάλι ο χορός και το φαγοπότι και σαν κλείσιμο έρχεται η πυροβασία. Κατά τη φάση αυτή ορισμένοι από τους συμμετέχοντες, εκστασιασμένοι από την πίστη τους, ρίχνονται στα αναμμένα κάρβουνα και χορεύουν κρατώντας στα χέρια τους ένα εικόνισμα ή ένα Ευαγγέλιο.

Πηγή: http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%91%CE%BD%CE%B1%CF%83%CF%84%CE%B5%CE%BD%CE%AC%CF%81%CE%B9%CE%B1



Εάν ακολουθήσετε τα άνω λινκ εννοείτε ότι θα βρείτε πολλές ακόμη πληροφορίες, εγώ απλώς έβαλα τις πιο περιληπτικες και σημαντικές ας πούμε.

Και για το τέλος θα κλείσουμε όπως πάντα αυτή τη στήλη με βίντεο που βλέπουμε τον χορό που ασχολούμασε σήμερα. 
Να είναι καλά οι όμορφες πόλεις μας και τα έθιμά μας!




Και ένα άκρως συγκινητικό για μένα βίντεο:



Για περισσότερες Χοροεκφράσεις, πατήστε ΕΔΩ!
Αυτά για σήμερα φίλοι! Να είστε καλα! Φιλιά πολλά σε όλους!

Σχόλια

  1. Καλημέρα κοριτσάκι μου πολύ ενδιαφέρον το σημερινό σου θέμα και το διάβασα μονορούφι!Ταιριάζει ασορτί και με το βραβειάκι που σε κερνάω έπεσα στην περίπτωση!
    Σε περιμένω,φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπερα κοπελιτσα μου!
      σε επισκεφτηκα και σου εγραψα!
      σ ευχαριστω πολυ!
      φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα γλυκιά μου Κική!!
    Πολύ ενδιαφέρον!! :)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κοίτα, από αναστεναγμούς εγώ καλά τα πάω, από χορό πάλι, όπως είναι γνωστό... αγγούρι είμαι!!!
    ;-)
    χαχα!!!
    Πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες για το έθιμο, Κική μου!
    Σε φιλώ πολύ-πολύ και σου εύχομαι να έχεις μια υπέροχη μέρα!
    ΣΣΣΣΜΟΥΤΣ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπημένη μου ΕΚΦΡΑΣΗ δεν θα σχολιάσω γιατι θεωρώ καθετα οτι τα αναστενάρια ειναι καθαρα μια ειδωλολατρική τελετη.Αποψη μου και γνώμη μου.Η ΕΛΛΑΔΑ μας έχει τοσο μα τοσο ωραιους αλλους παραδοσιακους χωρους,Σε φιλω!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλησπερα Σοφουλινα μου!
      Καλα κανεις και λες την αποψη σου!
      Να εισαι καλα αγαπη μου!
      Καλο βραδυ!
      Φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  5. Καλημέρα εκφρασούλα μου!! Πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες!! Σίγουρα θα είναι πολύ παλιές οι ρίζες του εθίμου!!!
    Σε ευχαριστούμε που τις μοιράστηκες!!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλησπερα καλη μου φιλη!
      Σ ευχαριστω!
      Καλο βραδυ να εχεις!
      φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  6. Δεν ξέρω αν θα είχα το θάρρος να το κάνω, πάντως είναι σίγουρα εντυπωσιακό! Βέβαια κάποιες φορές έχω περάσει στα γρήγορα το χέρι μου μέσα από φλόγα κεριού χωρίς να καώ.

    Καλή υπόλοιπη μέρα Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπερα καλε μου φιλε!
      εγω δε θα το τολμουσα παντως.
      εκτος αν ηταν σβησμενα.
      χαχαχα

      καλο βραδυ να εχεις!

      Διαγραφή
  7. εντυπωσιακό πράγματι... θυμάμαι και τον έρμο τον Βέγγο... που σε μια ταινία έκανε τον αναστενάρη!!! πολύ γέλιο!!! γεια και χαρά ΕΚΦΡΑΣΟΥ μου !!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τα Αναστενάρια τα γνωρίζω, αυτό που δεν κατάφερα ποτέ μου να καταλάβω, είναι το πώς το κάνουν!! Υπάρχουν όντως πολλές εικασίες πάνω σ΄αυτό... αλλά καμία απόδειξη, νομίζω!
    Φιλιά, την καλησπέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπερα Ελλη μου!
      και εγω την ιδια απορια εχω.
      ποοιος ξερει..
      καλο βραδυ!
      φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  9. Το παρακολούθησα πριν πολλά χρόνια στο Λαγκαδά,πολλά λέγονται,πολλά ακουγονται,δεν ξερω,χωρίς να αποδεχομαι ή να απορρίπτω ευκολα,κρατάω μια επιφύλαξη....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπερα καλε μου φιλε.
      τι ακριβως λεγεται;
      οτι δεν ειναι αληθινο;
      δε ξερω...
      καλο βραδυ να εχεις!

      Διαγραφή
    2. Μια σοβαρή απόπειρα για επιστημονική εξήγηση....
      http://www.pare-dose.net/257

      Διαγραφή
    3. Με την τσίμπλα στο μάτι ξέχασα και την Καλημέρα :)

      Διαγραφή
    4. Πήγα κι είδα το σχετικό άρθρο! 'Και μετά έψαξα και βρήκα κι άλλα βίντεο!
      Βασίλη ευχαριστώ!

      Κικίτσα κόλλησα με το θέμα!
      Να'σαι καλά! :))

      Διαγραφή
    5. Καλημερα και στους δυο σας!
      Ευχαριστω πολυ για τις πληροφοριες Βασιλη και σενα Αριστεα μου σ ευχαριστω που εδειξες τοσο προσοχη στο θεμα μου.
      Να ειστε και οι 2 καλα!
      Ευχομαι ολοψυχα ομορφη μερα!

      Διαγραφή
  10. Γεια σου Κική! Χάρηκα που βρεθήκαμε :) Ενδιαφέρον το θέμα σου! Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΚΑΛΗΣΠΕΡΑ ΠΑΝΕ ΣΤΟ ΜΠΛΟΚ ΜΟΥ ΣΟΥ ΕΧΩ ΒΡΑΒΕΙΟ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. να σαι καλα Σοφουλινα μου!
      ευχαριστω πολυ!
      ηρθα και το παραλαβα!
      σου αφησα σχολιο!
      μακια! <3

      Διαγραφή
  12. Το έχω δει από κοντά, πιστεύω ότι η Πίστη του ανθρώπου κάνει θαύματα, τα θαύματα έπαψαν γιατί έπαψε η Πίστη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Πιστεύω ότι η Πίστη σε κάτι κάνει θαύματα, τα θαύματα έπαψαν επειδή χάθηκε η Πίστη στον ίδιο μας τον εαυτό και σε κάτι Ανώτερο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι αχτιδουλα μου!
      το ιδιο πιστευω κ εγω οτι συμβαινει.
      να εισαι καλα γλυκια μου!
      καλο βραδυ!
      φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  14. Καλησπέρα Κικίτσα μου
    Άκρως ενδιαφέρον το σημερινό
    θέμα σου...κι ανεξήγητο!!!!

    φιλάκι και μια γλυκιά καληνύχτα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλησπερα Ελενη μου!
      χαιρομαι που το βρηκες ενδιαφερον!
      ανεξηγητο οντως.
      καλο βραδυ να εχεις αγαπη!
      φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  15. Ευχαριστούμε πολύ για όλα όσα μας είπες.
    Πολύ ενδιαφέρον το θέμα
    Καλό σου βράδυ !!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Κι εγώ είχα πάντα την ίδια απορία Κικίτσα μου! Πιστεύω ότι είναι η δύναμη του μυαλού πάνω από όλα! Είδα το πρώτο βίντεο όλο! :)
    Πραγματικά ξαναχάζεψα!
    Φιλάκια πολλά κορίτσι μου γλυκό! ♥

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημερα Αριστακι μου!
      μου βγαζεις ενθουσιασμο!
      χαιρομαι που σου αρεσε!
      φιλακια πολλα αγαπη!

      Διαγραφή
  17. καλο βραδάκι από μένα
    και γω θυμάμαι το βεγγο
    πρωτότυπο θέμα
    είναι όλα μεσα στο μυαλό μας πιστεύω εγώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ναι ναι ο Βεγγος εκπήκτικος!
      πολυ γελιο!
      χαχαχα

      να σαι καλα!
      καλημ,ερα!

      Διαγραφή
  18. Πάντα με εντυπωσίαζε αυτό το έθιμο!
    Φιλιά και σε ευχαριστούμε για τις πληροφορίες, μικρό μου!
    Καλό σου βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Πολύ περίεργο το θέμα σου! Περίεργο με την έννοια του ότι δεν υπάρχει μια λογική εξήγηση για όλο αυτό!
    Προσωπικά δε ξέρω αν θα το τολμούσα, αν και βέβαια απ' όσο ξέρω αυτοί που συμμετέχουν κάνουν κάποιου είδους προετοιμασία και νηστεία αν δε κάνω λάθος... Είχα δει κάποιο ντοκιμαντέρ παλιά και δε τα θυμάμαι καλά, οπότε η πιθανότητα λάθους είναι μεγάλη!
    Σε φιλώ <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημερα γλυκο μου κοριτσακι!
      σιγουρα θελει προετοιμασια και πιστη!
      ουτε εγω θα το τολμουσα!
      φιλακια πολλα αγαπη!

      Διαγραφή
  20. Εντυπωσιακό!!!!! Σε τηλεόραση το έχω παρακολουθήσει κι εγώ και με έχει εντυπωσιάσει το θέαμα και η πίστη που διαθέτουν!!!!!
    Καλό βράδυ Κική μου! Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Εξαιρετική ανάρτηση Εκφρασούλα μου για τα Αναστενάρια!Βαθιά πίστη στό Θεό?Ανάγκη για να Τον νιώσουμε περισσόερο κοντά μας?τελετουργία Πίστης?όπως και να έχει το σέβομαι!μπράβο σου για τα ιστορικά στοιχεία το βιντεάκι και την παρουσίαση!!φιλάκια πολλά αγαπημένο μου Κικάκι!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημερα αγαπημενη μου φιλη!
      ευχαριστω πολυ για το σχολιο σου!
      ειναι ενα ανεξηγητο εθιμο θα πω και θα το αφησω εκει.
      δε ξερω πως γινεται ολο αυτο.
      ειναι εντυπωσιακο παντως.
      να εισαι καλα αγαπη!
      φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  22. πάντα μου έκανε εντύπωση το πως συμβαίνει όλο αυτό!!!!!

    σε φιλώ...........................

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  23. Αχ παντα οταν το εβλεπα πονουσα εγω γι' αυτους κι ας μην εδειχναν οτι πονανε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ειναι εντυπωσιακο!
      δε πονανε και δεν εχουν ουτε καψιματα!
      φιλακια φιλη!

      Διαγραφή
  24. βρε χαμμενη εβαλα την νικολουλη να σε ψαξει μπας και σε δουμε ολα καλα;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  25. Πάντα μου άρεσε όλο αυτό του γίνετε και μου τραβούσε το ενδιαφέρον! Πολύ ωραίο post! Φιλάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  26. Κική μου, άκρως ενδιαφέρουσα η ανάρτησή σου. Πάντα θαυμάζω αυτό που κάνουν οι συγκεκριμένοι άνθρωποι.
    Όσο για το τελευταίο βίντεο, είναι πραγματικά πολύ συγκινητικό. Πάντα συγκινούμε με τους ανθρώπους των παλιότερων εποχών., ξέροντας το πόσο υπέφεραν!!! Και όμως, ήταν άνθρωποι με Α κεφαλαίο!!
    Φιλάκια πολλά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. αγαπημενη μου Ροδουλα καλημερα!
      ευχαριστω πολυ για την επισκεψη και το σχολιο!
      συμφωνω μαζι σου για οσα ανεφερες για τους ανθρωπους των παλαιων εποχων! ηταν υπεροχοι!
      φιλακια πολλα!
      να εισαι καλα!

      Διαγραφή
  27. Για τους αναστεναγμούς κάτι μπορώ να κάνω άντε και για τον χορό!
    Για το περπάτημα πάνω στα κάρβουνα δεν νομίζω ότι το χω!!
    Βέβαια με αυτούς που μας κυβερνάνε θα το μάθουμε και αυτό θέλοντας και μη!
    Χαχαχαχα!
    Πολύ ωραίο το θέμα σου Κική μου!
    Πολλά φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχα
      να σαι καλα Ελενακι!
      με εκανες και γελασα δυνατα!
      φιλακια πολλα!
      να περνας ομορφα!

      Διαγραφή
  28. Για μένα είναι ακατανόητο όλο αυτό... δεν το χωράει το μυαλό μου.
    Πάντως ήσουν αρκετά κατατοπιστική με όλες τις πληροφορίες που μας έδωσες για ένα τόσο παράξενο χορό....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημερα Φλωριτσα μου!
      χαιρομαι που βρηκες κατατοπιστικη την αναρτηση!
      φοβομουναμηπως ηθελες κι αλλο!
      φιλακια πολλααγαπη!
      να εισαι καλα!

      Διαγραφή
  29. Καλημέρα Κική μου!!Όλοι αναστενάρηδες είμαστε και τα κάρβουνα κάποιοι τα ετοιμάζουν για να μας ψήσουν και όχι για να χορέψουμε χα χα!!!Φιλάκια!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχα!
      σωστο κ αυτο!
      μια αλλη πτυχη των αναστεναρηδων που μας αφορα ολους!
      φιλακια πολλα φιλη!

      Διαγραφή
  30. Διαβάζοντας το μου ήρθε στο μυαλό, το οποίος δεν έχει μυαλό, έχει ποδάρια!!!
    Πλάκα έχει, αν και δεν νομίζω ότι θα το έκανα ποτέ :)))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. ωχ ναι ταιριαζει λιγο με την παροιμια!
      να εισαι καλα!
      ουτε εγω θα το εκανα!
      φιλακια πολλα!

      Διαγραφή
  31. Εξαιρετικό το αφιέρωμα σου Κική μου σ΄αυτό το απίστευτο έθιμο!!!
    Όντως και το βίντεο συγκινητικό!
    Η πίστη κινεί βουνά, λέει η Αγία Γραφή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. καλημερα Μαγδα μου!
      χαιρομαι ποου σου αρεσε!
      να εισαι καλα!
      φιλακια πολλα φιλη!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΓΑΠΗ!

    Έως το τέλος του κόσμου λοιπόν... Έως.... Και μεταφορικά και κυριολεκτικά Σαν επιφώνημα... Πάντα ένα επιφώνημα.. Ένα επιφώνημα θαυμασμού, απόγνωσης, πολλών συναισθημάτων και ένωσης... Πάντα Ένωσης! ~~ Η Αγάπη Δηλώνει Πιστεύω - Κική Κωνσταντίνου Εκδόσεις Ανατολικός Η πανέμορφη φωτογραφία μας έρχεται από τα τρυφερά και δημιουργικά χεράκια μιας γυναίκας που αγαπώ και θαυμάζω! Κι όπως η ίδια μου είπε, άργησε αλλά έχει τη θέση που του αξίζει, επειδή περίμενε, υπομονετικά και καρτερικά! Ευχαριστώ ολόψυχα αγαπημένη μου, Alexandra Mouriopoulou !         Η κατανομή του χώρου ήταν άρτια μοιρασμένη και δομημένη στις δύο πλευρές με σκοπό και τα δύο μέρη να είναι ίδια. Ότι υπήρχε στη μία πλευρά υπήρχε και στην άλλη. Ακόμη και οι πετρούλες που στόλιζαν τις ρίζες των μεγάλων δέντρων ήταν ίδιες μεταξύ τους. Ήταν προφανές! Το πρόσωπο που είχε αναλάβει την φροντίδα και την επιμέλεια του κήπου εκτός από το ότι αφιέρωνε πάρα πολύ χρόνο σε αυτόν, για κάποιο ιδιαίτερο λόγο ήθελε και τα δύο

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ

Κρατώ στα χέρια μου το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2020 απο το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς "Κέφαλος" , όπου συμμετέχω με τρία έργα μου. Ξεφυλλίζοντας το, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς και έργα, νιώθω υπερήφανη και ευγνώμων. Τα συγχαρητήρια μου, σε όλους! Eπίσης, ΕΔΩ, μπορειτε να διαβασετε μια υπέροχη συνέντευξη του δικού μας "Σκρουτζάκου"  Giannis Koutris !! Συγχαρητήρια αγαπημένε μου φίλε! Ακόμη, σας έχω δύο εξαιρετικές προτάσεις, δικών μας πάλι, αγαπημένων προσώπων! "Στα παπούτσια των άλλων¨" το νέο βιβλίο της Μαρίας Κανελλάκη, εκδ. 24γραμματα Ανατομικές ιστορίες παντός καιρού και εδάφους, σε ποικιλία δερμάτων και χρωμάτων, για όλες τις (χ)ώρες και για όλα τα πέλματα. Η νέα τάξη υποδημάτων θέλει έντονες αντιθέσεις και άτολμους βηματισμούς. Σ’ αυτό το καλαπόδι κατασκευάστηκαν και οι ιστορίες του βιβλίου. Ψηλοτάκουνες γόβες για «φλατ» ήρωες και παπούτσια γδαρμένα για ανθρώπους-λουστρίνια. Ολοκαίνουργια

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να