Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Η ΚΥΡΙΑ ΠΟΙΗΤΟΥΛΑ ΤΗΣ ΕΛΙΝΑΣ ΔΕΡΜΙΤΖΟΓΛΟΥ.


Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα.
Εύχομαι να είστε όλοι καλά.

Σήμερα θα μοιραστώ μαζί σας μία ανάρτηση που στην ουσία θα είναι και νέα στήλη του μπλοκ. Μία στήλη που θα ονομαστεί "Εκφραστικοί Ανθρώποι". Τώρα γιατί θα ονομαστεί έτσι νομίζω πως το ξέρετε ήδη, το λένε άλλωστε οι ίδιες οι λέξεις.

Ξέρετε, σκέφτηκα πως γύρω μας υπάρχουν τόσο ταλαντούχοι άνθρωποι που πρέπει να μαθαίνουμε για τα έργα, τη προσωπικότητα και τα όνειρά τους και φυσικά δεν αναφέρομαι αποκλειστικά στη συγγραφή, αναφέρομαι σε οτιδήποτε είναι αυτό με το οποίο αποφασίζει να καταπιαστεί κάποιος και βάζει μέσα σε αυτό τη ψυχή και το μυαλό του.

Προσέξτε, δε βυθίζεται! Αφοσιώνεται.
Τέτοιους λοιπόν ανθρώπους έχω σκοπό να φιλοξενήσω στη στήλη αυτή και να τους μάθω και εγώ μαζί σας.

Σκέφτομαι πως οι μπλόκερς με βοηθήσατε και με στηρίξατε τόσο πολύ που πραγματικά αυτό το συναίσθημα έχω την ανάγκη να το ζήσουν κι άλλοι.  Με αυτή λοιπόν τη σκέψη δημιούργησα αυτή τη στήλη και κάλεσα την Ελίνα για να είναι η πρώτη φιλοξενούμενή μου και να σας πω την αλήθεια επειδή ήθελα πάρα πολύ να ξεκινήσω μαζί της χάρηκα ιδιαίτερα που δέχτηκε και μου έδωσε αυτή την ευκαιρία.


Για πάμε να δούμε ποια είναι η Ελίνα Δερμιτζόγλου και ποια είναι η κυρία Ποιητούλα της.


Λίγα λόγια για τη συγγραφέα.



Η Ελίνα Δερμιτζόγλου αποφοίτησε το 2008 από το τμημα Προσχολικής Αγωγής, των Τ.Ε.Ι. Αθηνών. Σπούδασε Ελληνική Νοηματική Γλώσσα, στο Εθνικό Ιδρυμα Κωφών της Αθήνας. Παράλληλα, εργάστηκε διπλα σε παιδιά με ειδικές ανάγκες - ιδιαιτερότητες (αυτιμό, νοητική υστέρηση, σύνδρομο Down, εγκεφαλική παράλυση) και με ολική κώφωση, διδάσκοντας τη Νοηματική μέσα από το παιχνίδι. Έχει παρακολουθήσει σεμινάρια για παιδιά με ΔΕΠ-Υ, μουσικοκινητικής αγωγής και ψυχολογίας. Από το 2011 εργάζεται σε παιδικούς σταθμούς.



Συγγραφέας: Ελίνα Δερμιτζόγλου
Επιμέλεια: Χρήστος Ελμάζης
Γραφίστας: Γιάννης Κωνσταντινίδης
ISBN: 978-960-93-6796-7


Η κυρία Ποιητούλα αφορά σε μια ποιητική συλλογή για παιδιά, με σκοπό να τα συμβουλέψει και, παράλληλα να ψυχαγωγησει, ταξιδεύοντας μαζί της σ' εναν υπέροχο κόσμο. Στον κόσμο της φαντασίας...!



ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ BΙΒΛΙΟΥ


Σκοπός της κυρίας Ποιητούλας είναι να δώσει στους μικρούς μας φίλους μικρές συμβουλες, για διάφορες πτυχές της καθημερινότητάς τους, όπως το να φοράνε το μπουφάν τους όταν κάνει κρύο, να τρώνε το πρωινό τους, να αποφεύγουν τα πολλά γλύκα, να συμβάλουν στην ανακύκλωση και άλλα πολλά, με έναν τρόπο ευχάριστο και διασκεδαστικό, αποφεύγοντας το μονότονο τρόπο διδασκαλίας. Παράλληλα τα ταξιδεύει σε έναν κόσμο πολύ οικείο γι' εκείνα. Στον κόσμο της φαντασίας, αφού όλοι οι ήρωες του βιβλιου, ζωάκια, φαγητά, φρούτα, λαχανικά, ζωντανεύουν, μιλούν και συμβουλεύουν. Η ομοιοκαταληξία που επικρατεί στα ποιήματα, προσδίδει λυρικότητα, προσφέροντας στα παιδιά ένα ευχάριστο άκουσμα. 

Την Ελίνα τη γνώρισα μέσω μέσω μιας ιστοσελίδας κοινωνικής δικτύωσης.
Εμπιστεύτηκε και εκείνη στο έργο της στο mystory.gr και κάπως έτσι γνωριστήκαμε ιντερνετικά.
Μόλις έμαθα οτι το βιβλίο της αφορά Παιδική Ποίηση, εντυπωσιάστηκα και θέλησα να μάθω περισσότερα.


Αντιγράφω απο το επίσημο σαιτ της:

Η ΣΥMBΟΛΗ ΤΗΣ ΠΟΙΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ.


          Όπως γνωριζουμε, τα παιδιά, από τη βρεφική, κιόλας, ηλικία, είναι σε θέση να ανταποκριθούν στην ανθρώπινη φωνή. Η φωνητική δραστηριότητα του βρέφους αρχίζει από τη στιγμή της γέννησής του, με κλάμα και άναρθρους ήχους που προφέρει ενω, ήδη, από τον τριτο μηνα, αρχίζουν να εμφανιζοντε οι "ψευδοδιαλογοι" μεταξυ γονέα και βρέφους. Οι γονείς παράγουν ήχους και περιμένουν "απάντηση" του βρέφους. Η συμπεριφορά αυτή, θεωρείται η αρχή των κοινωνικών διαλόγων, καθώς και μθα καλή άσκηση επικοινωνίας, κατά την οποια το παιδι μαθαινει το "turn -talking", που ειναι ένα από τα βασικά συστατικά επικοινωνίας.
          Γύρω στον 4ο μήνα, αρχίζει το βάβισμα, όπου το βρέφος παράγει ήχους στους οποίους συνδυάζει φωνήεντα με συμφωνα (π.χ. πα, γκου, μα). Mεταξύ 9-12 μηνων, παρατηρείται αύξηση της συχνότητας του βαβισματος, η οποια μειώνεται όταν παρουσιαστούν οι πρώτες πραγματικές λέξεις, δηλαδή, γύρω στον 11ο με 12ο μηνα. Λέξεις μονοσύλλαβες, π.χ. "γειά" ή δισύλλαβες, αποτελούμενες από ταυτόσημες συλλαβές π.χ. μα-μα.
          Στην ηλικία 18-21μηνων το λεξιλόγιο επεκτείνεται ταχύτατα, με την προσθήκη νέων λέξεων, ενω, κατά τη νηπιακή ηλικία, παρατηρούμε εκπληκτικές αλλαγές στον τομέσ της γλώσσας. Τώρα ο λόγος γίνεται πλουσιότερος και πιο κατανοητός. Ήδη, κατά το 4ο έτος, το παιδι αρχίζει πλέον, να χρησιμοποιεί πλήρεις προτάσεις, κατά το γραμματικό πρότυπο των ενηλίκων. (Παρασκευόπουλος, 1985, τ2, 68).
          Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη του λεξιλογίου, παίζει και η ανάγνωση βιβλιων. Ιδιαίτερα, ο ποιητικός λόγος είναι αρκετά οικείος στα παιδιά. Συμφωνα με τον Jean Georges, η ποίηση, για το παιδι προσχολικής ηλικίας, είναι ένας λόγος μητρικός, ενσωματωμένος στη μνήμη και τη φαντασία.
Η ποίηση στο Νηπιαγωγείο αποτελεί ένα πανηγύρι λέξεων, στο όποιο η ατμόσφαιρα, ο ήχος, ο ρυθμός, η μουσική και το συναισθήμα, έχουν περισσότερη σημασια από το νόημα. "Ποιητής και παιδι, αντιμετωπιζουν τις λέξεις ως ηχητικά αντικείμενα. Τις βιωνουν με έναν τρόπο μοναδικό. Η λέξη και το αντικείμενο είναι ένα π.χ. η λέξη νερό έχει υγρότητα κι ένα συναισθήμα δροσιάς". (Θεμελής Γ., 1978).
          Η ποίηση ειναι η πρώτη πνευματική τροφή του παιδιού και η επαφή του με αυτην ειναι ευχάριστη, όταν πρόκειται για ακουσματα που μιλούν στον κόσμο του παιδιού, με φαντασία, απλότητα και χιούμορ. Γι'αυτό και η μύησή του από πολύ νωρίς, στον έντεχνο λόγο, συμβάλλει στην αισθητική καλλιέργεια, στην ανάπτυξη της φαντασίας, στην ψυχική ωριμανση και, βεβαια, στη γλωσσική του ανάπτυξη. Επιπλέον, εκλεπτυνει την ευαισθησία του, ενω, παράλληλα, καλλιεργει τη σκέψη του και απελευθερώνει τη φαντασία του.
          Το παρακάτω αποσπασμα το Novak Boris, εξηγεί τι ειναι η ποιηση για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας:
Οι μεγάλοι ακούνε τις λέξεις
αλλά δεν τις προσέχουν.
Οι μεγάλοι διαβάζουν τις λέξεις 
αλλά δεν τις νοιώθουν.
Οι μεγάλοι αρθρώνουν τις λέξεις 
αλλά δεν τις γεύονται.
Τα παιδιά παίζουν με τις λέξεις.
Τα παιδιά ακούνε τις λέξεις.
Τα παιδιά νοιώθουν τις λέξεις.
Τα παιδιά γεύονται τις λέξεις.


Παρασκευόπουλος Ν., Ι. (1985). τ2. Εξελικτική Ψυχολογία. Η ψυχική ζωή από τη σύλληψη ως την ενηλικίωση, Αθήνα.
Θεμελης Γ., (1978). τB. Η διδασκαλία των νέων ελληνικών, το προβλημα της ερμηνειας, Κωνσταντινιδης, Θεσσαλονίκη.




Και μη νομίζετε οτι τελειώσαμε και αυτό ήταν όλο.
Είμαι σίγουρη πως απο τη στιγμή που διαβάσατε το βιογραφικό της σημείωμα θέλετε να μάθετε περισσότερα για εκείνη και να τη γνωρίσετε καλύτερα, κάτι που σύντομα θα γίνει πράξη μιας και αυτή η ανάρτηση ήταν η παρουσίαση τος βιβλίου της και θα ακολουθήσει άμεσα ακόμη μία με μια μικρή συνέντευξη - κουβεντούλα γραπτή θα τολμήσω να πω.

Όσοι θέλετε να μάθετε περισσότερες πληροφορίες για το βιβλίο και για το τρόπο που μπορείτε να το αποκτήσετε μπορείτε να επικοινωνήσετε μαζί της και μέσω του σαιτ της που βλέπετε παραπάνω, μέσω του μαιλ της: elinadermi@hotmail.gr, μέσω του προφίλ της στο facebook «Ελίνα Δερμιτζόγλου» ή της σελίδας «Η κυρία Ποιητούλα».

Αυτά για την ώρα εκφραστικοί μου.
Σύντομα θα μάθετε περισσότερα πράγματα γι' αυτό το γλυκό κορίτσι. 

Ελίνα μου σε ευχαριστώ πολύ που αποδέχτηκες την πρόσκλησή μου και κάναμε την αρχή σε αυτή τη στήλη μαζί! Ιδαιτερη τιμή και χαρά για εμένα!

Όμορφη μέρα σε όλους!

Σχόλια

  1. Καλημέρα, Κική μου! Πολύ ωραία και ενδιαφέρουσα η παρουσίασή σου.
    Το βιβλίο δεν το ήξερα, σε ευχαριστώ που μου το γνώρισες!
    Καλοτάξιδο να είναι και εύχομαι στη συγγραφέα του τα καλύτερα!
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Υπέροχη στήλη Κικίτσα μου, εξαιρετική η παρουσίαση που έκανες!
    Πόσο ενδιαφέρονται ήταν όλα αυτά που μοιράστηκες μαζί μας!
    Να'σαι καλά! Πραγματικά τη βρήκα ενδιαφέρουσα ! :)
    Φιλάκια πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Καλημερα Κικη!
    Πολυ ωραια ιδεα η νεα σου στηλη! Και πολυ ωραια παρουσιαση της παιδικης ποιησης! Μπραβο!

    Ευχαριστω για τη συμμετοχη σου στην αλυσιδα ευχων. Σου εχω στειλει μεηλ.
    Φιλια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα Κικούλη μου! Είσαι ένας ανθρωπος που σου αρεσει να βοηθας και το εχεις αποδειξει πολλες φορες αυτο! Είναι υπέροχο αυτο που θες να κάνεις! Η Ελίνα είναι καταπληκτικό αυτο που κάνει και χαίρομαι που υπάρχουν τόσο καλοί άνθρωποι! Φιλακια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κική μου καλησπέρα σου. Άξια η πρωτοβουλία σου να μεταλαμπαδεύεις τη γνώση των ανθρώπων και τις δημιουργίες τους. Μπράβο και στις δύο. Μια ακόμα φορά σε καμαρώνω. Καλό σου βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Καλοτάξιδο ας είναι!! Καταπληκτική η παρουσίαση που έκανες Κική μου!!
    Να σαι καλά!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να ...

ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

    Παραδοσιακοί χοροί Εύβοιας Εύβοια   Στο όμορφο νησί της Εύβοιας ο κορυφαίος χορός είναι ο καβοντορίτικος ή καλλιανιώτικος που χαρακτηρίζεται από ένα ιδιαίτερο χορευτικό και μουσικό στυλ. Άλλοι χοροί του νησιού είναι ο συρτός και ο µηλωνιάτικος, παραλλαγή του συρτού χορού. Στην περιοχή χορεύεται ακόµα ο λεγόµενος όρθιος μπάλος (διαφοροποιείται από τον κυκλαδίτικο µπάλο) από ένα ή δύο ζευγάρια. Βόρειο Εύβοια   Στη Β. Εύβοια συναντάµε περισσότερο τους λεγόµενους στεριανούς χορούς όπως τσάµικα, καγκέλια, πατινάδες και συρτούς. Από τους πιο διαδεδοµένους χορούς ήταν ο Χειµαριώτικος, οργανική αργή µελωδία που παιζόταν και µε φύλλο από κοτσύκι ή άλλο δέντρο. Ακολουθούσε ο Συρτός, ο Τσάµικος και κάποιες φορές χορευόταν και το ηπειρώτικο Στα Τρία. Όσον αφορά το Συρτό, όταν παρατηρήθηκε (µε βάση τις καταγραφές) ότι οι µεγάλης ηλικίας άνθρωποι δεν κάνουν δύο διαδοχικά σταυρώµατα αλλά πάτηµα και άρση, ειπώθηκε ότι τα σταυρώµατα "τα κάναν οι δασκά...

ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΠΡΑΣΙΝΟ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε; Είστε όλοι καλά; Εγώ μια χαρά! :) Σήμερα φίλοι είχα μια έντονη, εσωτερική επιθυμία να γράψω. Τα χέρια μου δε με "έτρωγαν" ακριβώς όπως λένε κάποιοι, αλλά "πέταγαν", ήθελα έντονα να γράψω κάτι αλλά δεν ήξερα τί και πώς. Τελικά ήταν πανεύκολο να μάθω τί ήθελα. Απλώς ρώτησα τον εαυτό μου!  Λέω Κική τί θές να γράψεις; Κάτι για το πράσινο, τη φύση, την ελπίδα μου απάντησε. (Δε σας κανω πλάκα - μιλάω σε φιλαράκια και οτι λέω το εννοώ) Ε μετά κατάλαβα τί ήθελα Ήθελα να γράψω κάτι για τον αγώνα που δίνουνε (δίνουμε) εδώ και καιρό πολλά μπλοκοσπιτάκια (και όχι μόνο), ενάντια στον σκουπιδότοπο που θέλουνε κάποιοι να καταντήσουνε τη Μεσόγειο. Πατωντας ΕΔΩ και ΕΔΩ και ΕΔΩ μπορείτε να ενημερωθείτε πλήρως. Συμμετέχω και εγώ λοιπόν με το ακόλουθο κείμενο (εφόσον γίνει δεκτό) στην  πράσινη έκδοση που ετοιμάζει το ηλεκτρονικό περιοδικό Ανθρώπων Έργα , για τα χημικά που ετοιμάζονται να ξεφορτωθούν στη...