Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Μισός Άνθρωπος και Μισός Ζώο

 



Ποια είσαι, εσύ;

Τι θες;

Ποια ψυχική αναλγησία σε φέρνει το βράδυ, τούτο, εδώ;

 

Τι με κοιτάς;

Μη με κοιτάς!

Δεν θέλω να με κοιτάς!

 

Σου φαίνομαι, παράξενος;

Απροσπέλαστος;

Όμορφος;

Τι;

 

Μήπως το δάφνινο στεφάνι και τα χρυσά φτερά σε παραπέμπουν σε κάτι ξωτικό;

Μήπως ακόμη χειρότερα σε ξεγέλασαν και νομίζεις πως είμαι ο γνωστός αγγελιοφόρος, ο Ερμής;

Αν τόλμησες να σκεφτείς πως είμαι ο θεός Έρωτας, πραγματικά δεν ξέρω τι κάνεις σήμερα, εδώ.

 

Ακόμη με κοιτάζεις, έτσι;

Συνεχίζεις να με κοιτάζεις.

Επίμονα με κοιτάζεις και εγώ, θέλω να φύγεις.

Απόστρεψε το βλέμμα, ταξίδεψε κάπου αλλού με τους στίχους και άσε με, μόνο μου.

 

Μόνο μου!

Εδώ και χρόνια, είμαι μόνος μου!

Αυτοεξόριστος και απρόθυμα, εριστικός!

 

Βλέπεις τα πόδια μου;

 

χμ…

Τα πόδια μου!

 

Τα βλέπεις;

Κινούνται, για να γλιτώσουν την ακινησία τους.

 

Θαμμένος είμαι

έρημος

τιμωρημένος

μόνος

πάντα μόνος

 

ΚΑΤΑΡΑΜΕΝΟΣ!

αυτό είμαι, καταραμένος

σε έναν βούρκο οικτρό να ιχνηλατώ

και  τα βρώμικα νερά,

να με τραβάνε σε ένα απύθμενο τέλος

που μόνος κέρδισα και σαν νεκρό είδωλο,

με ακολουθεί.

 


Ποια είσαι, εσύ;

Τι θες;

Ποια ψυχική αναλγησία σε φέρνει το βράδυ, τούτο, εδώ;

 

Τι με κοιτάς;

Μη με κοιτάς!

Δεν θέλω να με κοιτάς!

 

Φύγε!

Ακόμα εδώ είσαι, εσύ;

Φύγε!

 

Δεν θα δεις το πρόσωπό μου,

ποτέ δε θα γυρίσω εμπρός

και το κυριότερο,

ποτέ τα πόδια μου

δεν θα φύγουν από ’δώ μέσα.

 

Κοιτάς τόση ώρα το δειλινό, που δεν είναι δειλινό, αλλά μια ακέραιη οπτασία και δεν βλέπεις το λασπόνερο, που έγινε κατοικία.

 

Φρόντισαν με τα φτερά και τις δάφνες,

να μου θυμίζουν την κυριαρχία

εκείνη την κυριαρχία -

που να φανταστείς.

 

Μισός άνθρωπος και μισό ζώο!

Άτι, υπερήφανος, κατακτητής!

 

Κατακτητής των πάντων και των Όλων.

χαχαχαχα

 

Τράφηκα με την Αγάπη, τράφηκα, καταλαβαίνεις;

Τη γεύτηκα και την έφτυσα, ξανά και ξανά.

 

Τράφηκα, μπορείς να καταλάβεις;

Πήρα ζωή και μου έδωσαν θάνατο, ζωντανό.

Τιμωρημένος εδώ.

Στάσιμος, με αναμνήσεις, με ερινύες, με συνείδηση.

Άργησε αυτή, η συνείδηση.

Άργησε πολύ.

 

Πότε πότε ντύνω τις Ερινύες μου,

τη μορφή της παίρνουν,

ξωτικό γυμνό γίνεται,

νεράιδα μακρυμαλλούσα

με φτερά αγγέλου έρχεται.

Μ’ αγκαλιάζει, με συγχωρεί.

Μα είναι όνειρο.

Ένα Αγκάθινο όνειρο.

Πάντα αιμορραγεί.

Βαθιά αιμορραγεί, πονάει.

 

Έφυγες,

καλύτερα που έφυγες.

Δεν θέλω να με δεις να κλαίω.

Γιατί εγώ:

 

Μισός άνθρωπος και μισό ζώο!

Άτι, υπερήφανος, κατακτητής!

 

Κατακτητής των πάντων και των Όλων

 

Τράφηκα με την Αγάπη, τράφηκα καταλαβαίνεις;

Την γεύτηκα και την έφτυσα ξανά και ξανά.

 

Αν ακούς, έστω σαν απόηχο, όταν φτάσεις εκεί κάτω,

πες τους να μάθουν να την τιμάνε.

Πες τους πως η αιωνιότητα είναι ένα δύσκολο και αβέβαιο, κελί.

 

Για ’μένα

Για ’μένα

 

Για ’μένα που τράφηκα με την αγάπη.

Την σκότωσα

Την έθαψα

Την έκλαψα

Και αιώνια, την αναζητώ.

 

~~  Μισός Άνθρωπος και Μισός Ζώο - Κική Κωνσταντίνου

 

___________

 

Καλημέρα εκφραστικοί μου, τι κάνετε; 

Ελπίζω να σας βρίσκω όλους καλά.

Πριν χρόνια, σε κάτι μαθήματα έκφρασης και δημιουργίας που είχα παρακολουθήσει,  μας είχε βάλει ο δάσκαλος την εξής άσκηση:

Μας είχε ζητήσει να ξαπλώσουμε στο δάπεδο, να κλείσουμε τα μάτια και με καθαρό μυαλό και πνεύμα, ακούγοντας το τραγούδι "Πόνος" που ακολουθεί, να αφήσουμε το μυαλό μας να πλάσει μία εικόνα, την οποία, σε επόμενο μάθημα θα την είχαμε κάνει έργο και θα συζητούσαμε για την ανάλυση/ερμηνεία της.

Ακούστε το τραγούδι και πιο κάτω, θα σας πω τι είχα δει εγώ και έπλασα τον παραπάνω, ποιητικό μονόλογο.

 

Τίτλος:Πόνος 

Άλμπουμ:Είναι δική μας η ζωή μας 

Καλλιτέχνης:Γιάννης Κότσιρας

Στιχουργός:Άρης Δαβαράκης 

Συνθέτης:Ευανθία Ρεμπούτσικα


Ακολουθώντας πλήρως τις οδηγίες του δασκάλου, και έχοντας αφήσει όλες τις αισθήσεις μου να οδηγηθούνε από τους στίχους και τη μουσική, θυμάμαι έντονα πως όταν άνοιξα τα μάτια μου, το πρόσωπό μου ήταν γεμάτο δάκρυα.

Τι είχα δει λοιπόν...

Βασικά, θυμάμαι σαν τώρα,  το πόσο έντονο ήταν αυτό που έβλεπα αλλά και αυτό που ένιωθα. Ακόμη και τώρα, νιώθω το ίδιο μυρμήγκιασμα..

Βρισκόμουν κάπου χαμηλά και έβλεπα μπροστά μου, ένα μεγάλο βουνό, στο οποίο πρωταγωνιστούσε το χρυσό και το καφέ χρώμα. Αυτό όλο ήταν σαν φόντο πίσω και ακριβώς μπροστά, έβλεπα αυτό που σας περιέγραψα στο έργο και μάλιστα, φέρει και ο τίτλος του. Έβλεπαν λοιπόν έναν άνθρωπο που ήταν μισός άνθρωπος και μισός ζώο. Κάτι σαν τον Κένταυρο δηλαδή, μόνο που η φιγούρα ήταν δαφνοστεφανωμένη και διέθεται φτερά. Δεν έβλεπα όμως το πρόσωπό του (στους περισσότερους ήρωές μου δεν βλέπω τα πρόσωπά τους), έβλεπα κυρίως τις πλάτες του και θυμάμαι πως ότι τον παρακαλούσα να γυρίσει να τον δω καλά και καθαρά.

Ο,τι ακριβώς διαβάσατε επάνω, τα έβλεπα να διαδραματίζονται μπροστά μου, έχοντας όμως μια ασφαλή απόσταση, πάντα. Μάλιστα, θυμάμαι έντονα να τον βλέπω να προσπαθεί να ξεκολλήσει τα πόδια του από κάτι σαν βάλτο και στη συνέχεια, είδα τη νεράιδα τη μακρυμαλλούσα να τον πλησιάζει. 

Δεν χρειάζεται να σας πω περισσότερα, τα είπα όλα άλλωστε, απλώς το μόνο που θέλω να συμπληρώσω είναι πως αντί για έναν μονόλογο που έπρεπε να παραδώσουμε στο επόμενο μάθημα, εγώ πήγα με τρεις αλλά δεν διάβασα κανέναν. Μην με ρωτάτε γιατί, έτσι είμαι εγώ. Δεν μου βγήκε, δεν ήθελα τότε.

Ο ένας ήταν από τον μισό άνθρωπο μισό ζώο που απευθυνόταν σε μένα, την παρατηρήτρια, και μου έλεγε την ιστορία του... Πως είχε σκοτώσει την αγαπημένη του, τη μακρυμαλλούσα και η αιώνια τιμωρία του, ήταν αυτή του η θέση.

Ο άλλος, που θα τον μοιραστώ μαζί σας στο μέλλον, ήταν ο μονόλογος της μακρομαλλούσας και ο τρίτος, ήταν ο δικός μου, ως παρατηρήτρια απέναντι σε αυτούς τους δύο πρωταγωνιστές.

Όπως ανέφερα και πάνω, πάω χρόνια πίσω, αν δεν με απατά η μνήμη μου μιλάμε για το 2018, τότε δημιουργήθηκαν αλλά δεν τα διάβασα και δεν τα έδειξα σε κανέναν. Και δεν ξέρω το γιατί, έτσι αισθάνθηκα τότε, έτσι έπραξα. Τώρα, έξι ολόκληρα χρόνια μετά, θέλησα ένα ένα να τα μοιραστώ. 

Αυτά από μένα, εκφραστικοί.

Με συναντάτε πλέον με εξομολογητική διάθεση.....

Σχόλια

  1. Πολλά συγχαρητήρια εκφραστική μου Κική! Ο μονόλογος σου εξομολογητικός μα καταπληκτικός! Να είσαι καλά και πάντα να δημιουργείς! Να χαίρεσαι ό,τι αγαπάς! Καλό Πάσχα σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημέρα Μαρία μου. Ευχαριστώ ολόψυχα για τα καλά σου λόγια. Καλό Πάσχα και σε εσένα!

      Διαγραφή
  2. Κική μου, οι αναζητήσεις σου οδηγούν σε πνευματικά και συγγραφικά μονοπάτια, καλή μου φίλη. Θαυμάζω τη δύναμη της έκφρασής σου και τις αναζητήσεις σου, πραγματικά εντυπωσιακές.
    Καλή Κυριακή να έχεις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Καλημέρα καλέ μου! Ευχαριστώ πολύ! Να είσαι καλά φίλε μου, αγαπημένε

      Διαγραφή
  3. Καλησπέρα Κική, τήρησα το λόγο μου και να 'μαι. Καλώς σε βρήκα, να έχεις ένα όμορφο βράδυ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ

Κρατώ στα χέρια μου το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2020 απο το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς "Κέφαλος" , όπου συμμετέχω με τρία έργα μου. Ξεφυλλίζοντας το, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς και έργα, νιώθω υπερήφανη και ευγνώμων. Τα συγχαρητήρια μου, σε όλους! Eπίσης, ΕΔΩ, μπορειτε να διαβασετε μια υπέροχη συνέντευξη του δικού μας "Σκρουτζάκου"  Giannis Koutris !! Συγχαρητήρια αγαπημένε μου φίλε! Ακόμη, σας έχω δύο εξαιρετικές προτάσεις, δικών μας πάλι, αγαπημένων προσώπων! "Στα παπούτσια των άλλων¨" το νέο βιβλίο της Μαρίας Κανελλάκη, εκδ. 24γραμματα Ανατομικές ιστορίες παντός καιρού και εδάφους, σε ποικιλία δερμάτων και χρωμάτων, για όλες τις (χ)ώρες και για όλα τα πέλματα. Η νέα τάξη υποδημάτων θέλει έντονες αντιθέσεις και άτολμους βηματισμούς. Σ’ αυτό το καλαπόδι κατασκευάστηκαν και οι ιστορίες του βιβλίου. Ψηλοτάκουνες γόβες για «φλατ» ήρωες και παπούτσια γδαρμένα για ανθρώπους-λουστρίνια. Ολοκαίνουργια