Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Περί Σοφίτας

Καλημέρα εκφραστικοί μου, ελπίζω να σας βρίσκω όλους καλά.

Θέλω να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ για την αγάπη που δείξατε στη "Σοφίτα", αλλά και για τα θερμά σας σχόλια που με γέμισαν χαρά, ενέργεια και όνειρα.

Όνειρα, γιατί αισθάνθηκα πως θα ήθελα να με "δοκιμάσω" σε αυτό το λογοτεχνικό είδος/ύφος και να μπω στη "διαδικασία" φαντασίας, ιδιαίτερων και μαγευτικών κόσμων.

Νιώθω πως ήμουν ένα ηφαίστειο ανενεργό και ξαφνικά, ενεργοποιήθηκα.

Αυτό φυσικά, το οφείλω κυρίως στον Γιάννη μας. 

Γιάννη μου, σε ευχαριστώ πάρα πολύ για αυτό το δώρο που μου έκανες! 


Βλέποντας τα σχόλια αλλά και τις εύλογες απορίες σας, αποφάσισα να κάνω αυτή την ανάρτηση για να δείτε όσα είδα και μας έδωσα αυτό το αποτέλεσμα.

Θα είμαι απόλυτα ειλικρινής και θα σας πω όλα όσα βίωσα.

 

Για αρχή, με "μάγεψε" η κεντρική πλοκή της ιστορίας που μας δόθηκε.  Με μαγνήτισαν κυρίως τρεις λέξεις "πατρικό", "χιονοθύελλα", "πρόσωπο". Η πρώτη και η τρίτη, με παρέπεμψαν στο παρελθόν. Η δεύτερη, στο μυστήριο.

Κάπως έτσι λοιπόν ξεκίνησα να γράφω, έχοντας μια διαφορετική πλοκή στο νου μου μα στη συνέχεια, οι ήρωες και οι εικόνες που είχα στο μυαλό μου, με οδήγησαν αλλού.

 

Πρώτα, ήρθε ο τίτλος "H Σοφίτα".

Στη συνέχεια, ήρθε η Μαρία, που με οδήγησε στο καφενείο και σε ένα συμπαθέστατο γεροντάκι, τον κύριο Μανώλη.

Όπως τους έβλεπα (εικόνα στο μυαλό μου) να κάνουν τον διάλογό τους, ξαφνικά, είδα την εικόνα να γυρίζει και να έχουν αλλάξει θέση οι δύο ήρωες. Εκεί λοιπόν κατάλαβα, τι συμβαίνει. Δεν πηγαίνει η Μαρία στον κόσμο του κυρ Μανώλη αλλά ο κυρ Μανώλης στον κόσμο της Μαρίας.  Στον κόσμο των νεκρών δηλαδή, μιας και η Μαρία είναι η κοπέλα που μαζί με την οικογένεια και τη γάτα της, είχε σφαγιαστεί από τον Σταμάτη.

Αυτή η συνάντηση, προκάλεσε τις αναμνήσεις από το χωριό/οικισμό/πατρικό.

Απαντήθηκε η πρώτη σας απορία.

Και πάμε στη δεύτερη, στην ύπαρξη της σοφίτας.

Δεν υπάρχει σοφίτα, φίλοι μου.

Για αυτό τον λόγο, επέλεξα να βάλω και μια φωτογραφία παλαιού σπιτιού που δεν έχει σοφίτα.

"Σοφίτα" ως προς το δωμάτιο σπιτιού φυσικά, γιατί ο τίτλος και ο όρος "σοφίτα" κάπου αποσκοπούν και παραπέμπουν.

"Σοφίτα" λοιπόν, είναι η φυλακή εκείνη που έχει κλειστεί στον κόσμο των νεκρών, η μανιασμένη ψυχή του Σταμάτη. Ο θόρυβος προέρχεται από τη δική του διαμάχη και αιώνια τιμωρία επειδή δεν μετανόησε. Μπορούν να  τη δουν οι υπόλοιποι (μη άμεσοι εμπλεκόμενοι), εκτός από την ηρωίδα, γιατί έχει καταφέρει να βρει την γαλήνη και να απαλλαγεί από το μεγάλο βάσανο και κρίμα της ψυχής της.  

 

Το τέλος, που εμφανίζεται δηλαδή η παρέα των πέντε περιπατητών όπου και γίνεται η αναφορά της σοφίτας και της ιστορίας από τον Πετρή  και εμφανίζεται η δυσπιστία της Χαράς που δεν την βλέπει, σε συνδυασμό βέβαια με το κλείσιμο  τον τελευταίων δυο γραμμών, έγινε για να αφήσει το μυστήριο σαν συναίσθημα να αιωρείται.


Δεν είχα σκοπό να σας τα πω όλα αυτά μιας και είμαι της άποψης ότι είναι ωραίο ο κάθε αναγνώστης να βλέπει και να συναντά τον δικό του κόσμο στις ιστορίες, όμως τα ερωτήματα και το ενδιαφέρον που έβλεπα στα σχόλιά σας, με έκαναν να θέλω να σας δείξω αυτά που είδα και φαντάστηκα κατά τη διάρκεια της συγγραφής, που είναι τόσο μοναχική άλλωστε.

Συν, η ακόλουθη εικόνα που με έκανε να θέλω να "τρυγήσω" και να μοιραστώ.

 



Αυτά από εμένα, φίλοι.

Να είστε καλά και να περνάτε υπέροχα.

Σας στέλνω την αγάπη μου.

Σχόλια

  1. Εντάξει εγώ τώρα μένω ακόμα πιο συγκινημένος, ακόμα πιο "ταραγμένος" με αυτή σου την ανάλυση, Κική μου, την οποία θεωρώ ότι πολύ σωστά ανέβασες.
    Σωστά γιατί μάς δίνεις τη δυνατότητα να μπούμε στο μυαλό του συγγραφέα και να δούμε τη δική του οπτική. Για να πάω σε παραδείγματα, ας θυμηθούμε πόσες και πόσες αναλύσεις έχουν δοθεί σε ανάλογα έργα και δη κινηματογραφικά (The meaning of)
    H συνάντηση δύο κόσμων. Αυτό των ζωντανών και αυτό των νεκρών. Η συνάντηση αλλά και η σύγχυση, που εξαιρετικά προκαλείς ανάμεσα στο ρεαλισμό και τη μεταφυσική.
    Δύσκολο εγχείρημα Κική, δύσκολο, κορίτσι μου και μπράβο.

    Πάω τώρα σε αυτό που αναφέρεις αρχικά:
    "αισθάνθηκα πως θα ήθελα να με "δοκιμάσω" σε αυτό το λογοτεχνικό είδος/ύφος και να μπω στη "διαδικασία" φαντασίας, ιδιαίτερων και μαγευτικών κόσμων..."
    Ω εδώ είμαι ενθουσιασμένος, Κική μου. Αυτό το είδος εξώθησε και μένα στη συγγραφή του "Δάσους της Λήθης", στη νουβέλα επικής φαντασίας. Αυτό, καλή μου, με ενδιαφέρει άμεσα και θέλω να δούμε έργα σου. Και να τα δούμε δημοσιευμένα.
    Επίσης, σε ευχαριστώ με την καρδιά μου για την αναφορά σου στη συμμετοχή μου στο άναμμα αυτού του φιτιλιού. Είναι δώρο και τιμή, καλή μου φίλη και ειλικρινά με κάνει να νιώθω πολύ όμορφα.

    Συνεχίζουμε καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συνεχίζουμε Γιάννη μου, όπως είπες!
      Ευχαριστώ για τη μεγαλοψυχία σου!
      Σου στέλνω μια αγκαλιά και πολλές ευχές!

      Διαγραφή
    2. Και εγώ με τη σειρά μου, Κική μου.

      Διαγραφή
    3. Ξέχασα να πω ότι η σύλληψη της ιδέας της σοφίτας ως χώρου συμβολικού για το Σταμάτη όπως και ο θόρυβος, που ακούγεται, είναι πραγματικά υπερβατική αλλά και υπέροχη. Μπράβο για την επινόησή σου, Κική μου.

      Διαγραφή
  2. Κική, απόλυτα κατατοπιστικές οι διευκρινήσεις σου, ξεκαθάρισαν πολλά μέσα μου και με έκαναν να δω με άλλη ματιά, ακόμα πιο συναρπαστική την ιστορία σου....
    Χαίρομαι γι΄ αυτό!
    Την Καλημέρα μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Kαλημέρα Βασίλειε.
      Ευχαριστώ πολύ για το σχόλιό σου.
      Να είσαι καλά και να έχεις μια όμορφη εβδομάδα!

      Διαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να

Η Σοφίτα

  Κεντρική Ιδέα Πλοκής Το παλιό οικογενειακό σπίτι στο ορεινό χωριό, έχει την αγάπη σας αλλά περιμένει και τη φροντίδα σας. Η κατάστασή του είναι κακή και εσείς σχεδιάζετε να το ανακαινίσετε. Βρίσκεστε ήδη εκεί αλλά ένα αναπάντεχο πρόβλημα καθιστά άμεσα αναγκαία την επίλυσή του. Ο μοναδικός / μοναδική, από τη γειτονική κωμόπολη, που θα ανέβει στο σπιτικό προκαλεί πραγματικό σοκ με την άφιξή του / της. Ίσως να μη περιμένατε ποτέ να βρεθεί απέναντί σας. Η ξαφνική χιονοθύελλα έχει τα δικά της σχέδια και θα σάς αναγκάσει να μείνετε εκεί, στον ίδιο κλειστό χώρο μέχρι να απεγκλωβιστείτε. Η νύχτα και το παρελθόν έρχεται ξανά. Τι μπορεί άραγε να κουβαλάει αυτό το πρόσωπο; Είχατε ποτέ σχέση μαζί του; ή μήπως προκύπτει μια έμμεση σχέση μαζί του; Τι μπορεί να φέρει; Τι μπορεί να αλλάξει; Μπορείτε να το αφήσετε στην άκρη;      Καθώς έκλειναν οι πόρτες του λεωφορείου πίσω της, ο καθαρός παγωμένος αέρας την καλωσόρισε, κάνοντας τα μάγουλά της να κοκκινίσουν ελαφρώς. Κοίταξε τριγύρω τ

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ

Κρατώ στα χέρια μου το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2020 απο το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς "Κέφαλος" , όπου συμμετέχω με τρία έργα μου. Ξεφυλλίζοντας το, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς και έργα, νιώθω υπερήφανη και ευγνώμων. Τα συγχαρητήρια μου, σε όλους! Eπίσης, ΕΔΩ, μπορειτε να διαβασετε μια υπέροχη συνέντευξη του δικού μας "Σκρουτζάκου"  Giannis Koutris !! Συγχαρητήρια αγαπημένε μου φίλε! Ακόμη, σας έχω δύο εξαιρετικές προτάσεις, δικών μας πάλι, αγαπημένων προσώπων! "Στα παπούτσια των άλλων¨" το νέο βιβλίο της Μαρίας Κανελλάκη, εκδ. 24γραμματα Ανατομικές ιστορίες παντός καιρού και εδάφους, σε ποικιλία δερμάτων και χρωμάτων, για όλες τις (χ)ώρες και για όλα τα πέλματα. Η νέα τάξη υποδημάτων θέλει έντονες αντιθέσεις και άτολμους βηματισμούς. Σ’ αυτό το καλαπόδι κατασκευάστηκαν και οι ιστορίες του βιβλίου. Ψηλοτάκουνες γόβες για «φλατ» ήρωες και παπούτσια γδαρμένα για ανθρώπους-λουστρίνια. Ολοκαίνουργια