Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα!
Καλή Αποκριάτικη εβδομάδα να έχουμε!
Άργησα να μπω και γι' αυτό σας εύχομαι σήμερα!
Ξέρετε ποτέ δεν κατάλαβα γιατί σε μια καθαρά θρησκευτική εορτή οι άνθρωποι μασκαρευόμαστε. Δεν είχα καταλάβει την πλήρη αν θέλετε συσχέτιση διασκέδασης-αμφίεσης με τον θρησκευτικό αν θέλετε χαρακτήρα!
Δε λέω, μου αρέσουν οι Απόκριες αλλά δεν είχα καταλάβει που κολλάει η αμφίεση με τη θρησκεία. Ψάχνοντας για πληροφορίες βρήκα πως η μεταμφίεση παραμένει από παλιές γιορτές της Ρωμαικής εποχής αλλά και πάλι δεν νοιώθω να βρήκα τις πλήρως τις απαντήσεις στις ερωτήσεις που έψαχνα!
Θα μοιραστώ μαζί σας πράγματα που έμαθα μόλις και ελπιζω να αν έχετε και εσεις τις ίδιες απορίες με εμένα να τις λύσετε, γιατί εγώ νοιώθω και πάλι κάπως μετέωρη αλλά δε πειράζει.
Για πάμε να δούμε τί ακριβώς γιορτάζουμε:
Απόκριες ονομάζονται οι τρεις εβδομάδες πριν από τη Μεγάλη Σαρακοστή. Ταυτίζονται με την περίοδο του Τριωδίου,
μια κινητή περίοδο στην Ορθόδοξη Χριστιανική παράδοση από την Κυριακή
του Τελώνου και του Φαρισαίου μέχρι την Κυριακή της Τυροφάγου ή Τυρινής.
Η περίοδος του Τριωδίου είναι εκκλησιαστική περίοδος δέκα
εβδομάδων, που ξεκινά από την Κυριακή του Τελώνου και Φαρισαίου και
φτάνει μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο. Μέσα στην περίοδο αυτή
περιλαμβάνεται και η Μεγάλη Τεσσαρακοστή καθώς και η Μεγάλη Εβδομάδα.
Την πρώτη εβδομάδα γίνεται «κατάλυση στα πάντα», δηλαδή τρώγεται
ελεύθερα κάθε φαγητό ακόμα και την Τετάρτη και Παρασκευή. Για το λόγο
αυτό ονομάζεται «ελεύθερη» ή «απολυτή».
Την δεύτερη εβδομάδα του Τριωδίου γίνεται «κατάλυση στα πάντα» όλες
τις ημέρες εκτός της Τετάρτης και Παρασκευής όποτε απέχουμε ακόμα και
από τα λαδερά φαγητά όπως και τις ημέρες της Μεγάλης Σαρακοστής. Την
Πέμπτη της δεύτερης εβδομάδας στην Ελλάδα υπάρχει το έθιμο της Τσικνοπέμπτης, κατά την οποία καταναλώνονται κρεατικά, δεδομένου ότι μετά από τρεις ημέρες αρχίζει ουσιαστικά η νηστεία της Σαρακοστής.
Η τρίτη εβδομάδα του Τριωδίου είναι αυτή της Τυροφάγου ή Τυρινής, οπότε όλες τις ημέρες γίνεται κατάλυση σε όλα τα γαλακτοκομικά προϊόντα, του αυγού, των ψαριών και φυσικά του ελαιολάδου, απαγορεύεται όμως η κρεοφαγία.
Την τρίτη Κυριακή της Αποκριάς, πριν την Καθαρά Δευτέρα, αρχίζει η περίοδος της Μεγάλης Σαρακοστής, δηλαδή της νηστείας των σαράντα ημερών που προηγείται του χριστιανικού Πάσχα.
Απόκριες στην Ελλάδα
Τις μέρες αυτές γίνεται το έθιμο του γλεντιού, της ψυχαγωγίας και του
«μασκαρέματος», της μεταμφίεσης, που έχει παραμείνει από παλιές γιορτές
της ρωμαϊκής εποχής, τις γιορτές αφιερωμένες στην έκπτωση του θεού Σατούρνους από τον Ήλιο τα Κρόνια «Λουπερκάλια» και «Σατουρνάλια» και από τις αρχαιότερες «Διονυσιακές
γιορτές» των Ελλήνων, όπου οι άνθρωποι μεταμφιέζονταν, χόρευαν,
τραγουδούσαν πίνοντας κρασί και το κέφι έφτανε στο κατακόρυφο προς τιμή
του Διόνυσου.
Παλιότερα το καρναβάλι γινόταν παντού στην Ελλάδα με μασκαράτες
ομαδικές, χορούς, γλέντια, σάτιρα και διάφορα ιδιαίτερα έθιμα σε κάθε
μέρος. Ήταν ευκαιρία για ξεφάντωμα, κρασί και χίλια δυο πειράγματα.
Μεγαλύτερα κέντρα τέτοιου ξεφαντώματος ήταν, όπως και σήμερα, η Πάτρα με το περιβόητο Πατρινό καρναβάλι, που έχει τις ρίζες του στις αρχές του 19ου αιώνα, η Ξάνθη με το ξακουστό πλέον Ξανθιώτικο Καρναβάλι,
που γίνεται πόλος έλξης αφού έχει το μεγαλύτερο καρναβάλι των Βαλκανίων
με πολλά λαογραφικά στοιχεία, η Πλάκα των Αθηνών, και η Θήβα με τον περίφημο «βλάχικο γάμο» της. Στη Θήβα γίνεται και σήμερα ο «βλάχικος γάμος» που αρχίζει από την Τσικνοπέμπτη
και αποτελείται από το προξενιό, το γάμο δυο νέων και τελειώνει με την
πορεία των προικιών της νύφης και το γλέντι των συμπεθέρων. Όλες αυτές
οι διαδικασίες είναι γεμάτες από σατυρική αθυροστομία, κέφι, γλέντι και
χορό. Στην Πάτρα γίνεται το μεγαλύτερο καρναβάλι της Ελλάδας με διάρκεια
δύο μηνών και τη τελευταία Κυριακή της αποκριάς γίνεται παρέλαση
αρμάτων με επικεφαλής το ομοίωμα του θεού της αποκριάς του «Καρνάβαλου»
και ακολουθία διάφορων άλλων έξυπνων μασκαρεμάτων, με τη συμμετοχή
40.000 καρναβαλιστών, και πλήθους επισκεπτών ενώ το κέφι δίνει και
παίρνει. Στην Κοζάνη
γίνεται το έθιμο του φανού, κατά το οποίο φωτιές και υπαίθρια γλέντια
στήνονται σε διάφορες γειτονιές της πόλης. Ένα από τα πιο φημισμένα
παραδοσιακά καρναβάλια στον ελλαδικό χώρο είναι και οι "Μπούλες" στη Νάουσα Ημαθίας.
Το έθιμο έχει τις ρίζες του στην αρχαιότητα και πιθανότατα έχει σχέση
με τελετές φυλετικής μύησης όπως η τελετή ενηλικίωσης κατά την οποία ο
νέος, ντυμένος με γυναικεία ρούχα και οδηγούμενος από ανύπανδρους άντρες
της φυλής, θα μυηθεί με τη σειρά του στα μυστικά της, θα αποβάλλει τη
γυναικεία ενδυμασία και θα μεταμορφωθεί σε άνδρα. Σήμερα μπορούμε να
παρατηρήσουμε ότι στη μακραίωνη ιστορία του το έθιμο μεταπλάθει και
παράλληλα ενσωματώνει στα επί μέρους στοιχεία του, την τοπική παράδοση,
τους μύθους, τους θρύλους, τα τραγούδια και τους ηρωικούς αγώνες της
Νάουσας.
Στην Πλάκα,
καθώς και σ' όλα γενικά μέρη, γυρνούν στους δρόμους οι άνθρωποι
μεταμφιεσμένοι, μικροί και μεγάλοι, μπαίνουν στα κέντρα, πίνουν,
χορεύουν, πειράζονται και γλεντούν. Τα τελευταία χρόνια το Καρναβάλι του Μοσχάτου καταλαμβάνει τη πρώτη θέση μεταξύ των δήμων του λεκανοπεδίου Αττικής.
Διεθνώς
Μόνο οι Καθολικοί και οι Ορθόδοξοι Χριστιανοί γνωρίζουν τις απόκριες, ενώ στην προτεσταντική βόρεια Ευρώπη δεν υπάρχουν. Στην Κολωνία και άλλες πόλεις του Ρήνου και στην Γερμανία,
το Καρναβάλι είναι σημαντικό κομμάτι της τοπικής παράδοσης και της
κριτικής εναντίον της πολιτικής. Σύλλογοι και οργανώσεις προετοιμάζονται
όλο το χρόνο για αυτές τις ημέρες. Επίσης σημαντικό Καρναβάλι
παρουσιάζουν η Βενετία και η Νίκαια στη Γαλλία. To Καρναβάλι του Ρίο ντε Τζανέιρο
θεωρείται το μεγαλύτερο του κόσμου και πολυπληθέστερο σε μια
φαντασμαγορική κάθε φορά παρουσίαση όπου συνδυάζεται με παραδοσιακούς
ξέφρενους χορούς όπως η Σάμπα.
Η ελληνική αποκριά έχει τις ρίζες της στην αρχαία Ελλάδα. Συνδέεται µε
την λατρεία του ∆ιονύσου, θεού του κρασιού και των εορτασµών. Η αγγλική
λέξη «carnival» προέρχεται από το λατινικό «carnem levare» ή «carnis
levamen», που σηµαίνει «διακοπή της βρώσης κρέατος». Στα ελληνικά
χρησιµοποιείται η λέξη «αποκριά» και σηµαίνει ακριβώς το ίδιο. Αυτή
η δηµοφιλής παράδοση προέρχεται από τις παγανιστικές τελετουργίες των
αρχαίων Ελλήνων και τις γιορτές προς τιµή του ∆ιονύσου, θεού του κρασιού
και της ευθυµίας. Οι άνθρωποι µεταµφιέζονταν σε σατύρους ή φορούσαν
µάσκες και ξεχύνονταν στους δρόµους και στις γειτονιές συµπεριφερόµενοι
«προκλητικά» µε τολµηρές φράσεις και πράξεις. Αυτό εξυπηρετούσε το σκοπό
να επιτρέπεται να εκφράζονται ελεύθερα ερωτικές σκέψεις ενώ έκρυβαν την
αληθινή τους ταυτότητα πίσω από τις µάσκες.
Αυτή η παράδοση τελικά εξαπλώθηκε και σε άλλα µέρη του κόσµου µέσω της Ρωµαϊκής Αυτοκρατορίας και την ανακάλυψη του Νέου Κόσµου. Όµως, οι παγανιστικές πρακτικές ήταν τόσο βαθιά ριζωµένες που δεν καταργήθηκαν τελείως . Αργότερα, όταν εµφανίστηκε ο χριστιανισµός, αν και οι άνθρωποι σταµάτησαν να λατρεύουν τους θεούς του Ολύµπου, οι συνήθειες των Ελλήνων να µεταµφιέζονται και να γιορτάζουν στους δρόµους παρέµειναν.
Μια φορά τον χρόνο, τα καρναβάλια συµβαίνουν σε πολλές πόλεις και χωριά της χώρας µας. Στην πραγµατικότητα, η αποκριά διαρκεί τρεις εβδοµάδες, και ξεκινάει 60 µέρες πριν το Πάσχα. Ονοµάζεται Τριώδιο. Η λέξη προέρχεται από το «τρεις ωδές» που σηµαίνει οι τρεις ύµνοι που συνηθίζουµε να λέµε στην εκκλησία. Ξεκινά την πρώτη Κυριακή, που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο του «Τελώνη και Φαρισαίου». Την δεύτερη Κυριακή , στο Ευαγγέλιο του «Ασώτου Υιού». Η τρίτη είναι της «Απόκρεω « και η τελευταία Κυριακή της αποκριάς, κατά την οποία οι εορτασµοί και οι εκδηλώσεις φτάνουν στο απόγειο τους, είναι η «Τυρινή» (τυροφάγου). Το τέλος της αποκριάς είναι την αυγή της επόµενης µέρας: η πρώτη µέρα της Σαρακοστής, που ονοµάζεται Καθαρά ∆ευτέρα. Κατά την διάρκεια αυτών των ηµερών, γιορτές και εκδηλώσεις οργανώνονται παντού και οι άνθρωποι διασκεδάζουν πολύ, και κυρίως τα παιδιά. Οι ενήλικες και τα παιδιά µεταµφιέζονται µε αστεία κουστούµια, χορεύουν, τραγουδούν και παρακολουθούν παρελάσεις καρνάβαλων καθώς και άλλες δραστηριότητες, που οργανώνονται από τους δήµους όλων σχεδόν των πόλεων της Ελλάδας. Κατά την διάρκεια όλων αυτών έχουµε κάποια πολύ ιδιαίτερα έθιµα.
Αυτή η παράδοση τελικά εξαπλώθηκε και σε άλλα µέρη του κόσµου µέσω της Ρωµαϊκής Αυτοκρατορίας και την ανακάλυψη του Νέου Κόσµου. Όµως, οι παγανιστικές πρακτικές ήταν τόσο βαθιά ριζωµένες που δεν καταργήθηκαν τελείως . Αργότερα, όταν εµφανίστηκε ο χριστιανισµός, αν και οι άνθρωποι σταµάτησαν να λατρεύουν τους θεούς του Ολύµπου, οι συνήθειες των Ελλήνων να µεταµφιέζονται και να γιορτάζουν στους δρόµους παρέµειναν.
Μια φορά τον χρόνο, τα καρναβάλια συµβαίνουν σε πολλές πόλεις και χωριά της χώρας µας. Στην πραγµατικότητα, η αποκριά διαρκεί τρεις εβδοµάδες, και ξεκινάει 60 µέρες πριν το Πάσχα. Ονοµάζεται Τριώδιο. Η λέξη προέρχεται από το «τρεις ωδές» που σηµαίνει οι τρεις ύµνοι που συνηθίζουµε να λέµε στην εκκλησία. Ξεκινά την πρώτη Κυριακή, που αναφέρεται στο Ευαγγέλιο του «Τελώνη και Φαρισαίου». Την δεύτερη Κυριακή , στο Ευαγγέλιο του «Ασώτου Υιού». Η τρίτη είναι της «Απόκρεω « και η τελευταία Κυριακή της αποκριάς, κατά την οποία οι εορτασµοί και οι εκδηλώσεις φτάνουν στο απόγειο τους, είναι η «Τυρινή» (τυροφάγου). Το τέλος της αποκριάς είναι την αυγή της επόµενης µέρας: η πρώτη µέρα της Σαρακοστής, που ονοµάζεται Καθαρά ∆ευτέρα. Κατά την διάρκεια αυτών των ηµερών, γιορτές και εκδηλώσεις οργανώνονται παντού και οι άνθρωποι διασκεδάζουν πολύ, και κυρίως τα παιδιά. Οι ενήλικες και τα παιδιά µεταµφιέζονται µε αστεία κουστούµια, χορεύουν, τραγουδούν και παρακολουθούν παρελάσεις καρνάβαλων καθώς και άλλες δραστηριότητες, που οργανώνονται από τους δήµους όλων σχεδόν των πόλεων της Ελλάδας. Κατά την διάρκεια όλων αυτών έχουµε κάποια πολύ ιδιαίτερα έθιµα.
Απόκρεω ή αποκριά,
χαρακτηρίζεται η περίοδος των τριών εβδομάδων πριν από την Καθαρά
Δευτέρα, κατά την οποία επικρατεί το έθιμο του μασκαρέματος. «Αποκρεά»
σημαίνει την αποχή από το κρέας (από-κρεώ).
Συνώνυμη της λέξης Αποκριά είναι και η λέξη Καρναβάλι (Carnival) που προέρχεται από το λατινικό carnem levare (αποχή από το κρέας).
Οι ρίζες των εκδηλώσεων αυτών βρίσκονται στην αρχαία Ελλάδα, στη Διονυσιακή λατρεία. Ο Διόνυσος, κατά το δωδεκάθεο, ήταν ο θεός της γονιμότητας και οι αρχαίοι `Ελληνες τον τιμούσαν με μεγάλους εορτασμούς, τα Διονύσια.
Κατά τους εορτασμούς αυτούς, στην αρχαία Αθήνα, γινόταν παρέλαση
άρματος που ξεκινούσε από τη θάλασσα (συμβόλιζε τον ερχομό της Άνοιξης
).
Οι επιβαίνωντες στο άρμα – άμαξα, περιφερόμενοι τους δρόμους
χυδαιολογούσαν κατά του παρευρισκομένου πλήθους (εξού και η έκφραση »
άκουσε τα εξ’ αμάξης»). Το άρμα ακολουθούσαν χορευτές και τραγουδιστές
μεταμφιεσμένοι με προσωπίδες που τραγουδούσαν σατυρικά (μυλλομένα)
τραγούδια. Οι εορτασμοί αυτοί, πέρασαν από πολιτισμό σε πολιτισμό
δεχόμενοι επιρροές από διάφορες κουλτούρες και ιστορικά γεγονότα.
Με την επικράτηση του χριστιανισμού, στοιχεία της αρχαιοελληνικής
λατρείας συνδυάστηκαν στη συνείδηση και τις παραδόσεις του λαού με την
περίοδο πριν από τη Σαρακοστή. Από το 19ο αι. μέχρι σήμερα το καρναβάλι
ξεκινά κάθε χρόνο την Κυριακή του Τελώνη και Φαρισαίου και λήγει την
Κυριακή της Τυροφάγου.
Παλιότερα, παρέες μεταμφιεσμένων (πελλόμασκες) κυκλοφορούσαν στους
δρόμους και γύριζαν τα βράδια στις γειτονιές τραγουδώντας άσεμνα και
σκωπτικά τραγούδια. Αυτού του είδους, όμως, οι καρναβαλικές εκδηλώσεις
χάθηκαν σε μικρό ή μεγάλο βαθμό με το πέρασμα του χρόνου για να
επικρατήσουν οργανωμένες από τις τοπικές κοινωνίες και τυποποιημένες
εορταστικές εκδηλώσεις με αποκριάτικες στολές και άρματα.
Οι Απόκριες αποτελούν ουσιαστικά μια περίοδο εκτόνωσης , πριν
αρχίσει η Σαρακοστή, την Καθαρά Δευτέρα. Με τη νηστεία της Σαρακοστής
οι πιστοί προετοιμάζονται ψυχικά και σωματικά για να παρακολουθήσουν τα
Θεία Πάθη κατά τη Μεγάλη Εβδομάδα.
Τι είναι το Τριώδιο;
Με τον ευρύτερο όρο Αποκριά, ονομάζουμε τη χρονική περίοδο τριών εβδομάδων πριν από τη Μεγάλη Σαρακοστή, το γνωστό μας τριώδιο.
Οι τρεις Κυριακές που κλείνουν την κάθε εβδομάδα του τριωδίου είναι:
- η Κυριακή του Ασώτου,
- η Κυριακή της Απόκρεω (μικρή αποκριά) και
- η Κυριακή της Τυροφάγου (Μεγάλη Αποκριά).
Η περίοδος του Τριωδίου καλύπτει:
α. Τις τρεις εβδομάδες πριν από τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή (22 ημέρες).
β. Τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή (40 ημέρες, από την Καθαρά Δευτέρα μέχρι την Παρασκευή πριν από το Σάββατο του Λαζάρου).
γ. Τις δυο ήμερες Σάββατο του Λαζάρου και Κυριακή των Βαΐων (συνδετικές ήμερες της Μεγάλης Τεσσαρακοστής με τη Μεγ. Εβδομάδα).
δ. Τη Μεγάλη Εβδομάδα (6 ημέρες).
Τσικνοπέμπτη – Η αρχή του καρναβαλιού
Οι τρεις εβδομάδες πριν την αρχή της Σαρακοστής ονομάζονται Προφωνή, Κρεατινή και της Τυροφάγου.
Στο μέσο της Κρεατινής (της 2ης) εβδομάδας βρίσκεται η Τσικνοπέμπτη,
κατά την οποία παραδοσιακά καταναλώνεται μεγάλη ποσότητα κρέατος, εν
είδει προετοιμασίας για τη νηστεία της Σαρακοστής. Για την ορθόδοξη
παράδοση, οι νηστείες της Τετάρτης και της Παρασκευής είναι σημαντικές,
οπότε η Πέμπτη θεωρούνταν η καταλληλότερη μέρα για κραιπάλες.
Η Τσικνοπέμπτη θεωρείται η αρχή της αποκριάς – είσοδος του βασιλιά καρνάβαλου – έναρξη των αποκριάτικων εκδηλώσεων.
Γιατί φοράμε μάσκες;
Μαζί με την Τσικνοπέμπτη έχει καθιερωθεί πλέον και η ειδωλολατρική
παράδοση του μασκαρέματος που υποτίθεται ότι διώχνει τα κακά πνεύματα
του χειμώνα και βοηθάει έτσι στην εξασφάλιση μιας επιτυχημένης σοδειάς.
Επίσης, βρήκα και ένα σάιτ στο οποίο αναφέρει οτι οι Απόκριες είναι μια θρησκευτική μέρα αλλά όχι Χριστιανική. Συγκεκριμένα έλεγε οτι είναι ένα είδος ειδωλολατρείας. Τώρα τι να πω, δε ξέρω...
Θα ήθελα όμως την άποψή σας επάνω σε αυτό!
Αυτά απο εμένα για σήμερα εκφραστικοί φίλοι!
Εύχομαι να περνάτε όμορφα και να διασκεδάζετε!
Ευχαριστουμε για τις πάρα πολύ χρήσιμες πληροφορίες !! εγώ για τα καρναβάλια ειμαι μονίμως γι αυτο και δεν τα τιμώ ιδιαίτερα αυτές τις μέρες .... δεν ξέρω πάντα κατι δεν μου κάνει σε όλο αυτό.... όπως και να έχει καλημέρααααα όλη μέρα με ζεστασιά σήμερα φιλιάαα πολλά
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλημερα καλε μου φιλε! να περνας ομορφα ευχομαι! :)
ΔιαγραφήΚικού μου γλυκιά να σου πω την αλήθεια το είχα ψάξει κάποια στιγμή και τα είχα δεις αυτά που γράφεις αλλά άκρη δεν έβγαλα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο μόνο που μπορώ να σου πω είναι ότι μου αρέσουν πάρα πολύ οι Αποκριές το καταδιασκεδάζω, ντύνομαι, χορεύω και αν είναι ή δεν είναι τελικά χριστιανική γιορτή, ας το βρουν οι άλλοι.
Ολη αυτή η εποχή μέχρι την Κυριακή του Πάσχα μου αρέσει πολύ.
Οι Χαιρετισμοί η Μεγάλη Εβδομάδα, η Κυριακή του Πάσχα.
Εύχομαι να πάρουμε όλοι λίγη από την ενέργεια αυτής της περιόδου γιατί την έχουμε πολύ ανάγκη!
Πολλά φιλιά!
και εγω το καταδιασκεδαζω Ελενακι μου!
Διαγραφήφιλακια πολλα!
Καλημέρα Κική μου!!!Πολύ ενημερωτική η ανάρτησή σου!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΓενικά όλες οι γιορτές έχουν τήν χάρη τους όπως καί οι Αποκριές,η Τσικνοπέμπτη καί η έλευση τής Καθαράς Δευτέρας μέ τά σαρακοστιανά καί τό πατροπαράδοτο πέταγμα τού αετού!Παλιά ντυνόμασταν μέ πολύ κέφι μασκαράδες!!Καλές Αποκριές!!!Φιλάκια!!
εχεις δικιο! ολα ειναι ωραια και εχουνε το νοημα τους!
Διαγραφήκαλημερα αγαπημενη μου!
Όμορφες πληροφορίες Κική μου, σε ευχαριστούμε που μας τις έδωσες.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλά να περνάς και εσύ εκφραστικό κορίτσι.
Μάκια πολλά!
να σαι καλα αγαπημενη μου! φιλακια πολλα!
ΔιαγραφήΜα πόσες πληροφορίες ακόμα Κικούλα μου?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι δουλειά έχεις ρίξει κοπέλα μου για όοοολη αυτή τη συλλογή! Μπράβο!
Σίγουρα θα βρεί τρόπο ο καθ' ένας μας να διασκεδάσει κάπως την Αποκριά!
Να είσαι καλά, να περνάς όμορφα και να διασκεδάζεις ξένοιαστα!
Φιλιά πολλά με ζεστή αγκαλιά!:))
χαιρομαι που σου αρεσαν Κατερινακι μου!
Διαγραφήφιλακια πολλα πολλα!
Πολλά τα γνώριζα ήδη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΜένω στο ότι ο κόσμος έχει ανάγκη το γέλιο και το ξεφάντωμα που σου προσφέρει η μεταμφίεση σε κάτι άλλο!
Παλιά τις ευχαριστιόμουν πολύ τις απόκριες.
Τα τελευταία χρόνια μπορεί και να μην τις καταλάβω :(
Φιλάκια πολλά!
να σαι καλα αγαπημενη μου! φιλακια πολλα!
ΔιαγραφήΒρε, ο,τι κι αν λες, δεν με συγκινούν καθόλου οι απόκριες. Πάντα είχα θέμα με τα μασκαρέματα, έστω κι αν ήταν "έθιμο"... Καλό απόγευμα :))
ΑπάντησηΔιαγραφήδε σε συγκινουνε με τιποτα ε; χαχαχα
Διαγραφήφιλακια αδυναμια μου!
Μαθαίνωωω..και πάντα θα μαθαίνωωωω!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαι εγωωωω! :)
ΔιαγραφήΓειαααααα..Ηρθα και εγω επισκεψη !
ΑπάντησηΔιαγραφήΛοιπον, εγω δεν το εχω ψαξει το θεμα ουτε και θελω για να πω την αληθεια.
Οποια και αν ειναι η προελευση και η σημασια του εμενα μου φτανει που με κανει να περναω καλα εστω και για λιγες μερες μονο.
Το καρναβαλι ειναι μια απο τις αγαπημενες μου περιοδους και φροντιζω παντα να το διασκεδαζω στο επακρο :)
Πολλα φιλια Κικιτσα μου
χαιρομαι Μαρακι μου!
Διαγραφήφιλακια πολλα!
Πολύ ωραία και περιεκτική πληροφόρηση Κική μου....! για να φρεσκάρουμε και μαζέψουμε την πληροφόρηση και γνώση μας. Σε ευχαριστούμε για τη δουλειά που έκανες. Πολύτιμη.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαλό βράδυ.
εγω ευχαριστω για ολα φιλε μου!
Διαγραφήνα εχεις μια ομορφη μερα!
Χρήσιμες οι πληροφορίες σου Κική μου
ΑπάντησηΔιαγραφήόλα προετοιμάζονται για την Ανάσταση!!1
φιλί γλυκό
να σαι καλα αγαπημενη! φιλακια πολλα!
Διαγραφήναι, η αλήθεια είναι πως δεν είναι χριστιανική εορτή! αυτό τουλάχιστον γνωρίζω εγώ.. όμως όπως και να χει έχει πλάκα και περισσότερο για όσους συμμετέχουν σε καρναβάλι (ομάδα)... φιλάκια!!
ΑπάντησηΔιαγραφήφιλακια πολλα γλυκια μου!
ΔιαγραφήΕυχαριστούμε πολύ Εκφρασούλα μου για την ενωμερωτική σου ανάρτηση :))
ΑπάντησηΔιαγραφήΠολλά γλυκά φιλιά:))
Να σου πω πολυ καλα εκανες και τα εγρααψες , στο μυαλο μου ηταν λιγο μπερδεμενα τα θρησκευτικα τουλαχιστον και δεν ηξερα οτι η λεξη Τρωδιο εχει να κνει και με την εκκλησια, Κικη μπραβο σου που τα εβαλες σε μια ταξη!! καλη σου μερα!
ΑπάντησηΔιαγραφήκαλημερα αγαπημενη μου!
Διαγραφήφιλακια πολλα!