Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΟ ΚΑΡΝΑΒΑΛΙ ΤΟΥ ΡΙΟ ΝΤΕ ΤΖΑΝΕΙΡΟ.

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλησπέρα!
Ε τί, έτσι θα σας άφηνα εγω;
Είπαμε τόσα για τα καρναβάλια, θα αφήναμε εκτός αυτό της Βραζιλίας;
Δε νομίζω.... ;) 

Καρναβάλι του Ρίο.

  Παγανιστικής προέλευσης ευρωπαϊκή γιορτή, το καρναβάλι αφομοιώθηκε από τους μαύρους που είχαν μεταφερθεί ως σκλάβοι στη Βραζιλία και οι οποίοι προσέθεσαν σε αυτό τα στοιχεία των δικών τους προγονικών εορτών. Η εκδήλωση, με το πλήθος κόσμου που χορεύει και τραγουδά στους δρόμους, μοιάζει να είναι μια ευκαιρία για ολοκληρωτική απελευθέρωση, για την οποία οι συμμετέχοντες ετοιμάζονται μήνες. Το ετήσιο καρναβάλι του Ρίο διαρκεί τέσσερις ημέρες και τέσσερις νύχτες, με αποκορύφωμα την παρέλαση των σχολών σάμπα. Οι μαύροι και οι μιγάδες των λαϊκών συνοικιών, των μόρος και των φαβέλας, κατεβαίνουν μαζικά στο κέντρο της πόλης για να καταλάβουν τις λεωφόρους (αβενίδας) των πλουσίων συνοικιών ντυμένοι με ακριβά κοστούμια και χτενισμένοι ανάλογα με την ενδυμασία.


Συνήθως οι μουσικοί και τα όργανα είναι των καντόμπλες. Η σάμπα του Ρίο είναι αποτέλεσμα αυτοσχεδιασμού των μουσικών και των συντρόφων τους, που σε στιγμές ευφορίας έχουν να μιλήσουν για κοινά πράγματα απ’ την καθημερινή τους ζωή. Αυτού του είδους η μουσική, καθώς και τα μάρσας που έχουν πιο γρήγορο και εύθυμο ρυθμό, συνοδεύουν όλο το καρναβάλι, όπου το πλήθος από μουσικές μπάντες δίνουν το ρυθμό για τις παρελάσεις των μεταμφιεσμένων που οργανώνουν οι διάφορες εταιρίες και οι σχολές της σάμπα. Κάθε παρέλαση είναι ένα κορντάο, μια σειρά δηλαδή από μεταμφιεσμένους, οι οποίοι στην πολυτελή στολή τους έχουν προσθέσει και μια παραμορφωτική μάσκα και κινούνται ζωηρά στο ρυθμό της μουσικής, καλώντας τους θεατές να πάρουν μέρος στον ξέφρενο χορό τους. Έτσι, η σάμπα από τραγούδι γίνεται μια παντομίμα, δημιουργεί καινούργια βήματα στο χορό που οι σαμπίστας έχουν μελετήσει από καιρό. Η γιορτή φτάνει στο αποκορύφωμά της όταν αρχίζουν να περνούν τα άρματα μπροστά απ’ τις δημοτικές αρχές και τις επιτροπές. Αυτό διαρκεί μέχρι τα ξημερώματα, καθώς συνήθως περισσότερες από 50 σχολές, μερικές από τις οποίες είναι ιδιαίτερα φημισμένες όπως η Πορτέλα, η Μανγκέιρα, η Ιμπέριο Σεράνο κ.ά. , παρουσιάζουν τις δημιουργίες τους.


Λέγεται ότι για τους κατοίκους του Ρίο η χρονιά ξεκινά μετά το τέλος του καρναβαλιού. Στη Λατινική Αμερική και συγκεκριμένα στην πόλη του Ρίο οι κάτοικοι και οι επισκέπτες, από κάθε γωνιά του κόσμου, γιορτάζουν μέρα νύχτα επί οκτώ ή εννιά μέρες. Το περσινό καρναβάλι θα μείνει στην ιστορία, αφού στις 22 Απριλίου η Βραζιλία γιόρταζε τα 500ά της γενέθλια. Οι κάτοικοι λοιπόν του Ρίο αλλά και αυτοί που βρέθηκαν εκεί ξεφάντωσα όσο ποτέ άλλοτε. Το καρναβάλι της Λατινικής Αμερικής βασίζεται εξ ολοκλήρου στη μουσική και στο χορό. Άνδρες και γυναίκες κατακλύζουν τους δρόμους και χορεύουν σε τρελούς ρυθμούς σάμπα. Ο ρυθμός της είναι 2/3 και χρειάζεται εκπαιδευμένους χορευτές που έχουν έφεση στον αυτοσχεδιασμό και κάθε τους κίνηση χαρακτηρίζεται από φαντασία και πρωτοτυπία.



Το πρώτο καρναβάλι του Ρίο έλαβε χώρα το 1723. Είχε πολλά στοιχεία από τους σαρακοστιανούς εορτασμούς των Πορτογάλων, που αναμειγνύονταν όμως με τις παγανιστικές τελετές των ιθαγενών. Το μείγμα ήταν εκρηκτικό: χρώμα, χορός, εκστατική διάθεση.
Σήμερα στο Ρίο λειτουργούν περίπου 200 σχολές σάμπας, χωρισμένες σε 5 κατηγορίες. Μιλάμε για κανονικό πρωτάθλημα. Δεν μπορείς να συμμετάσχεις στο καρναβάλι, που από το 1984 γίνεται σε ένα δρόμο που σχεδιάστηκε ειδικά γι' αυτό, το Σαμποδρόμιο, αν δεν είσαι μέλος κάποιας σχολής. Κάθε μια διαλέγει τη δική της θεματική και ντύνεται αναλόγως και μπορεί να φτάσει σε μέλη ως και τους 4.000 χορευτές και μουσικούς! 



Κανονικά τώρα θα έπρεπε να σας βάλω και ένα βιντεάκι με τις σέξι βραζιλιάνες αλλά άσε γιατί μας διαβάζουν και παιδιά! χαχαχαχα

Καλό απόγευμα εκφραστικοί φίλοι! :)

Σχόλια

  1. Γιατί βρε Κική μουυυυυυυυυυυ........ και εμείς μικρά παιδιά είμαστε......! χαχαχαχαχαχαχαχα βάλε μας ντε τίποτα Βραζιλιάνες εκεί......... μην ανησυχείς....! τα παιδιά βλέπουν περισσότερα.......χαχαχαχα
    Και πάλι ευχαριστούμε κορίτσι μου

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχαχαχαχα
      να σου πω.. δικιο εχεις! οντως τα παιδια βλεπουνε περισσοτερα πια!
      χαχαχαχα

      καλημερα! :)

      Διαγραφή
  2. Αν και όμορφο μάλλον θλιβερό αν σκεφτείς πόσο ξεγελιούνται οι άνθρωποι από τη διεκδίκηση μιας καλύτερης ζωής στη Βραζιλία. Αγαπημένη χώρα η Βραζιλία όπως και να χει όμως!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΣΤΗΝ ΚΑΣΤΟΡΙΑ ΠΗΓΑΖΕΙ ΑΓΑΠΗ!

    Έως το τέλος του κόσμου λοιπόν... Έως.... Και μεταφορικά και κυριολεκτικά Σαν επιφώνημα... Πάντα ένα επιφώνημα.. Ένα επιφώνημα θαυμασμού, απόγνωσης, πολλών συναισθημάτων και ένωσης... Πάντα Ένωσης! ~~ Η Αγάπη Δηλώνει Πιστεύω - Κική Κωνσταντίνου Εκδόσεις Ανατολικός Η πανέμορφη φωτογραφία μας έρχεται από τα τρυφερά και δημιουργικά χεράκια μιας γυναίκας που αγαπώ και θαυμάζω! Κι όπως η ίδια μου είπε, άργησε αλλά έχει τη θέση που του αξίζει, επειδή περίμενε, υπομονετικά και καρτερικά! Ευχαριστώ ολόψυχα αγαπημένη μου, Alexandra Mouriopoulou !         Η κατανομή του χώρου ήταν άρτια μοιρασμένη και δομημένη στις δύο πλευρές με σκοπό και τα δύο μέρη να είναι ίδια. Ότι υπήρχε στη μία πλευρά υπήρχε και στην άλλη. Ακόμη και οι πετρούλες που στόλιζαν τις ρίζες των μεγάλων δέντρων ήταν ίδιες μεταξύ τους. Ήταν προφανές! Το πρόσωπο που είχε αναλάβει την φροντίδα και την επιμέλεια του κήπου εκτός από το ότι αφιέρωνε πάρα πολύ χρόνο σε αυτόν, για κάποιο ιδιαίτερο λόγο ήθελε και τα δύο

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ

Κρατώ στα χέρια μου το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2020 απο το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς "Κέφαλος" , όπου συμμετέχω με τρία έργα μου. Ξεφυλλίζοντας το, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς και έργα, νιώθω υπερήφανη και ευγνώμων. Τα συγχαρητήρια μου, σε όλους! Eπίσης, ΕΔΩ, μπορειτε να διαβασετε μια υπέροχη συνέντευξη του δικού μας "Σκρουτζάκου"  Giannis Koutris !! Συγχαρητήρια αγαπημένε μου φίλε! Ακόμη, σας έχω δύο εξαιρετικές προτάσεις, δικών μας πάλι, αγαπημένων προσώπων! "Στα παπούτσια των άλλων¨" το νέο βιβλίο της Μαρίας Κανελλάκη, εκδ. 24γραμματα Ανατομικές ιστορίες παντός καιρού και εδάφους, σε ποικιλία δερμάτων και χρωμάτων, για όλες τις (χ)ώρες και για όλα τα πέλματα. Η νέα τάξη υποδημάτων θέλει έντονες αντιθέσεις και άτολμους βηματισμούς. Σ’ αυτό το καλαπόδι κατασκευάστηκαν και οι ιστορίες του βιβλίου. Ψηλοτάκουνες γόβες για «φλατ» ήρωες και παπούτσια γδαρμένα για ανθρώπους-λουστρίνια. Ολοκαίνουργια

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να