Πέμπτη, 7 Μαρτίου 2019

4DANCE ACADEMY: "Ο ΧΟΡΟΣ ΕΙΝΑΙ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ Η ΤΕΧΝΗ ΟΦΕΙΛΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΣΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ!"


Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα. 
Ελπίζω να σας βρίσκω καλά.

Για σήμερα, σας έχω ετοιμάσει μία άκρως απολαυστική ανάρτηση τύπου συζήτησης - συνέντευξης - γνωριμίας με τους ιθύνοντες της 4Dance Academy - Σχολή χορού  που θα φιλοξενήσει την αφιερωματική περιεχομένου εκδήλωση "Λάφυρα Εν Χορώ", όπου η τέχνη της μουσικής, της κίνησης, της ποίησης και του θεάτρου, θα ενωθούν μοναδικά και με την πολύτιμη βοήθεια ανθρώπων γεμάτους τέχνη, όραμα, πολιτισμό και θέληση θα παρουσιάσουμε στην όμορφη πόλη της Χαλκίδας μια πολλά υποσχόμενα μουσικοθεατρικής παράστασης που "λούζεται" με τα χρυσά λάφυρα που μας έκλεψαν ή δανείστηκαν δίχως επιστροφή "οι άλλοι".

Όπως καταλαβαίνεται δημιουργικές ιδέες μπορούν να γίνουν πράξη μόνο από άτομα με γνήσιο όραμα και πνεύμα. Μπορούν να αναπτυχθούν σε περιβάλλον λεύτερο, καθαρό, πηγαίο. Ελάτε λοιπόν να γνωρίσουμε τους ανθρώπους και το περιβάλλον της ομάδας εκείνης που δίνει την δυνατότητα στην μοντέρνα ποίηση - υπο μορφή θεατρικού αναλογίου - να αναδυθεί.

Στ' αλήθεια, τους χρήζω καινοτόμους...


1)    Πως δημιουργήθηκε η σχολή χορού 4DANCE. Ποιο το όραμα και η ιδεολογία της. Ποιοι οι στόχοι για το άμεσο μέλλον και ποια  η φιλοσοφία της για τον κόσμο: χορού και  ανθρώπου.


Ο πρώτος άνθρωπος που οραματίστηκε τη δημιουργία της 4Dance είναι ο Αλέξανδρος – Σταμάτης Ρηγόπουλος. Όταν έκανε την πρόταση στους άλλους τρεις τα συναισθήματα και οι σκέψεις ήταν ποικίλα και δε θα κρύψουμε ότι υπήρχε και δισταγμός ανάμεσά τους. Ωστόσο αμέσως αναγνωρίσαμε όλοι ότι έχουμε κοινό όραμα όσο αφορά στο πως βλέπουμε το χορό και τη διδασκαλία του αλλά κυρίως στο πως μπορούμε μέσω της τέχνης μας να συνεισφέρουμε στην κοινωνία μας. Σκοπός μας είναι να προσεγγίζουμε κάθε χορό όπως του αξίζει και να τον μεταδίδουμε στους μαθητές μας με πληρότητα, δηλαδή τη μουσική, την κινησιολογία, τη φιλοσοφία και την κουλτούρα του. Θέλουμε μέσω της πολύ όμορφης και διασκεδαστικής τέχνης του χορού οι άνθρωποι να αναπτύσσουν υγιής πλευρές της προσωπικότητάς τους όπως επίσης να έρχονται σε ουσιαστική επαφή μεταξύ τους –κάτι που λείπει από τη σύγχρονη απόμακρη πραγματικότητα - και σαν μία νέα κοινωνία να δημιουργούμαι στιγμές αγάπης, συνοχής και δημιουργίας. Στόχος μας είναι να μεγαλώνει αυτή η κοινωνία συνέχεια και να αυξάνονται οι όμορφες στιγμές. Ας συστηθούμε:


Αλέξανδρος – Σταμάτης Ρηγόπουλος: – ξεκίνησε το χορό το 2007 και πολύ σύντομα τον κέρδισαν η Salsa και το Αργεντίνικο Tango στα οποία και εξειδικεύτηκε. Από το 2012 είναι Leader της δικής του ομάδας Salsa Rueda και από το 2013 διδάσκει Αργεντίνικο Tango. Μέλημα του να εκπαιδεύεται συνεχώς παρακολουθώντας σεμινάρια και φεστιβάλ.

Βάση της διδασκαλίας του αποτελεί η επικοινωνία του ζευγαριού, η προσωπική ανάπτυξη μέσω του χορού και η έκφραση της μοναδικής προσωπικότητας του κάθε μαθητή.

Αρετή Κόκκαλη: χορεύει Αργεντίνικο Tango από το 2008 και διδάσκει από το 2011 στη Θεσσαλονίκη και αργότερα στη Χαλκίδα.

Παράλληλα έχει παρακολουθήσει μαθήματα κλασσικού, σύγχρονου μπαλέτου, θεάτρου και yoga με αποτέλεσμα την πολυδιάστατη μελέτη της τέχνης και των δυνατοτήτων του ανθρώπινου σώματος. Νέα της αγάπη είναι η Salsa. Σκοπός της η ολιστική προσέγγιση κάθε είδους και η εκπαίδευση κάθε μαθητή με βάση τις πρότερες εμπειρίες του και τις ατομικές επιθυμίες και ανάγκες του.


Βίκυ Μπασούκου: Χορεύει επαγγελματικά και διδάσκει από το 2003 και είναι διεθνώς αναγνωρισμένη καθώς έχει πολυάριθμες συμμετοχές και διακρίσεις σε διαγωνισμούς χορού στο εσωτερικό και το εξωτερικό.

Προετοιμάζει μαθητές για χορευτικές εξετάσεις Latin, προπονεί ομάδες και ζευγάρια για αγώνες και μετράει ήδη αρκετές επιτυχίες.

Ξεχωρίζει για την ικανότητα της να προσαρμόζεται και να διδάσκει άψογα κάθε είδος χορού με τον οποίο ασχολείται. Διδάσκει επίσης Ευρωπαϊκούς χορούς, Hottie Heels/Comercial και Hip Hop/Streetdance.


Νίκος Πικραμένος: Η ενασχόληση του με τους Latin χορούς ξεκίνησε εδώ και 6 χρόνια όταν άρχισε να συμμετέχει σε διαγωνισμούς εντός και εκτός Ελλάδας και να καταγράφει πολυάριθμες διακρίσεις.

Διδάσκει από το 2015 και αναλαμβάνει την προετοιμασία μαθητών για διαγωνισμούς χορού και για χορευτικές εξετάσεις (IDTA). Το μυστικό της επιτυχίας του είναι η προσοχή στη λεπτομέρεια και η αδιάκοπη εργασία με σκοπό μόνο το άριστο αποτέλεσμα.


2)    Τι σημαίνει χορός. Πως βοηθάει τους ανθρώπους. Τι είδη χορού συναντά κανείς στην σχολή σας;


Ο χορός είναι μία μορφή τέχνης που απαιτεί το συνδυασμό της σωματικής, πνευματικής και ψυχικής μας υπόστασης ως άνθρωποι. Δεν είναι λίγες οι έρευνες που αποδεικνύουν ότι κατά την ενασχόληση με το χορό τα οφέλη για την υγεία μας είναι πολλά και σε βιολογικό και σε ψυχικό επίπεδο. Ωστόσο δεν θα σταθούμε σε αυτά διότι είναι πάρα πολλά και μπορεί ο καθένας να τα μελετήσει σε πληθώρα πηγών. Εμείς θα σας πούμε για τα «αποτελέσματα» που βιώνουμε μέσα από εμάς και τους μαθητές μας. Συχνά, μας λένε ότι από τη στιγμή που ήρθαν στη σχολή μας άλλαξε η ζωή τους και αυτό για εμάς αποτελεί λόγο ύπαρξης. Αλλάζει η ζωή όσων ασχολούνται με το χορό διότι βρίσκουν έναν χώρο μέσα στον οποίο νιώθουν άνετα να είναι ο εαυτός τους, καλλιεργούν και αναπτύσσουν τις σωματικές και πνευματικές τους ικανότητες και συμμετέχουν σε ομαδικές καλλιτεχνικές δράσεις. Ο χορός είναι τέχνη και η τέχνη οφείλει να είναι μέσο εκπαίδευσης! Στη σχολή μας συναντά κανείς όλους τους Latin χορούς σε American και International στυλ, κοινωνικούς χορούς που αγαπάει ο κόσμος όπως Bachata, Salsa και Kizomba, Αργεντίνικο Tango και είδη που χορεύονται ατομικά και σε ομάδες όπως Oriental, Hip-Hop / Twerk, Σύγχρονο, Commercial-Hottie Heels. Φυσικά υπάρχουν ξεχωριστά τμήματα για παιδιά και ενήλικες και σε διαφορετικά επίπεδα.


3)    Μίλησέ μου για τους δασκάλους που έχετε στη σχολή. Σίγουρα είναι σημαντική η επιλογή των ανθρώπων που αποφασίζετε να συνεργαστείτε και να διδάξουν τα παιδιά σας.


Η επιλογή των συνεργατών είναι πράγματι πολύ ουσιαστική διαδικασία διότι χρειάζεται να συμμερίζονται τη φιλοσοφία της σχολής μας. Βασικό κριτήριο αποτελεί ο σεβασμός στην ομάδα διότι ότι κάνουμε έχει προσανατολισμό στο σύνολο των ανθρώπων που απαρτίζουν τη σχολή μας και φυσικά δεν είναι άλλοι από εμάς και τους μαθητές μας μαζί. Έπειτα επιλέγουμε τους ανθρώπους που αγαπούν το χορό που διδάσκουν και φροντίζουν να τον γνωρίσουν σε βάθος και μεταφέρουν σωστά τις πιο σύγχρονες και ολοκληρωμένες γνώσεις πάνω σε αυτόν. Ξέρετε ένας άνθρωπος όσο καλός χορευτής και αν είναι δε μπορεί να κάνει τα πάντα διότι όλα εξελίσσονται και είναι αδύνατο να μπορεί να παρακολουθήσει όλες τις εξελίξεις. Γι’ αυτό το λόγο στη σχολή μας κάθε δάσκαλος είναι ειδήμων στο χορό που διδάσκει και φροντίζει να τον εξελίσσει συνέχεια. Και όλοι μαζί προσφέρουμε το καλύτερο ώστε να μη χρειάζεται οι συμπολίτες μας να «μεταναστεύουν» στην κοντινή μας πρωτεύουσα προς αναζήτηση ποιοτικών γνώσεων. Φέρνουμε την ποιότητα εδώ για όλους! Την ομάδα των δασκάλων μας συμπληρώνουν οι :

Aurora Tjegula: Πτυχιούχος δασκάλα σε Latin International Style (IDTA) και Latin American Style (DVIDA) και Belly Dance.

Όντας η ίδια μέλος και κριτής του IDTA γνωρίζει καλά τι χρειάζεται για να επιτύχει ένα μαθητής! Αναλαμβάνει ως δασκάλα και προπονήτρια μαθητές για ερασιτεχνικές και επαγγελματικές εξετάσεις και διαγωνισμούς εντός και εκτός Ελλάδας στα είδη : Belly Dance, Street Dance και Latin. Βάση της διδασκαλίας της είναι η εξατομικευμένη προσέγγιση κάθε μαθητή και η ανάδειξη του καλύτερου εαυτού του πάντα με χαμόγελο και αγάπη.

Ευαγγελία Καραθανάση: Μετά από 7 χρόνια ενασχόλησης με τους Latin χορούς και τη συμμετοχή σε πολλές εκδηλώσεις και παραστάσεις γνώρισε την Kizomba την οποία και ερωτεύθηκε αμέσως!

Από το 2015 διδάσκει τον αγαπημένο της χορό και συμμετέχει σε πανελλήνια και πανευρωπαϊκά φεστιβάλ. Είναι ιδρυτής και χορογράφος της ομάδας KizzFlame by 4Dance και παρουσιάζει τη δουλειά της σε φεστιβάλ και παραστάσεις.

Κατερίνα Καρανταγλή: Ξεκίνησε να διδάσκει μοντέρνο – Hip / Hop χορό σε ηλικία 18 ετών στα Ιωάννινα όπου συμμετείχε σε πολλές πολιτιστικές εκδηλώσεις. Στη Χαλκίδα ανέλαβε τα πρώτα της τμήματα το 2012 και τα τελευταία 4 χρόνια εξειδικεύεται στη νέα τάση της μόδας : το Hip – Hop / Twerk.

Έχοντας παρακολουθήσει σεμινάρια σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη έχει διαμορφώσει το προσωπικό της στυλ και είναι γνωστή για τη εκρηκτική της παρουσία, το πάθος και τη θηλυκότητα - στοιχεία που μεταδίδει και στις μαθήτριες της -


Λάζαρος Νεοφώτιστος: Άρχισε να χορεύει λίγο αφότου περπάτησε και ο Σύγχρονος χορός είναι πλέον η ζωή του.

Μετά από πολλά χρόνια ενασχόλησης με μοντέρνους χορούς, κλασικό μπαλέτο και άλλα είδη, έγινε δεκτός με υποτροφία στην Εθνική Λυρική Σκηνή. Φοίτησε για δύο έτη και χόρεψε σε παραστάσεις στη σκηνή του ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος ενώ παράλληλα παρακολούθησε πολυάριθμα σεμινάρια από διεθνώς αναγνωρισμένους χορευτές. Τη δυναμική του πλευρά εκφράζει όντας και Zumba Instructor.

Οι μαθητές του τον αγαπούν για την όμορφη ενέργεια, το πάθος και τις φρέσκιες ιδέες του!


4)    Ως δάσκαλοι χορού - σαν σύνολο η ομάδα σας - τί σας απασχολεί περισσότερο; Ποια μηνύματα δίνετε στους μαθητές που ονειρεύονται να γίνουν επαγγελματίες χορευτές μεγαλώνοντας; Αλλά και στους μαθητές εκείνους που κυνηγούν το όνειρό τους ή κάνουν πράξη την αγάπη τους για το χορό;


Χαιρόμαστε πάρα πολύ να βλέπουμε μαθητές μας να ονειρεύονται να ασχοληθούν επαγγελματικά με αυτό αλλά και μαθητές που διψούν για γνώση και εξέλιξη. Αυτό που χρειάζεται να ξέρουν είναι ότι χρειάζεται υπομονή γιατί το ταξίδι του να είσαι χορευτής – ευτυχώς – είναι αέναο. Για αρκετό καιρό μας απασχολεί η ανάπτυξή μας τεχνικά ώστε να γίνουμε επαγγελματίες και να μπορούμε να «βγάλουμε» μία κίνηση. Μετά όμως αυτό για το οποίο ξεχωρίζει ο χορευτής είναι για την ψυχή του. Δεν αποδίδουμε σωματικές κινήσεις με άρτια τεχνική κατάρτιση. Ενσαρκώνουμε τα μουσικά κύματα που πλημυρίζουν το σώμα μας, ένα σώμα που καλείται να δημιουργήσει σε εικόνα την ψυχή του συναισθήματος που γέννησε τη μουσική. Και εξελισσόμαστε συνέχεια! Είναι ένα μαγικό ταξίδι στο οποίο απολαμβάνουμε κάθε νέα γνώση, κάθε νέα εμπειρία, κάθε νέα συνειδητοποίηση για το σώμα, το πνεύμα και την ψυχή μας. Χόρεψε σωστά, χόρεψε για σένα, χόρεψε για αυτόν που σε βλέπει, χόρεψε με την ψυχή σου και μη σταματάς!


5)    Ξέρω πως προπονείτε άτομα και κατεβαίνετε σε αγώνες χορού και μάλιστα έχετε πάρει και πολλές διακρίσεις. Εδώ μιλάμε πλέον  για αθλητισμό; Πόσο δύσκολο και απαιτητικό μπορεί να είναι αυτό το κομμάτι; Και υπάρχει κάποιο  μυστικό αν θέλεις, που μπορεί να απαλύνει όλη αυτήν - την ομολογουμένως - σκληρή διαδικασία;


Ναι, πρόκειται για αθλητικό χορό με όλες τις απαιτήσεις που έχει ο πρωταθλητισμός κάθε είδους. Σίγουρα είναι πιο δύσκολο από κάθε άλλο είδος διότι απαιτεί μεγαλύτερη εστίαση, σταθερές πρόβες και αφοσίωση. Υπάρχουν στιγμές που βιώνουμε αγωνία, εκνευρισμό ακόμα και απογοήτευση κυρίως λίγο πριν τη μεγάλη εμφάνιση και αυτό γιατί πάντα προσπαθούμε για το καλύτερο και φυσικά γιατί ξέρουμε ότι θα κριθούμε. Γιατί το κάνουμε τότε;;; ακριβώς για αυτό! Για όλα τα συναισθήματα που μας προκαλεί αυτή η πρόκληση, γιατί περισσότερο από όλα υπάρχει ο ενθουσιασμός, η απόλαυση του να γίνεσαι συνέχεια καλύτερος και να κατακτάς τους στόχους σου και φυσικά το υπέροχο συναίσθημα του να ανεβαίνεις και στο βάθρο. Στους μαθητές μας περνάμε το μήνυμα ότι όλη αυτή η διαδικασία είναι για να γινόμαστε συνέχεια καλύτεροι ανεξαρτήτως των θέσεων και των πτυχίων και αυτό το αντιλαμβάνονται και έτσι αποφορτίζονται από την «υποχρέωση» του να φέρουν σπίτι το μετάλλιο. Η προπόνηση έτσι γίνεται πιο απολαυστική και η χαρά των επιτυχιών όταν έρχονται είναι ακόμα μεγαλύτερη.


6)    Η τέχνη αλληλεπιδρά με την πραγματικότητα. Πόσο έχει επηρεάσει η κρίση τον χώρο σας ή και πόσο μπορεί να τον  έχει βοηθήσει κιόλας. Εξάλλου είναι γνωστό πως «κάθε νόμισμα έχει δύο όψεις» και πως μέσα από κάθε ειδών κρίσης, μπορούν να εμφανιστούν «διαμάντια». Οπότε δεν αναφέρομαι αποκλειστικά στην οικονομική κρίση αλλά θα ήθελα να μάθω πως βλέπουν οι άνθρωποι τις ευκαιρίες και μέσα από το χορό.


Αντί για τον όρο «κρίση» θα προτιμούσαμε να αναφερθούμε σε μία νέα αντίληψη της οικονομικής και κοινωνικής μας πραγματικότητας η οποία ομολογουμένως είναι πιο απαιτητική σε σχέση με το παρελθόν. Υπάρχει ωστόσο μία νέα πνοή σε όλα. Αυτό που συναντάμε στην καθημερινότητα μας είναι μία μεγαλύτερη ανάγκη των ανθρώπων να ξεφύγουν από τα προβλήματα ή απλά από την αρνητική στάση ζωής που έχουμε υιοθετήσει τα τελευταία χρόνια που εστιάζουμε μονίμως στο πρόβλημα. Μέσα από το χορό βλέπουν μία νέα ευκαιρία να γνωρίσουν νέους ανθρώπους, να περάσουν όμορφες στιγμές μαζί τους και να «ξεχαστούν». Φυσικά δεν ξεχνιέται κανείς. Αυτό που συμβαίνει και είναι πάρα πολύ σημαντικό είναι ότι αποκτούν θετική διάθεση και κατά συνέπεια στάση απέναντι στη ζωή και την καθημερινότητά τους. Έχοντας αναπτύξει -κατά τη διάρκεια του χορού- ευγενέστερα συναισθήματα μπορούμε και στο υπόλοιπο της καθημερινότητάς μας να είμαστε θετικότεροι και να προσελκύουμε ευχάριστες εξελίξεις στη ζωή μας. Ακόμα, βλέπουμε ότι πλέον η κοινωνία αποζητά την ανθρώπινη επαφή περισσότερο ίσως και από τα υλικά αγαθά που στο παρελθόν πρωτοστατούσαν στις επιλογές μας. Αναγνωρίζουμε σιγά σιγά την ευτυχία που μας προσφέρει ένα ευχάριστο απόγευμα που αφιερώνουμε στον εαυτό μας, μία πολιτιστική δράση, μία έξοδος και ένα πάρτι όπου χορεύουμε και πολλά άλλα που στην πραγματικότητα δε στοιχίζουν.    


7)    Στις διάφορες παραστάσεις χορού που παρουσιάζεται αλλά και στα events με τα οποία «ντύνεται» πολλά μαγαζιά της πόλης μας, παρατηρώ πως είστε πρωτοπόροι και πως όλοι οι άνθρωποί σας, γερά τα στηρίζουν. Πόσο δύσκολο είναι να είστε τόσο δυναμικά παρών αλλά και να ανανεώνεται τόσο συχνά τις ιδέες σας για κάτι και πιο δυνατό και φρέσκο τη φορά. Από πού πηγάζει όλη αυτή η φανταστική αν θέλετε διαδικασία.


Αγάπη και όραμα! Τις ιδέες δεν τις προσπαθούμε ούτε τις ψάχνουμε .. τις προσελκύουμε ή μας προσελκύουν για να τις υλοποιήσουμε .. ποιος ξέρει; ! Εμείς οι ίδιοι σαν άνθρωποι θέλουμε την εξέλιξη, θέλουμε να δοκιμάζουμε καινούρια πράγματα και θέλουμε να προσφέρουμε στους συνανθρώπους μας μία νέα οπτική. Αυτό που συμβαίνει είναι να νιώθουμε τι είναι αυτό που θέλουμε να μεταδώσουμε κάθε φορά σα μήνυμα και από εκεί και πέρα όλα τα υπόλοιπα ξετυλίγονται μόνα τους. Βέβαια συχνά συναντάμε τεχνικές και άλλης φύσεως δυσκολίες και υπάρχουν οι στιγμές που νιώθουμε αδύναμοι και ότι ίσως δεν τα καταφέρουμε. Θέλετε όμως τα βαθύτερα κίνητρα που έχουν ήδη φωλιάσει.. θέλετε η ίδια η περιέργεια η δική μας για την νέα διαδικασία που περνάμε και εμείς .. θέλετε η διάθεση και η αγάπη του κόσμου που αναζητά επίσης το καινούριο ;; όλα αυτά και πολλά περισσότερα είναι οι μοχλοί που μας στηρίζουν και μας οδηγούν μπροστά κάθε φορά.


8)    Υποθέτω πως η εμπειρία σας στον χορό τόσα χρόνια αλλά και οι συναναστροφές σας  - με πολλών διαφορετικών προσωπικοτήτων ανθρώπων -σας έχει φέρει αντιμέτωπους πολλές φορές και με δύσκολες καταστάσεις. Δύσκολους χαρακτήρες ίσως, ανθρώπους που σαν μαθητές κρίνουν άλλους μαθητές– ανθρώπους που φοβούνται ή ντρέπονται να εκτεθούν με αποτέλεσμα να σκέπτονται να παρατήσουν το χορό, πως προσπαθείτε να εξισορροπείτε αυτές τις καταστάσεις; Οι ομάδες είναι δύσκολο να λειτουργούν ομαλά, σίγουρα όμως μπορεί να μπει κάποιαν τάξη. Πως συμπεριφέρεστε και πιθανόν να το ξεπερνάτε όλο αυτό;


Εξέφρασες μία πολύ μεγάλη αλήθεια! Είπαμε νωρίτερα ότι στη σχολή μας συναντά κανείς ένα χώρο που ο καθένας νιώθει άνετα να είναι ο εαυτός του. Και τι γίνεται όταν ο εαυτός του είναι λίγο δύσκολος;; Εδώ υπάρχει μία φιλοσοφία μεγαλύτερη του ΕΓΩ, υπάρχει η οντότητα της ομάδας η οποία δημιουργείτε από το σύνολο των ξεχωριστών προσωπικοτήτων. Η δικής μας ξεκάθαρη στάση ως δάσκαλοι είναι ότι ένα τμήμα είναι μία ομάδα που λειτουργεί σε απόλυτη αλληλεπίδραση και ο ένας εξελίσσεται με βάση τον άλλον. Δεν εστιάζουμε σε μεμονωμένες συμπεριφορές και προσωπικότητες.. Έτσι εξομαλύνονται οι διαφορές και ο κάθε ένας καλείται να φέρνει στο μάθημα την καλύτερη εκδοχή του εαυτού του ή αν δεν τη φέρνει μαζί, να φεύγει με αυτήν τελειώνοντας το χορό του. Από εκεί και πέρα πιστεύουμε στη δύναμη της ομάδας, που θα παρασύρει τον πιο ντροπαλό να τολμήσει, γιατί θα νιώσει τη στήριξη των άλλων και την ίδια στιγμή θα απομακρύνει όποιον προσπαθήσει να της κάνει κακό.  Άλλωστε δεν ταιριάζουμε όλοι με όλους.


9)    Τι θα λέγατε για να παροτρύνεται όλους αυτούς που αγαπούν το χορό αλλά για διάφορους λόγους φοβούνται να τολμήσουν; Για παράδειγμα, ένας άνθρωπος μπορεί να σκέφτεται πως το σώμα του δεν θα τον βοηθούσε, όποτε αντί να προσπαθήσει, μένει σπίτι του και δεν κάνει την δραστηριότητα που αγαπά. Ή ένας άλλος άνθρωπος για παράδειγμα, σκέφτεται πως είναι μεγάλος ηλικιακά για να ξεκινήσει τώρα το όνειρό του και για δεύτερη ή τρίτη φορά, παραιτείτε πριν ακόμη ξεκινήσει. Ή ένα ζευγάρι που θέλει να μάθει χορό, μπορεί να σκέφτεται πως εκεί θα πρέπει να χορέψει και με άλλους χορευτές. Σε αυτές τις περιπτώσεις τι γίνεται; Συμβιβάζεστε με την ιδέα πως ζευγάρια ζωής πρέπει να είναι και ζευγάρια χορού ή τους διδάσκεται πώς να αποβάλουν τις προκαταλήψεις από τη ζωή τους και να αφεθούν ελεύθεροι στην τέχνη του χορού που πιστεύω πως υποστηρίζει μέσα από τον χορό να βγαίνει πάθος ακόμη και εάν ο παρτενέρ σου δεν είναι το ταίρι σου στη ζωή. Βέβαια ίσως εκεί να μπαίνουμε σε άλλα μονοπάτια. Ένας επαγγελματίας χορευτής θα βλέπει πολύ διαφορετικά αυτό το κομμάτι από έναν μαθητή χορευτή που πρωτοξεκινά, θεωρώ όμως πως ακόμη και αυτό το κομμάτι, της επαφής των ζευγαριών, το δουλεύεται με άριστο τρόπο.


Όλα αυτά είναι μεγάλες αλήθειες και στερούν σε πολλούς πολλές απολαύσεις της ζωής. Θα τα δούμε ένα - ένα. Καταρχάς όσο αφορά στις σωματικές ή ηλικιακές δυσκολίες είναι μία μεγάλη ψευδαίσθηση που ξεκινά από την ανάγκη να κάνουμε κάτι για να δουν οι άλλοι ότι το κάνουμε καλά. Χορεύουμε γιατί εμείς οι ίδιοι απολαμβάνουμε τη διαδικασία και η διαδικασία δεν είναι πιο όμορφη αν κάνεις πιο δύσκολη κίνηση ούτε χρειάζεται να χορεύουμε όλοι όπως οι επαγγελματίες χορευτές. Όταν έρχεται κάποιος στη σχολή και μας ρωτά τι χορό να επιλέξει η απάντηση είναι μία: επέλεξε αυτόν που ο ρυθμός του θα κάνει την καρδιά σου να σκιρτήσει! Και από εκεί και πέρα χρειάζεται μόνο να εμπιστευτεί τους δασκάλους που θα τον καθοδηγήσουν να χορέψει στα πλαίσια των δυνατοτήτων του και πάντα με γνώμονα να περνάμε όλοι όμορφα γιατί αυτός είναι ο απώτερος σκοπός. Αναφορικά με τα ζευγάρια, η δική μας στάση όσο αφορά την εκπαιδευτική διαδικασία είναι ότι το να χορεύεις με έναν μόνο άνθρωπο σε περιορίζει επομένως, ακόμα και αν το κάνεις μόνο στα πλαίσια του μαθήματος, καλό είναι να χορεύεις με όλους. Από εκεί και πέρα είναι καθαρά ατομική προσέγγιση και επιλογή ενός ζευγαριού εάν μπορεί να καταλάβει τη διαφορά μεταξύ του έχω χορευτική χημεία με έναν άνθρωπο η οποία αρχίζει και τελειώνει με το μουσικό κομμάτι, ή αν συνδέει τη χορευτική απόλαυση με την απόλαυση από τον σύντροφο της ζωής του. Να θυμάστε ότι ο χορός σαν «κοινωνικό άθλημα» που είναι, αποτελεί δρόμο και ίσως έναυσμα να δημιουργηθούν σχέσεις πάσης φύσεως, ωστόσο δεν προκαλεί τίποτα, απλώς συντελεί στην εξέλιξη εάν ήδη υπάρχει κάτι.


     10) Θα ήθελα να κλείσουμε αυτή την συνέντευξη ελεύθερα, με κάτι δηλαδή που θα θέλατε εσείς να μοιραστείτε μαζί μας, για τη σχολή, το χορό, τη ζωή ίσως, ό,τι νιώθετε αυτή τη στιγμή σαν σκέψη  και συναίσθημα.


Κική μου μοιραστήκαμε μαζί σου και με τους αναγνώστες όλα μας τα μυστικά και τις βαθύτερες σκέψεις και αξίες μας! Ευχόμαστε να καταφέραμε να μεταδώσουμε μία υγιή πλέον άποψη για την τέχνη του χορού, που θα βοηθήσει όσους το σκέφτονται και το αναβάλλουν, να κανονίσουν το πρώτο τους δοκιμαστικό μάθημα! Είναι μία μαγική εμπειρία για μαγικούς ανθρώπους! Μένει μόνο να απελευθερώσουμε τη μαγεία που κρύβουμε όλοι μέσα μας ;)   




Ένα μεγάλο ευχαριστώ για το μοίρασμα ψυχής!

Καλή επιτυχία σε όλες σας τις δραστηριότητες!

4 σχόλια:

  1. Λατρεύω τον χορό! Μοναδικός τρόπος έκφρασης! Φιλιά Κική μου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Πόσο όμορφη διοργάνωση, Κική μου! Σίγουρα θα την υποδεχθούν με ενθουσιασμό στη Χαλκίδα. Φιλάκια!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Κική μου,
    διάβασα και είδα πολύ φωτεινά πράγματα εδώ στην παρουσίασή σου. Ο Χορός είναι λατρεία, έρωτας, αίσθηση και έκφραση. Χαίρομαι ιδιαίτερα που είσαι ένα κομμάτι αυτής της υπέροχης σχολής και συντροφιάς. Πρέπει να είναι μοναδική εμπειρία ναι ;
    Θέλουμε φιλμάκια απ την εκδήλωση να έχουμε άποψη.
    Καλή επιτυχία καρδιά μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλησπέρα και καλό τριήμερο Κική!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ