Το έχετε ακούσει αυτό, εκφραστικοί μου.
Ξέρετε τι είναι το φράγμα του ήχου και πως αυτό σπάζεται;
Κατά το παρελθόν, μου είχε συμβεί να ακούω κάτι σαν εκρήξεις και να λένε πως είναι κανόνια και πως κάτι ανατινάζουν σε χωματερές. Θα μπορούσε να είναι όντως και αυτό στο παρελθόν, αλλά το χθεσινό διπλό χτύπημα που έμοιαζε με σεισμό, έμαθα πως ήταν το λεγόμενο "σπάσιμο φράγματος ήχου" και πως αυτό προκλήθηκε από δύο αεροπλάνα.
Φυσικά και έκανα την έρευνά μου και θέλησα να την μοιραστώ μαζί σας.
Για να δούμε τι βρήκα.
Η ταχύτητα του ήχου, σε ατμοσφαιρικό ξηρό αέρα στους 20οC, είναι 343 m/sec ή 1235 km/h.
Γενικά δεν είναι σταθερή, αφού επηρεάζεται απο τις καταστατικές
μεταβλητές του συστήματος (πίεση,θερμοκρασία). Όταν λοιπόν ένα
αεροσκάφος, πλησιάσει τη ταχύτητα του ήχου και την ξεπεράσει, τότε λέμε
οτι έσπασε το φράγμα του ήχου. Να σημειωθεί, οτι όταν μιλάμε για τη
ταχύτητα του αεροσκάφους, χρησιμοποιούμε σαν μέτρο σύγκρισης -αν
μπορούμε να το πούμε έτσι- τον όρο Μαχ (Mach), όπου γενικά είναι ο λόγος
της ταχύτητας ενός αντικειμένου προς την τοπική ταχύτητα μετάδοσης του
ήχου. Πρακτικά, 1 Ma = 1225 km/h ή 761,2 mph (=μίλια ανά ώρα). Γενικά,
καθώς ένα αεροσκάφος διέρχεται μέσω του αέρα, δημιουργείται μπρος και
πίσω από αυτό, μια σειρά από κύματα πίεσης. Αυτά τα κύματα ταξιδεύουν με
την ταχύτητα του ήχου και καθώς η ταχύτητα
του αεροσκάφος αυξάνεται, τα κύματα αναγκάζονται να συμπιεστούν, καθώς
δεν μπορούν να κάνουν κάτι άλλο. Τελικά συγχωνεύονται σε ένα κύμα, το
οποίο ταξιδεύει με την ταχύτητα του ήχου - περίπου 760 μίλια/ώρα (1225
χλμ/ώρα) με αποτέλεσμα ένας κώνος ατμού να δημιουργείται πίσω από το
αεροσκάφος, καθώς συμπυκνώνεται το νερό της ατμόσφαιρας.
Πιο συγκεκριμένα, όταν το αεροσκάφος πλησιάσει τη ταχύτητα του ήχου, αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση με αποτέλεσμα τη δημιουργία ισχυρής ταλάντωσης στη φορά της ταχύτητας. Έτσι τα κύματα του ήχου που εκπέμπει το αεροπλάνο δεν μπορούν να ξεπεράσουν το αεροπλάνο και έτσι συσσωρεύονται στο πίσω μέρος του σε μορφή κώνου! Για να είμαστε όπως απόλυτα ακριβής, θα πρέπει να τονίσουμε οτι το παραπάνω φαινόμενο, δηλαδή η συμπύκνωση του νερού γύρω απο το αεροσκάφος σε μορφή κώνου, πραγματοποιείται λίγο πριν αυτό ξεπεράσει τη ταχύτητα του ήχου, δηλαδή σπάσει το φράγμα του ήχου και όχι εκείνη τη στιγμή όπως συνηθίζεται να λέγεται. Επίσης, η στιγμή αυτή (δηλαδή όταν σπάει το φράγμα του ήχου) συνοδεύεται απο μια "ηχητική έκρηξη" (sonic boom) την οποία ακούει κάποιος που παρατηρεί το φαινόμενο αυτό. Το συμπέρασμά μας λοιπόν, είναι οτι: όταν το αεροσκάφος πλησιάζει τη ταχύτητα του ήχου έχουμε συμπύκνωση νερού στο πίσω του μέρος και τη στιγμή που τη ξεπεράσει, έχουμε ηχητική έκρηξη.
Πιο συγκεκριμένα, όταν το αεροσκάφος πλησιάσει τη ταχύτητα του ήχου, αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση με αποτέλεσμα τη δημιουργία ισχυρής ταλάντωσης στη φορά της ταχύτητας. Έτσι τα κύματα του ήχου που εκπέμπει το αεροπλάνο δεν μπορούν να ξεπεράσουν το αεροπλάνο και έτσι συσσωρεύονται στο πίσω μέρος του σε μορφή κώνου! Για να είμαστε όπως απόλυτα ακριβής, θα πρέπει να τονίσουμε οτι το παραπάνω φαινόμενο, δηλαδή η συμπύκνωση του νερού γύρω απο το αεροσκάφος σε μορφή κώνου, πραγματοποιείται λίγο πριν αυτό ξεπεράσει τη ταχύτητα του ήχου, δηλαδή σπάσει το φράγμα του ήχου και όχι εκείνη τη στιγμή όπως συνηθίζεται να λέγεται. Επίσης, η στιγμή αυτή (δηλαδή όταν σπάει το φράγμα του ήχου) συνοδεύεται απο μια "ηχητική έκρηξη" (sonic boom) την οποία ακούει κάποιος που παρατηρεί το φαινόμενο αυτό. Το συμπέρασμά μας λοιπόν, είναι οτι: όταν το αεροσκάφος πλησιάζει τη ταχύτητα του ήχου έχουμε συμπύκνωση νερού στο πίσω του μέρος και τη στιγμή που τη ξεπεράσει, έχουμε ηχητική έκρηξη.
Θέλετε να δούμε ποια ήταν η πρώτη εφεύρεση που έσπασε το φράγμα του ήχου;
Θέλετε πιστεύω.
Ορίστε λοιπόν:
Η πρώτη εφεύρεση που έσπασε το φράγμα του ήχου ήταν το μαστίγιο με ταχύτητα 1.194 χλμ/ωρα. ...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Η πρώτη
εφεύρεση που έσπασε το φράγμα του ήχου ήταν το μαστίγιο με ταχύτητα 1.194
χλμ/ωρα. ...
Και όσον αφορά το πρώτο αεροσκάφος, ορίστε και εδώ:
Το 1947 το Μπελ 1
ήταν το πρώτο αεροσκάφος που έσπασε το φράγμα του ήχου, με πιλότο τον Τσακ
Γίγκερ. Το 1948 το ίδιο αεροσκάφος έφτασε τα 1.540 χλμ/ώρα σε ύψος 21.900
μέτρων και αυτή παραμένει η ένατη γρηγορότερη επανδρωμένη πτήση όλων των
εποχών. Το σκάφος Χ-15Α συνεχίζει να κατέχει το ρεκόρ της γρηγορότερης
επανδρωμένης πτήσης από το 1967, όταν η ταχύτητά του έφτασε τα 6.389 χλμ/ώρα σε
ύψος 31.200 μέτρων. Η μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία έχει ταξιδέψει ποτέ
άνθρωπος ήταν στην επανείσοδο το «Απόλλων 10» στην ατμόσφαιρα το 1969. Η
ταχύτητα που καταγράφηκε ήταν 39.897 χλμ/ώρα.
ΠΗΓΗ: Το
βιβλίο ολικής άγνοιας, Τζον Λόϋντ & Τζον Μιτσινσον, εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Ο χαρακτηριστικός ήχος
ακούγεται όταν το «λουπ» σπάσει το φράγμα του ήχου, έχοντας αποκτήσει
ταχύτητα περίπου 1.194 χιλιόμετρα την ώρα.
Το 1947 το Μπελ 1 ήταν το πρώτο αεροσκάφος που έσπασε το φράγμα του
ήχου, με πιλότο τον Τσακ Γίγκερ.
Το 1948 το ίδιο αεροσκάφος έφτασε τα 1.540 χλμ/ώρα σε ύψος 21.900 μέτρων
και αυτή παραμένει η ένατη γρηγορότερη επανδρωμένη πτήση όλων των
εποχών.
Το σκάφος Χ-15Α συνεχίζει να κατέχει το ρεκόρ της γρηγορότερης
επανδρωμένης πτήσης από το 1967, όταν η ταχύτητά του έφτασε τα 6.389
χλμ/ώρα σε ύψος 31.200 μέτρων.
Η μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία έχει ταξιδέψει ποτέ άνθρωπος ήταν
στην επανείσοδο το «Απόλλων 10» στην ατμόσφαιρα το 1969. Η ταχύτητα που
καταγράφηκε ήταν 39.897 χλμ/ώρα.
ΠΗΓΗ: Το βιβλίο ολικής άγνοιας, Τζον Λόϋντ & Τζον Μιτσινσον,
εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Ο χαρακτηριστικός ήχος
ακούγεται όταν το «λουπ» σπάσει το φράγμα του ήχου, έχοντας αποκτήσει
ταχύτητα περίπου 1.194 χιλιόμετρα την ώρα.
Το 1947 το Μπελ 1 ήταν το πρώτο αεροσκάφος που έσπασε το φράγμα του
ήχου, με πιλότο τον Τσακ Γίγκερ.
Το 1948 το ίδιο αεροσκάφος έφτασε τα 1.540 χλμ/ώρα σε ύψος 21.900 μέτρων
και αυτή παραμένει η ένατη γρηγορότερη επανδρωμένη πτήση όλων των
εποχών.
Το σκάφος Χ-15Α συνεχίζει να κατέχει το ρεκόρ της γρηγορότερης
επανδρωμένης πτήσης από το 1967, όταν η ταχύτητά του έφτασε τα 6.389
χλμ/ώρα σε ύψος 31.200 μέτρων.
Η μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία έχει ταξιδέψει ποτέ άνθρωπος ήταν
στην επανείσοδο το «Απόλλων 10» στην ατμόσφαιρα το 1969. Η ταχύτητα που
καταγράφηκε ήταν 39.897 χλμ/ώρα.
ΠΗΓΗ: Το βιβλίο ολικής άγνοιας, Τζον Λόϋντ & Τζον Μιτσινσον,
εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Ο χαρακτηριστικός ήχος ακούγεται όταν το «λουπ» σπάσει το φράγμα του
ήχου, έχοντας αποκτήσει ταχύτητα περίπου 1.194 χιλιόμετρα την ώρα.
Το 1947 το Μπελ 1 ήταν το πρώτο αεροσκάφος που έσπασε το φράγμα του
ήχου, με πιλότο τον Τσακ Γίγκερ.
Το 1948 το ίδιο αεροσκάφος έφτασε τα 1.540 χλμ/ώρα σε ύψος 21.900 μέτρων
και αυτή παραμένει η ένατη γρηγορότερη επανδρωμένη πτήση όλων των
εποχών.
Το σκάφος Χ-15Α συνεχίζει να κατέχει το ρεκόρ της γρηγορότερης
επανδρωμένης πτήσης από το 1967, όταν η ταχύτητά του έφτασε τα 6.389
χλμ/ώρα σε ύψος 31.200 μέτρων.
Η μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία έχει ταξιδέψει ποτέ άνθρωπος ήταν
στην επανείσοδο το «Απόλλων 10» στην ατμόσφαιρα το 1969. Η ταχύτητα που
καταγράφηκε ήταν 39.897 χλμ/ώρα.
ΠΗΓΗ: Το βιβλίο ολικής άγνοιας, Τζον Λόϋντ & Τζον Μιτσινσον,
εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Είδατε εκφραστικοί;
Μπορείτε να μπείτε στα λινκ που σας δίνω ή και μόνοι σας, να δείτε εικόνες η βίντεο, είναι εντυπωσιακό!
Να περνάτε όμορφα!
Φιλιά πολλά!
Ο χαρακτηριστικός ήχος ακούγεται όταν το «λουπ» σπάσει το φράγμα του
ήχου, έχοντας αποκτήσει ταχύτητα περίπου 1.194 χιλιόμετρα την ώρα.
Το 1947 το Μπελ 1 ήταν το πρώτο αεροσκάφος που έσπασε το φράγμα του
ήχου, με πιλότο τον Τσακ Γίγκερ.
Το 1948 το ίδιο αεροσκάφος έφτασε τα 1.540 χλμ/ώρα σε ύψος 21.900 μέτρων
και αυτή παραμένει η ένατη γρηγορότερη επανδρωμένη πτήση όλων των
εποχών.
Το σκάφος Χ-15Α συνεχίζει να κατέχει το ρεκόρ της γρηγορότερης
επανδρωμένης πτήσης από το 1967, όταν η ταχύτητά του έφτασε τα 6.389
χλμ/ώρα σε ύψος 31.200 μέτρων.
Η μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία έχει ταξιδέψει ποτέ άνθρωπος ήταν
στην επανείσοδο το «Απόλλων 10» στην ατμόσφαιρα το 1969. Η ταχύτητα που
καταγράφηκε ήταν 39.897 χλμ/ώρα.
ΠΗΓΗ: Το βιβλίο ολικής άγνοιας, Τζον Λόϋντ & Τζον Μιτσινσον,
εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ...
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthr
Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthr
Ωπ μου άρεσε αυτή η αλλαγή!
ΑπάντησηΔιαγραφήΚική μου, βλέπω και ροπή στη Φυσική σήμερα! και μάλιστα σε ένα δυναμικό της κομμάτι. Μου άρεσε αυτό που έκανες. Δηλαδή, ένα φαινόμενο, που σου προκάλεσε μεγάλη εντύπωση να αρχίσεις να το μελετάς να μπορέσεις να το ερμηνεύσεις. Πολύ θετική σου αντίδραση.
Και έδωσε και σε μας τη δυνατότητα να διαβάσουμε τόσες πολύτιμες πληροφορίες.
Φιλιά και ευχαριστούμε.