Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΤΟ ΦΡΑΓΜΑ ΤΟΥ ΗΧΟΥ....


Το έχετε ακούσει αυτό, εκφραστικοί μου.
Ξέρετε τι είναι το φράγμα του ήχου και πως αυτό σπάζεται;

Κατά το παρελθόν, μου είχε συμβεί να ακούω κάτι σαν εκρήξεις και να λένε πως είναι κανόνια και πως κάτι ανατινάζουν σε χωματερές. Θα μπορούσε να είναι όντως και αυτό στο παρελθόν, αλλά το χθεσινό διπλό χτύπημα που έμοιαζε με σεισμό, έμαθα πως ήταν το λεγόμενο "σπάσιμο φράγματος ήχου" και πως αυτό προκλήθηκε από δύο αεροπλάνα. 

Φυσικά και έκανα την έρευνά μου και θέλησα να την μοιραστώ μαζί σας.

Για να δούμε τι βρήκα.

 Η ταχύτητα του ήχου, σε ατμοσφαιρικό ξηρό αέρα στους 20οC, είναι 343 m/sec ή 1235 km/h. Γενικά δεν είναι σταθερή, αφού επηρεάζεται απο τις καταστατικές μεταβλητές του συστήματος (πίεση,θερμοκρασία). Όταν λοιπόν ένα αεροσκάφος, πλησιάσει τη ταχύτητα του ήχου και την ξεπεράσει, τότε λέμε οτι έσπασε το φράγμα του ήχου. Να σημειωθεί, οτι όταν μιλάμε για τη ταχύτητα του αεροσκάφους, χρησιμοποιούμε σαν μέτρο σύγκρισης -αν μπορούμε να το πούμε έτσι- τον όρο Μαχ (Mach), όπου γενικά είναι ο λόγος της ταχύτητας ενός αντικειμένου προς την τοπική ταχύτητα μετάδοσης του ήχου. Πρακτικά, 1 Ma = 1225 km/h ή 761,2 mph (=μίλια ανά ώρα). Γενικά, καθώς ένα αεροσκάφος διέρχεται μέσω του αέρα, δημιουργείται μπρος και πίσω από αυτό, μια σειρά από κύματα πίεσης. Αυτά τα κύματα ταξιδεύουν με την ταχύτητα του ήχου  και καθώς η ταχύτητα του αεροσκάφος αυξάνεται, τα κύματα αναγκάζονται να συμπιεστούν, καθώς δεν μπορούν να κάνουν κάτι άλλο. Τελικά συγχωνεύονται σε ένα κύμα, το οποίο ταξιδεύει με την ταχύτητα του ήχου - περίπου 760 μίλια/ώρα (1225 χλμ/ώρα) με αποτέλεσμα ένας κώνος ατμού να δημιουργείται πίσω από το αεροσκάφος, καθώς συμπυκνώνεται το νερό της ατμόσφαιρας.
Πιο συγκεκριμένα, όταν το αεροσκάφος πλησιάσει τη ταχύτητα του ήχου,  αυξάνεται η αεροδυναμική αντίσταση με αποτέλεσμα τη δημιουργία ισχυρής ταλάντωσης στη φορά της ταχύτητας. Έτσι τα κύματα του ήχου που εκπέμπει το αεροπλάνο δεν μπορούν να ξεπεράσουν το αεροπλάνο και έτσι συσσωρεύονται στο πίσω μέρος του σε μορφή κώνου! Για να είμαστε όπως απόλυτα ακριβής, θα πρέπει να τονίσουμε οτι το παραπάνω φαινόμενο, δηλαδή η συμπύκνωση του νερού γύρω απο το αεροσκάφος σε μορφή κώνου, πραγματοποιείται λίγο πριν αυτό ξεπεράσει τη ταχύτητα του ήχου, δηλαδή σπάσει το φράγμα του ήχου και όχι εκείνη τη στιγμή όπως συνηθίζεται να λέγεται. Επίσης, η στιγμή αυτή (δηλαδή όταν σπάει το φράγμα του ήχου) συνοδεύεται απο μια "ηχητική έκρηξη" (sonic boom) την οποία ακούει κάποιος που παρατηρεί το φαινόμενο αυτό. Το συμπέρασμά μας λοιπόν, είναι οτι:
όταν το αεροσκάφος πλησιάζει τη ταχύτητα του ήχου έχουμε συμπύκνωση νερού στο πίσω του μέρος και τη στιγμή που τη ξεπεράσει, έχουμε ηχητική έκρηξη. 




Θέλετε να δούμε ποια ήταν η πρώτη εφεύρεση που έσπασε το φράγμα του ήχου;
Θέλετε πιστεύω.
Ορίστε λοιπόν: 

Η πρώτη εφεύρεση που έσπασε το φράγμα του ήχου ήταν το μαστίγιο με ταχύτητα 1.194 χλμ/ωρα. ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Η πρώτη εφεύρεση που έσπασε το φράγμα του ήχου ήταν το μαστίγιο με ταχύτητα 1.194 χλμ/ωρα. ... 


Τα μαστίγια εφευρέθηκαν στην Κίνα πριν από 7.000 χρόνια, ωστόσο μόλις το 1927 – όταν κατασκευάστηκαν οι πρώτες φωτογραφικές μηχανές υψηλής ταχύτητας- έγινε κατανοητό ότι η στράκα του μαστιγίου είναι στην πραγματικότητα μια μικρή ηχητική έκρηξη και όχι απλώς ο ήχος από το δέρμα που χτυπάει στο χερούλι. mastigio2Η στράκα του μαστιγίου οφείλεται σε ένα «λουπ» που δημιουργείται στο μαστίγιο, όταν το τινάζουμε. Το «λουπ» ταξιδεύει σε όλο το μήκος του μαστιγίου και επειδή το δέρμα συνεχώς λεπταίνει μέχρι που καταλήγει σε μια αιχμηρή άκρη, το «λουπ» αυξάνει συνεχώς ταχύτητα καθώς ταξιδεύει, δεκαπλασιάζοντας τελικά την αρχική του ταχύτητα. Ο χαρακτηριστικός ήχος ακούγεται όταν το «λουπ» σπάσει το φράγμα του ήχου, έχοντας αποκτήσει ταχύτητα περίπου 1.194 χιλιόμετρα την ώρα....


Και όσον αφορά το πρώτο αεροσκάφος, ορίστε και εδώ:


Το 1947 το Μπελ 1 ήταν το πρώτο αεροσκάφος που έσπασε το φράγμα του ήχου, με πιλότο τον Τσακ Γίγκερ. Το 1948 το ίδιο αεροσκάφος έφτασε τα 1.540 χλμ/ώρα σε ύψος 21.900 μέτρων και αυτή παραμένει η ένατη γρηγορότερη επανδρωμένη πτήση όλων των εποχών. Το σκάφος Χ-15Α συνεχίζει να κατέχει το ρεκόρ της γρηγορότερης επανδρωμένης πτήσης από το 1967, όταν η ταχύτητά του έφτασε τα 6.389 χλμ/ώρα σε ύψος 31.200 μέτρων. Η μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία έχει ταξιδέψει ποτέ άνθρωπος ήταν στην επανείσοδο το «Απόλλων 10» στην ατμόσφαιρα το 1969. Η ταχύτητα που καταγράφηκε ήταν 39.897 χλμ/ώρα.


ΠΗΓΗ: Το βιβλίο ολικής άγνοιας, Τζον Λόϋντ & Τζον Μιτσινσον, εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/



Ο χαρακτηριστικός ήχος ακούγεται όταν το «λουπ» σπάσει το φράγμα του ήχου, έχοντας αποκτήσει ταχύτητα περίπου 1.194 χιλιόμετρα την ώρα. Το 1947 το Μπελ 1 ήταν το πρώτο αεροσκάφος που έσπασε το φράγμα του ήχου, με πιλότο τον Τσακ Γίγκερ. Το 1948 το ίδιο αεροσκάφος έφτασε τα 1.540 χλμ/ώρα σε ύψος 21.900 μέτρων και αυτή παραμένει η ένατη γρηγορότερη επανδρωμένη πτήση όλων των εποχών. Το σκάφος Χ-15Α συνεχίζει να κατέχει το ρεκόρ της γρηγορότερης επανδρωμένης πτήσης από το 1967, όταν η ταχύτητά του έφτασε τα 6.389 χλμ/ώρα σε ύψος 31.200 μέτρων. Η μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία έχει ταξιδέψει ποτέ άνθρωπος ήταν στην επανείσοδο το «Απόλλων 10» στην ατμόσφαιρα το 1969. Η ταχύτητα που καταγράφηκε ήταν 39.897 χλμ/ώρα. ΠΗΓΗ: Το βιβλίο ολικής άγνοιας, Τζον Λόϋντ & Τζον Μιτσινσον, εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Ο χαρακτηριστικός ήχος ακούγεται όταν το «λουπ» σπάσει το φράγμα του ήχου, έχοντας αποκτήσει ταχύτητα περίπου 1.194 χιλιόμετρα την ώρα. Το 1947 το Μπελ 1 ήταν το πρώτο αεροσκάφος που έσπασε το φράγμα του ήχου, με πιλότο τον Τσακ Γίγκερ. Το 1948 το ίδιο αεροσκάφος έφτασε τα 1.540 χλμ/ώρα σε ύψος 21.900 μέτρων και αυτή παραμένει η ένατη γρηγορότερη επανδρωμένη πτήση όλων των εποχών. Το σκάφος Χ-15Α συνεχίζει να κατέχει το ρεκόρ της γρηγορότερης επανδρωμένης πτήσης από το 1967, όταν η ταχύτητά του έφτασε τα 6.389 χλμ/ώρα σε ύψος 31.200 μέτρων. Η μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία έχει ταξιδέψει ποτέ άνθρωπος ήταν στην επανείσοδο το «Απόλλων 10» στην ατμόσφαιρα το 1969. Η ταχύτητα που καταγράφηκε ήταν 39.897 χλμ/ώρα. ΠΗΓΗ: Το βιβλίο ολικής άγνοιας, Τζον Λόϋντ & Τζον Μιτσινσον, εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/
Ο χαρακτηριστικός ήχος ακούγεται όταν το «λουπ» σπάσει το φράγμα του ήχου, έχοντας αποκτήσει ταχύτητα περίπου 1.194 χιλιόμετρα την ώρα. Το 1947 το Μπελ 1 ήταν το πρώτο αεροσκάφος που έσπασε το φράγμα του ήχου, με πιλότο τον Τσακ Γίγκερ. Το 1948 το ίδιο αεροσκάφος έφτασε τα 1.540 χλμ/ώρα σε ύψος 21.900 μέτρων και αυτή παραμένει η ένατη γρηγορότερη επανδρωμένη πτήση όλων των εποχών. Το σκάφος Χ-15Α συνεχίζει να κατέχει το ρεκόρ της γρηγορότερης επανδρωμένης πτήσης από το 1967, όταν η ταχύτητά του έφτασε τα 6.389 χλμ/ώρα σε ύψος 31.200 μέτρων. Η μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία έχει ταξιδέψει ποτέ άνθρωπος ήταν στην επανείσοδο το «Απόλλων 10» στην ατμόσφαιρα το 1969. Η ταχύτητα που καταγράφηκε ήταν 39.897 χλμ/ώρα. ΠΗΓΗ: Το βιβλίο ολικής άγνοιας, Τζον Λόϋντ & Τζον Μιτσινσον, εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthropos/

Είδατε εκφραστικοί;
Μπορείτε να μπείτε στα λινκ που σας δίνω ή και μόνοι σας, να δείτε εικόνες η βίντεο, είναι εντυπωσιακό!

Να περνάτε όμορφα!
Φιλιά πολλά!
Ο χαρακτηριστικός ήχος ακούγεται όταν το «λουπ» σπάσει το φράγμα του ήχου, έχοντας αποκτήσει ταχύτητα περίπου 1.194 χιλιόμετρα την ώρα. Το 1947 το Μπελ 1 ήταν το πρώτο αεροσκάφος που έσπασε το φράγμα του ήχου, με πιλότο τον Τσακ Γίγκερ. Το 1948 το ίδιο αεροσκάφος έφτασε τα 1.540 χλμ/ώρα σε ύψος 21.900 μέτρων και αυτή παραμένει η ένατη γρηγορότερη επανδρωμένη πτήση όλων των εποχών. Το σκάφος Χ-15Α συνεχίζει να κατέχει το ρεκόρ της γρηγορότερης επανδρωμένης πτήσης από το 1967, όταν η ταχύτητά του έφτασε τα 6.389 χλμ/ώρα σε ύψος 31.200 μέτρων. Η μεγαλύτερη ταχύτητα με την οποία έχει ταξιδέψει ποτέ άνθρωπος ήταν στην επανείσοδο το «Απόλλων 10» στην ατμόσφαιρα το 1969. Η ταχύτητα που καταγράφηκε ήταν 39.897 χλμ/ώρα. ΠΗΓΗ: Το βιβλίο ολικής άγνοιας, Τζον Λόϋντ & Τζον Μιτσινσον, εκδόσεις ΠΑΤΑΚΗ...

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/i-proti-efevresi-pou-espase-to-fragma-tou-ichou-itan-to-mastigio-me-tachitita-1-194-chlmora-pia-ine-i-megaliteri-tachitita-me-tin-opia-echi-taxidepsi-pote-anthr

Σχόλια

  1. Ωπ μου άρεσε αυτή η αλλαγή!
    Κική μου, βλέπω και ροπή στη Φυσική σήμερα! και μάλιστα σε ένα δυναμικό της κομμάτι. Μου άρεσε αυτό που έκανες. Δηλαδή, ένα φαινόμενο, που σου προκάλεσε μεγάλη εντύπωση να αρχίσεις να το μελετάς να μπορέσεις να το ερμηνεύσεις. Πολύ θετική σου αντίδραση.
    Και έδωσε και σε μας τη δυνατότητα να διαβάσουμε τόσες πολύτιμες πληροφορίες.
    Φιλιά και ευχαριστούμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να ...

Ευτυχία, η Κλόουν

  Την λέγανε Ευτυχία. Όχι ειρωνικά. Αυτό της είχαν δώσει για όνομα κι ας μην τα έφερε εύκολα η ζωή της. Είχε περάσει πολλά. Είχε χάσει ανθρώπους, είχε κλείσει πράγματα μέσα της, είχε κλάψει σιωπηλά αλλά ποτέ της δεν τα ξέχασε. Δεν έκανε πως δεν υπάρχουν. Τα κράτησε! Όχι για να την βαραίνουν, αλλά για να τα γυρίσει ανάποδα και να τα κάνει κάτι άλλο, κάτι το αναγεννητικό. Μια μέρα αποφάσισε να γίνει Κλόουν . Όχι για να κάνει την αστεία. Δεν της ταίριαζε αυτό, το έκανε γιατί ήθελε να είναι κοντά σε παιδιά που πονούσαν. Να τους δώσει κάτι απλό, κάτι καθαρό, κάποιου είδους μαγεία. Κάτι που της είχε λείψει όταν ήταν εκείνη μικρή. Λίγη χαρά χωρίς ερωτήσεις. Έραψε μόνη της τη στολή της. Ζωγράφισε στο μάγουλο ένα μικρό φεγγάρι. Πήρε μια σακούλα, την γέμισε μπαλόνια και πήγε σε παιδικά νοσοκομεία. Όμως τα μπαλόνια της δεν ήταν απλά ούτε μονότονα. Ήταν πολύχρωμα. Κόκκινα, μπλε, πράσινα, κίτρινα, ροζ. Και το καθένα είχε ζωγραφισμένο πάνω του ένα  δάκρυ . Όχι όπως το φαντάζεσαι. Όχι...

Οι κουρτίνες της γιαγιάς Χρυσάνθης

  Πηγή Η γιαγιά Χρυσάνθη ξύπνησε πολύ πρωί. Ο ήλιος  είχε αρχίσει να φωτίζει δειλά το σαλόνι της. Οι σκιές πάνω στα έπιπλα έλιωναν αργά και το φως χάιδευε τις λευκές κουρτίνες της, εκείνες με το κέντημα που είχε φτιάξει η ίδια, χρόνια πριν. Δεν ήταν απλές κουρτίνες. Τις είχε φτιάξει η ίδια, ώρες ατέλειωτες στα χέρια της, βελονιά τη βελονιά, τότε που είχε υπομονή και τα χέρια της δεν έτρεμαν. Τότε που οι μέρες ΄ήταν διαφορετικές. Τότε που όλα γίνονταν πιο αργά, πιο απλά, πιο ήρεμα. Χωρίς πίεση, χωρίς ρολόγια και προθεσμίες. Οι κουρτίνες της κρέμονταν σαν ανάλαφρα σύννεφα μπροστά στα παράθυρα. Ήταν σχεδόν διάφανες. Άφηναν το φως να μπει αλλά κρατούσαν για τον εαυτό τους τη σιωπή και τη λαχτάρα της. Εκεί στεκόταν κάθε τόσο, τραβούσε λίγο τη μία και μετά λίγο την άλλη, με τα λεπτά της δάχτυλα, εκείνα που πια κουράζονται γρήγορα, και κοίταζε έξω. Ο δρόμος ήταν ήσυχος. Που και που περνούσε ένα αυτοκίνητο και έσπαγε για λίγο την ησυχία. Τίποτα ακόμα. Αλλά ήξερε ότι θα έρθουν. Της ...