Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΛΕΜΟΝΑΝΘΟΣ - ΚΙΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ



Εγώ θα σου μιλήσω για τον Φιλάδελφο «Λεμοάνη».

Τον οραματίστηκα, σαν έναν τραυματισμένο στρατιώτη - πoυ διώχθηκε - επειδή αναζητούσε την αγάπη.
Γεμάτος πληγές - από έναν ποταμό – πνιγμένη, την ανέσυρε.
Με το φιλί της ζωής, την έκανε βασίλισσα και το στέμμα της, ήταν γεμάτο με λευκά άνθη.
Μόνο άνθη.
Χρυσός και ζαφείρια πουθενά.
Στην κοίτη του ποταμού κάποιοι είπαν πως είδαν πολύτιμους λίθους να επιπλέον, ο στρατιώτης όμως δεν ενδιαφέρθηκε. Μήτε η κόρη. Τους έφτανε, η Αγάπη. Η Αγάπη μεταμορφωμένη από πηλό, σε ένα φόρεμα και σε ένα τούλι. Σε μια βέρα και σε ένα όνειρο. Ένα όνειρο μέσα στο όνειρο.
Έχει θαμνώδες, σφαιρικό σχήμα η ένωση και τα κλαδιά της ευτυχίας είναι πάντα λυγισμένα προς τα έξω, σαν να αναζητούν μια ακόμη συγκίνηση, μια ευγενική θαλπωρή.

Φιλάδελφος λοιπόν ένας ενδημικός, λεπτεπίλεπτος, φυλλοβόλος θάμνος που στολίζει τα μαλλιά σου, τα μαλλιά μου, τα μαλλιά των Αγγέλων, των θνητών!
Φιλάδελφος λοιπόν, Λεμοάνης ο ανατρεπτικός.
Ο φεύγων των εχόντων
Ο αγαπημένος
Ο εναρμονισμένος των δεσμών
Ο θύλακας των ισοβίων
Βίος, ο επουράνιος
Ο ευλογημένος
Σύμβολο μέγα μυστηρίου
Σύμβολο υπαινιγμών
Ένας μεγάλος οικοδεσπότης
Ο δικός μας οικοδεσπότης

Σήμερα ζούμε ένα παραμύθι
Το δικό μας παραμύθι
Μια οπτασία γεμάτη χρυσόσκονη
Αγνότητα λέγεται θαρρώ.
Αγνή είναι άλλωστε η Αγάπη
Η ιερή αγάπη
Η αληθινή
Η γνήσια ανάγκη, η επιτακτική
Το μέγα συναίσθημα
Και το μέγα μυστήριο

Υπηρέτης ο Φιλάδελφος ή αλλιώς, ο Λεμονανθός.
Δότης στεφάνων
Δότης μαλλιών
Μα κυρίως, δότης στιγμών ευτυχίας και αγάπης.
Αληθινής αγάπης
Παντα αληθινής και πάντα αγάπης
Μια χαραμάδα κι μια ουτοπία
Μία κολώνα και ένα φράγμα
Ένα φράγμα τεχνητό μα δίχως αυτό, όλα ρευστά και επικίνδυνα.
Μαζί του μια λίμνη και ένα φεγγάρι και ένα αστέρι.
Πάντα ένα αστέρι γαλάζιο που κατοικεί σε ένα βαθύ πηγάδι.
Μα ποιός μίλησε για ουτοπία;

Μέσα στην λίμνη κυνηγάμε όνειρα
Τρελά όνειρα
Άπιαστα όνειρα
Άυλα όνειρα
Άσβηστα όνειρα
Και….
Ηρεμία
Μια φλόγα
Μια ανάγκη
Μια μικρή προσμονή

Ο στρατιώτης και η κόρη, βλαστοί έγιναν.
Κουκούλι μιας προνύμφης η μελλοντική ευτυχία.
Κρατώ ένα κλειδί και ένα ρόδι
Μα θύμησέ μου, ποιος μίλησε για ουτοπία;

Ο Αρκτούρος ομιλεί
Ευλογεί την Αγάπη σαν ένα παθιασμένο σύννεφο.
Μελοποιεί την Αγάπη σαν ένα ματωμένο φεγγάρι.
Υμνεί την Αγάπη σαν ένα λευκό ερπετό.

Αγνό ερπετό
Άκακο
Παρεξηγημένο
Μόνο του, σε έναν δύσκολο και φοβισμένο κόσμο που ξεσπά πάνω του, μια μανία ανεξήγητη.
Και εκείνο…
Επιμένει να κοίτα και να έρπετε
Πάντα έρπετε.

Εχθές βράδυ τρία ρύζια βρέθηκαν αιχμάλωτα σε έναν κισσό που φύτρωσε δίπλα από μία ερειπωμένη εκκλησία.
Κάτι ξεχασμένες λευκές κορδέλες κρατούσαν αγκαλιά τον Λεμοάνη.
Το καμπαναριό μισογκρεμισμένο και η καμπάνα, χιλιάδων χρόνων.
Όλα ένα στεφάνι πράσινο και όλα, μέσα σε ένα κίτρινο κάδρο να ζωντανεύουν άγνωστες παροικίες.

Η κόρη και ο στρατιώτης.
Πάντα μαζί και πάντα ρόλοι.
Μήτε ποτάμι να κυλά, μήτε χρυσός και ζαφείρια.
Όλα πέτρες και ένα τούβλο
Ένα τούβλο που φιλοξενεί εντός και εκτός τον Λεμοάνη
Σπίτι του έγινε. Τέχνασμα-

Δώσε μου φτερά, τα έχω ανάγκη.
Και σε παρακαλώ, πριν τα ξεχάσεις όλα, θυμήσου:
«Ποιός μίλησε για ουτοπία;»
Ο Λεμοάνης εκοιμήθη.
Τα αστέρια έπλεξαν κι απόψε, τη Ματζόρε συγχορδία.

~~ Λεμονανθός – Κική Κωνσταντίνου

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να

Η Σοφίτα

  Κεντρική Ιδέα Πλοκής Το παλιό οικογενειακό σπίτι στο ορεινό χωριό, έχει την αγάπη σας αλλά περιμένει και τη φροντίδα σας. Η κατάστασή του είναι κακή και εσείς σχεδιάζετε να το ανακαινίσετε. Βρίσκεστε ήδη εκεί αλλά ένα αναπάντεχο πρόβλημα καθιστά άμεσα αναγκαία την επίλυσή του. Ο μοναδικός / μοναδική, από τη γειτονική κωμόπολη, που θα ανέβει στο σπιτικό προκαλεί πραγματικό σοκ με την άφιξή του / της. Ίσως να μη περιμένατε ποτέ να βρεθεί απέναντί σας. Η ξαφνική χιονοθύελλα έχει τα δικά της σχέδια και θα σάς αναγκάσει να μείνετε εκεί, στον ίδιο κλειστό χώρο μέχρι να απεγκλωβιστείτε. Η νύχτα και το παρελθόν έρχεται ξανά. Τι μπορεί άραγε να κουβαλάει αυτό το πρόσωπο; Είχατε ποτέ σχέση μαζί του; ή μήπως προκύπτει μια έμμεση σχέση μαζί του; Τι μπορεί να φέρει; Τι μπορεί να αλλάξει; Μπορείτε να το αφήσετε στην άκρη;      Καθώς έκλειναν οι πόρτες του λεωφορείου πίσω της, ο καθαρός παγωμένος αέρας την καλωσόρισε, κάνοντας τα μάγουλά της να κοκκινίσουν ελαφρώς. Κοίταξε τριγύρω τ

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ

Κρατώ στα χέρια μου το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2020 απο το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς "Κέφαλος" , όπου συμμετέχω με τρία έργα μου. Ξεφυλλίζοντας το, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς και έργα, νιώθω υπερήφανη και ευγνώμων. Τα συγχαρητήρια μου, σε όλους! Eπίσης, ΕΔΩ, μπορειτε να διαβασετε μια υπέροχη συνέντευξη του δικού μας "Σκρουτζάκου"  Giannis Koutris !! Συγχαρητήρια αγαπημένε μου φίλε! Ακόμη, σας έχω δύο εξαιρετικές προτάσεις, δικών μας πάλι, αγαπημένων προσώπων! "Στα παπούτσια των άλλων¨" το νέο βιβλίο της Μαρίας Κανελλάκη, εκδ. 24γραμματα Ανατομικές ιστορίες παντός καιρού και εδάφους, σε ποικιλία δερμάτων και χρωμάτων, για όλες τις (χ)ώρες και για όλα τα πέλματα. Η νέα τάξη υποδημάτων θέλει έντονες αντιθέσεις και άτολμους βηματισμούς. Σ’ αυτό το καλαπόδι κατασκευάστηκαν και οι ιστορίες του βιβλίου. Ψηλοτάκουνες γόβες για «φλατ» ήρωες και παπούτσια γδαρμένα για ανθρώπους-λουστρίνια. Ολοκαίνουργια