Η μητέρα σου και εγώ το είχαμε, είχαμε ρίζες που μεγάλωναν από κάτω μας, και όταν όλα τα φύλλα έπεσαν από τα κλαδιά μας, ανακαλύψαμε ότι ήμασταν ένα δέντρο και όχι δύο.
Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι
Σκηνοθεσία | Tζον Mάντεν |
---|---|
Παραγωγή | Τιμ Μπέβαν Κέβιν Λόντερ |
Σενάριο | Λουί Nτε Mπερνιέρ (Νουβέλα) Σον Σλόβο |
Πρωταγωνιστές | Νίκολας Κέιτζ Πενέλοπε Κρουζ Τζον Χερτ |
Μουσική | Στίβεν Γουόρμπεκ |
Φωτογραφία | Τζον Τολ |
Μοντάζ | Mick Audsley |
Εταιρεία παραγωγής | StudioCanal και Working Title Films |
Πρώτη προβολή | 17/8/2001 28/9/2001 |
Διάρκεια | 127 λεπτά |
Προέλευση | Ηνωμένο Βασίλειο, Γαλλία και Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής |
Γλώσσα | Αγγλικά, ελληνικά, γερμανικά, ιταλικά |
δεδομένα ( ) |
Το μαντολίνο του λοχαγού Κορέλι (Captain Corelli's Mandolin) είναι αμερικανική κινηματογραφική ταινία του 2001. Πρωταγωνιστούν οι Νίκολας Κέιτζ και Πενέλοπε Κρουζ.
Υπόθεση
Η υπόθεση του ρομαντικού δράματος διαδραματίζεται στα 1942. Στο πλαίσιο της κοινής ιταλογερμανικής κατοχής, μια διμοιρία Iταλών στρατιωτών φθάνει στην Κεφαλονιά για να ενισχύσει την τυπική στο νησί παρουσία των λιγοστών ναζιστικών δυνάμεων. Tο ξέγνοιαστο μεσογειακό ταμπεραμέντο της φρουράς σύντομα θα αμβλύνει την αρχική δυσφορία των χωρικών, ενώ ένα παθιασμένο ειδύλλιο θα πλεχτεί βαθμιαία ανάμεσα στον φιλόμουσο λοχαγό των Iταλών (Νίκολας Κέιτζ) και τη μνηστευμένη κόρη του τοπικού γιατρού (Πενέλοπε Κρουζ). Ωσπου, αναπόφευκτα, τα σύννεφα του πολέμου θα φτάσουν μέχρι τις ακτές του νησιού, απειλώντας την ηρεμία τόσο των κατοίκων όσο και των ανυποψίαστων κατακτητών.
Κριτική
Όλα είναι όμορφα και «φωτογενή» σε τούτο το ρομαντικό έπος - ακόμη και ο πόλεμος. Aυτό, άλλωστε, ήταν το πρόβλημα και στο ομώνυμο μπεστ σέλερ του Λουί Nτε Mπερνιέρ, το οποίο ωστόσο διατηρούσε κάποια δόση ρεαλισμού, στα κομμάτια κυρίως που έχουν αφαιρεθεί κατά τη σεναριακή προσαρμογή. Mέσα στη γενικευμένη υπεραπλούστευση, εννοείται πως «την πληρώνει» και η ελληνική αντίσταση, η δράση της οποίας είναι σχεδόν ανύπαρκτη όταν δεν είναι... γραφική. Τα γυρίσματα έγιναν στην Κεφαλονιά που είχε γίνει μεγάλη διαφήμιση του νησιού τότε.
Παρουσίαση
Στο όμορφο νησί της Κεφαλλονιάς, η κόρη του γιατρού, η Πελαγία, είναι αρραβωνιασμένη με ένα νεαρό ψαρά. Όταν οι Ιταλοί, το 1940, καταλαμβάνουν το νησί, ο ψαράς μπαίνει στην Αντίσταση ενώ το σπίτι του γιατρού επιτάσσεται για να μείνει εκεί ο λοχαγός Κορέλι. Ο Κορέλι είναι πολιτισμένος, εύθυμος, αγαπά τη μουσική και ασχολείται πιο πολύ με το μαντολίνο του παρά με τον πόλεμο η Πελαγία νιώθει να την τραβά ο Ιταλός λοχαγός.Τα πράγματα με τον καιρό δυσκολεύουν και ο πόλεμος παρουσιάζει το πραγματικό, δυσάρεστο πρόσωπό του. Μπορεί η αγάπη να επιβιώσει πέρα από βάσανα και αγριότητες; Όταν όλα τελειώσουν, τι θα έχει απομείνει πέρα από τα ανεξίτηλα σημάδια του πολέμου στην ψυχή των ανθρώπων;
Ένα υπέροχο βιβλίο, γραμμένο από έναν ξένο που μπορεί και διαβάζει με τα μάτια της καρδιάς του την ψυχή των Ελλήνων. Είναι ένας πραγματικός ύμνος στην πατρίδα μας και τον άνθρωπο. (Από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Καλησπέρα εκφραστικοί μου, θεωρώ πως οι περισσότεροι έχετε διαβάσει το βιβλίο ή έχετε δει τη ταινία ή και τα δύο μαζί. Παρακάτω, σας έχω και το αγαπημένο μου απόσπασμα:
« Η αγάπη είναι μία προσωρινή τρέλα. Εκρήγνυται όπως το ηφαίστειο και μετά καταλαγιάζει. Και όταν καταλαγιάσει πρέπει να πάρεις μία απόφαση. Πρέπει να σκεφτείς αν οι ρίζες σας έχουν γίνει τόσο δεμένες που είναι ασύλληπτο πως κάποτε ζούσατε χώρια. Γιατί αυτό είναι αγάπη. Η αγάπη δεν είναι παγερή, δεν είναι ο ενθουσιασμός, δεν είναι οι υποσχέσεις για αιώνιο πάθος. Είναι απλά η «αγάπη» που κάθε ένας από εμάς μπορούμε να πείσουμε τον εαυτό μας ότι την έχουμε. Η αγάπη από μόνης της είναι αυτό που μένει όταν ο έρωτας έχει περάσει, και αυτό είναι μία τέχνη και ένα τυχαίο γεγονός. Η μητέρα σου και εγώ το είχαμε, είχαμε ρίζες που μεγάλωναν από κάτω μας, και όταν όλα τα φύλλα έπεσαν από τα κλαδιά μας, ανακαλύψαμε ότι ήμασταν ένα δέντρο και όχι δύο.»
~~ Το Μαντολίνο του Λοχαγού Κορέλι
Ποιο είναι όμως αυτό το υπέροχο και εντυπωσιακό μουσικό όργανο;
Μαντολίνο
Μαντολίνο | |
---|---|
αγγ. Mandolin γαλ Mandoline ιτα Mandolino | |
Δημιουργήθηκε: Τέλη 17ου αιώνα
| |
Ταξινόμηση | Παραδοσιακά έγχορδα |
Κατασκευαστές | Suzuki |
Σχετικά Όργανα | Μπαγλαμάς, Mπουζούκι |
Μουσικοί | |
Διονύσιος Αποστολάτος |
Το μαντολίνο είναι έγχορδο νυκτό μουσικό όργανο. Δημιουργήθηκε λίγο πριν το τέλος του 17ου αιώνα. Είναι η τελειοποίηση της "μάντολα" (Mandola ή Mantola), ενός οργάνου που χρονολογείται από τον Μεσαίωνα, μιας και το όνομά του βεβαιώνεται με μαρτυρίες από το 1210. Είναι βέβαιο ότι πολύ λίγα από τα σημερινά όργανα μουσικής μπορούν να «καυχηθούν» για μια τόσο παλαιά προέλευση. Στη βόρεια Ιταλία τον 17ο αιώνα ξεκίνησε να φτιάχνεται μια μικρότερη μάντολα με λιγότερες χορδές. Το νέο αυτό όργανο ονομαζόταν «μαντολίνο» που στην πραγματικότητα σημαίνει «μικρή μάντολα». Η λανθασμένη αυτή σκέψη αποκαταστάθηκε από τον ερευνητή της ιστορίας του οργάνου Κonrad Wölki και το Μιλανέζικο μαντολίνο ήταν αυτό που αναπτύχθηκε άμεσα από την μάντολα, ενώ το Ναπολιτάνικο μαντολίνο υιοθέτησε μόνο το όνομά του.
Λίγο αργότερα, καθώς μια οικογένεια οργάνων άρχισε να δημιουργείται με βάση το Ναπολιτάνικο μαντολίνο, και η οποία περιλάμβανε μαντολίνα μεγαλύτερων διαστάσεων και βαθύτερων τόνων, το όνομα «μαντόλα» χρησιμοποιήθηκε για μια ακόμα φορά, αλλά τώρα για ένα alto μαντολίνο. Με την έννοια αυτή έμοιαζε με μεγάλο μαντολίνο και φυσικά δεν είχε τίποτα κοινό με την προγενέστερη σημασία της λέξης «Μantola».
Διάφοροι άλλοι τύποι μαντολίνου άρχισαν να εμφανίζονται και να παίρνουν το όνομά τους, όπως συνηθιζόταν, από την πόλη όπου πρωτοκατασκευάστηκαν. Έτσι διαδοχικά, μέσα σε λίγα χρόνια εκτός από τους 3 τύπους μαντολίνων, Μιλανέζικο, Φλωρεντινό και Ναπολιτάνικο, κατασκευάστηκαν το Γενοβέζικο (5-6 χορδές), το Παντουάνικο (5 χορδές), το Ρωμαϊκό (4 χορδές), το Σιενέζικο (4-5 χορδές), το Σικελικό (1 χορδή διπλή ή 3 χορδές τριπλές).Επίσης το Επτανησιακό εχει 4 χορδές( mi la re sol).
Πηγή: https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9C%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%BF%CE%BB%CE%AF%CE%BD%CE%BF
Πηγή: Grigoris Stratigis
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ