Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Ο Χορός της Μαριονέτας

 


Μου έδωσες ως αγαθό τη σιωπή – ώσπου
έσπασα.
Είδα τον κόσμο μέσα από δυο γυάλινα μάτια.
Και εσύ, που με έρανες με ανάγκη, με βοήθησες ν’ ανακαλύψω πως η σιωπή αγκαλιάζει το σύμπαν.
Πως οι άνθρωποι έχουν μια ξύλινη γλώσσα.
Πως τα κόκκαλά μου είναι ρινίσματα λέξεων
που δεν άνθισαν ακόμα.
Είσαι εσύ, ο ίδιος άνθρωπος, που σαν καλοκουρδισμένο ρολόι μου δίδαξες τη διαφυγή.
Είσαι εσύ, που μου έδειξες αλήθεια,
που κράτησες στην παλάμη σου ένα αστέρι φωτός
και το κάρφωσες στα μαλλιά μου σαν στέμμα,
μα όμως πονούσα,
πονούσα, κι εσύ ενώ το έβλεπες
δεν το δεχόσουν.

Τα ξύλινα χέρια σου μου έδειξαν
πως η σιωπή δεν γυρεύει το αύριο.
Το αύριο δεν συναντά τη στιγμή.
Η στιγμή δεν αντέχει την αιωνιότητα.
Η αιωνιότητα δεν ζητεί την αλήθεια.
Η αλήθεια δεν είναι προσόν τον ερωτευμένων.
Οι ερωτευμένοι δεν φαντάζουν τρελοί.
Οι τρελοί δεν κρατούν ξύλο στα χέρια τους.
Τα χέρια δεν είναι απαραίτητα ένα όργανο των ανθρώπων.
Οι άνθρωποι επιστρέφουν στο χώμα.
Στο χώμα γεννάται εκ νέου η ζωή.
Και τα δέντρα παράγουν ξύλο.
Και το ξύλο είμαστε εμείς.
Και εμείς είμαστε μαριονέτες
μα οι μαριονέτες έχουν αισθήματα.
Κι εγώ σε κοιτώ και νιώθω αγάπη
και η αγάπη με ελευθερώνει,
με κάνει παιδί.

Η αγαλμάτινη παρουσία σου μ’ έμαθε
πως στ’ αστέρια κατοικεί η φθορά.
Άκουσα τη ψυχή σου να πάλλεται
και αισθάνθηκα σαν ένα γλαροπούλι
που αναζητά τροφή στον ωκεανό.
Φαντάστηκα τα μάτια σου να με λούζουν
και τα δάχτυλά σου να πλέκουν πεταλούδες στο σώμα μου
και τότε η ψυχή μου αναπτερώθηκε
σαν παγώνι που γνωρίζει την ομορφιά του
και ζητά θαλπωρή.

Κι είναι αυτό που νιώθω δυνατότερο
και δεν μπορώ - με όσα γράφω - να περιγράψω
και όλα δείχνουν αλληγορικά και αντικρουόμενα
μα η ελπίδα χαράζει το δικό της μονοπάτι
για τους ανθρώπους που επέλεξαν
στη Γη να ανθοφορήσουν.

Κι όταν πλάθω «στίχους» γεννιούνται οι κόσμοι μου
και μέσα σε αυτούς
τα φεγγάρια γιατρεύουν τους ανθρώπους
και οι μανάδες φροντίζουν τα παιδιά που δεν αγάπησαν,
που δεν θέλησαν,
που έδιωξαν από κοντά τους.

Κι όταν σε κοιτώ, ερωτεύομαι.
Κι όταν ερωτεύομαι είμαι δυστυχισμένη.
Κι όταν δυστυχώ, γράφω στίχους.
Κι όταν γράφω στίχους, πλανώμαι
και μέσα στην πλάνη ξεσπώ.
Και όταν ξεσπώ, γυρεύω τη σιωπή
και όταν η σιωπή με αγκαλιάσει
αφήνομαι
και νιώθω πως ο κόσμος με
παιδεύει.

Όλα ένας χορός.
Ένας χορός αλλότριος, αλληγορικός.
Ένας χορός ουτοπίας και αυταπάτης.

Μια κίνηση
και μια υποταγή.
Όμως εσύ,
πάλι εσύ.
Μια μαριονέτα,
ένα κλουβί,
το νήμα.
Η ελευθερία και
η ανάγκη μου.

~~ Ο Χορός της Μαριονέτας – Κική Κωνσταντίνου

Σχόλια

  1. Λόγος ψυχής, έκφραση λυρισμού, χορός συναισθημάτων. Κική μου, είναι στιγμές, που με συγκινείς τόσο βρε κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ

Κρατώ στα χέρια μου το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2020 απο το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς "Κέφαλος" , όπου συμμετέχω με τρία έργα μου. Ξεφυλλίζοντας το, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς και έργα, νιώθω υπερήφανη και ευγνώμων. Τα συγχαρητήρια μου, σε όλους! Eπίσης, ΕΔΩ, μπορειτε να διαβασετε μια υπέροχη συνέντευξη του δικού μας "Σκρουτζάκου"  Giannis Koutris !! Συγχαρητήρια αγαπημένε μου φίλε! Ακόμη, σας έχω δύο εξαιρετικές προτάσεις, δικών μας πάλι, αγαπημένων προσώπων! "Στα παπούτσια των άλλων¨" το νέο βιβλίο της Μαρίας Κανελλάκη, εκδ. 24γραμματα Ανατομικές ιστορίες παντός καιρού και εδάφους, σε ποικιλία δερμάτων και χρωμάτων, για όλες τις (χ)ώρες και για όλα τα πέλματα. Η νέα τάξη υποδημάτων θέλει έντονες αντιθέσεις και άτολμους βηματισμούς. Σ’ αυτό το καλαπόδι κατασκευάστηκαν και οι ιστορίες του βιβλίου. Ψηλοτάκουνες γόβες για «φλατ» ήρωες και παπούτσια γδαρμένα για ανθρώπους-λουστρίνια. Ολοκαίνουργια

Στιγμές από την παρουσίαση βιβλίου "Η Σονάτα του Θήτα " στην "4Dance Academy Πολυχώρος Τέχνης"

Τι να πει κανείς για αυτή την τόσο ξεχωριστή και μαγική παρουσίαση.... Ειλικρινά, δεν υπάρχουν λόγια να περιγράψω τα συναισθήματα και τις ευχαριστίες μου. Ελάτε να πάρετε μια μικρή γεύση... (πιστέψτε με, μικρή γεύση είναι μπροστά σε όσα μοιραστήκαμε εκείνο το βράδυ). Από τις πρόβες μας...   Όμορφες στιγμές από την παρουσίαση του νέου μου βιβλίου "Η Σονάτα του Θήτα" των εκδόσεων Ανατολικός που πραγματοποιήθηκε στην "4Dance Academy Πολυχώρος Τέχνης" με υπέροχους συντελεστές, τους οποίους και ευχαριστώ ολόψυχα. Ένας πανέμορφος χώρος, γεμάτος με  φωτεινούς και δημιουργικούς ανθρώπους!    Λίγα λόγια από εμένα για το βιβλίο, πριν ξεκινήσει η θεατρική του προσέγγιση.   Απαγγελίες ποιημάτων από τους συντελεστές με σειρά εμφάνισης: Χριστίνα Κόκκαλη, Olia Angelova, Έστερ Λουκά , Ειρήνη Ζησάκου, Μαρίνα Σιακανδάρη  Σκηνοθετική προσέγγιση: Αρετή Κόκκαλη   Χορεύουν: Ζούδιαρη Αναστασία, Ζούδιαρη Αλεξάνδρα Xορογραφία: Angelova Olia   Καταπληκτικά, ταλαντούχα πλάσματα!      Α