Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Πανσέληνη

 


Τη γυναίκα αυτή,

την ονομάζουν Πανσέληνη.

 

Ένα μπλε φεγγάρι τα μάτια της,

μία πλήρη, φωτεινή, κυκλική διαμάχη

η ψυχή της.

 

Μέσα της, όλα, 

φαντάζουν παράταιρα

και στο μυαλό της

επικρατεί μια θολή μνήμη

και μια θαλπωρή.

 

Μια θαλπωρή που στάζει ανάγκη:

Ανάγκη εξέλιξης.

 

Λένε,

πως το Φεγγάρι και ο Ήλιος συνδυάζονται

για να δημιουργήσουν τις παλίρροιες

στους ωκεανούς της Γης

 

όμως οι παλίρροιες

δεν ξεπλένουν τα λάθη των Ανθρώπων.

Βουνά γίνονται,

κάμπους λαχταρούνε.

 

Πεδιάδες, μυστικά περάσματα

αναζητούν οι πεταλούδες

μα χάνονται

σαν λύκοι - έρμαια,

σε ένα πληγωμένο σφαγείο.

 

Κάποια βράδια,

μια ασημένια φεγγαρόσκονη

την ακολουθεί

και χαράζει ένα δρόμο 

για την καρδιά της.


Λίγοι,

μόνο λίγοι, 

ελάχιστοι

μπορούν να διακρίνουν την μορφή της

να αγγίξουν τα μαλλιά της

να ακούσουν την μελωδία του κορμιού της

να φιλήσουν ένα όνειρο στα μάτια της


Χορεύει στη ζωή

χορεύει και στον θάνατο.

 

Λίγοι, 

οι λησμονημένοι, 

κατοικούν  στη Χώρα του Αύριο.


Ηγείται,

η γυναίκα αυτή,

ηγείται.

 

Την ακολουθεί η ουτοπία

και η αυταπάτη.

 

Μένει

και περιπλέκει

και ανυπομονεί.

 

Ένα αύριο συνθέτει,

με γηραιά δάχτυλα

διδάσκει τη ζωή

 

ως μια ακολουθία

και ως μια διαδρομή.

 

Διαδρομή,

αδιαπραγμάτευτη.

 

Μα μένει

και περιπλέκει

και ανυπομονεί

 

Τη γυναίκα αυτή,

την ονομάζουν Πανσέληνη.

 

~~ Πανσέληνη - Κική Κωνσταντίνου

Σχόλια

  1. Πόσο μού άρεσε! Σαν θέμα, σαν εικόνα, σαν συναισθήματα. Κική μου, πάλι γαληνεύεις την καρδιά μας, καλή μου φίλη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να

Φθινόπωρο

    Τα μάτια σου για εμένα είναι, ένα μελαγχολικό φθινόπωρο που πασχίζει μέσα από πλημμύρες να αναγεννηθεί.   Η δική μου Εύκρατη Ζώνη  σε πολιορκεί θανάσιμα  και ως Φθινοπωρινή Ισημερία  έχει ορίσει τον ανέλπιστο εκείνο μήνα,  της συμφοράς.   Κανένα χειμερινό ηλιοστάσιο δεν μας παρέδωσε την "φλόγα", όσο κι αν την διεκδικήσαμε εμείς, θανάσιμα.   Όσο η μέρα μειώνεται, τόσο ο ήλιος της καρδιάς μου γεμίζει και όσο η θερμοκρασία της γης πέφτει, τόσο ανεβαίνει η ψυχική μου αναλγησία.   Σαν εποχή της συγκομιδής σε κουβαλάω μαζί μου και αποδομούμαι, σαν το σενάριο εκείνο, το πιο εφιαλτικό.   Τα φυλλοβόλα δέντρα θα χάσουν το φύλλωμα τους και τα αειθαλή θα παρακολουθούν θέλοντας να λάβουν μέρος στην μυσταγωγία της φύσης.    Πάντα θα ρέει μέσα μου, ο αμυντικός μηχανισμός της χλωροφύλλης.    Είναι που η δική μου ρίζα πηγάζει κατευθείαν από την καρδιά  -ως άλλη μία -  άσβηστη φλόγα.   Τα χρώματα και η αρμονία σου,  κάνουν την υφήλιο να μοιάζει  με έναν καφέ παράδεισο. Τον δικό μου Παράδει

ΧΟΡΟΙ ΤΗΣ ΕΥΒΟΙΑΣ

    Παραδοσιακοί χοροί Εύβοιας Εύβοια   Στο όμορφο νησί της Εύβοιας ο κορυφαίος χορός είναι ο καβοντορίτικος ή καλλιανιώτικος που χαρακτηρίζεται από ένα ιδιαίτερο χορευτικό και μουσικό στυλ. Άλλοι χοροί του νησιού είναι ο συρτός και ο µηλωνιάτικος, παραλλαγή του συρτού χορού. Στην περιοχή χορεύεται ακόµα ο λεγόµενος όρθιος μπάλος (διαφοροποιείται από τον κυκλαδίτικο µπάλο) από ένα ή δύο ζευγάρια. Βόρειο Εύβοια   Στη Β. Εύβοια συναντάµε περισσότερο τους λεγόµενους στεριανούς χορούς όπως τσάµικα, καγκέλια, πατινάδες και συρτούς. Από τους πιο διαδεδοµένους χορούς ήταν ο Χειµαριώτικος, οργανική αργή µελωδία που παιζόταν και µε φύλλο από κοτσύκι ή άλλο δέντρο. Ακολουθούσε ο Συρτός, ο Τσάµικος και κάποιες φορές χορευόταν και το ηπειρώτικο Στα Τρία. Όσον αφορά το Συρτό, όταν παρατηρήθηκε (µε βάση τις καταγραφές) ότι οι µεγάλης ηλικίας άνθρωποι δεν κάνουν δύο διαδοχικά σταυρώµατα αλλά πάτηµα και άρση, ειπώθηκε ότι τα σταυρώµατα "τα κάναν οι δασκάλοι". Η τέχνη του