Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΑΛΛΑΖΕΙ Ο ΆΝΘΡΩΠΟΣ; - ΚΙΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ



Οι περισσότεροι, αν όχι όλοι στο ερώτημα του τίτλου θα μου απαντούσατε πως όχι δεν αλλάζει ο άνθρωπος, ίσως να βελτιώνεται αλλά δεν αλλάζει. Το ίδιο πίστευα και εγώ και εξακολουθώ να το πιστεύω κάθε φορά που απογοητεύομαι από κάποιους ανθρώπους που αγαπώ, όμως βαθιά μέσα μου ξέρω πως ο άνθρωπος αλλάζει και εξελίσσεται. Δυστυχώς όμως κάποιες φορές αλλάζει προς το χειρότερο αλλά παρ' όλα αυτά αλλάζει.
            Δε ξέρω τί είναι αυτό που ωθεί κάποιον στο να αλλάξει το χαρακτήρα του αλλά θεωρώ πως οφείλεται στα γεγονότα που καλείτε να αντιμετωπίσει στη ζωή του, όμως ειλικρινά μου είναι αδιανόητο να φανταστώ ότι δε μπορούμε να αλλάξουμε ιδίως στο πέρασμα του χρόνου.
Προσωπικά, θέλω να γίνω καλύτερος άνθρωπος στο μέλλον και να βελτιώσω αισθητά κάποια ελαττώματα του χαρακτήρα μου, όμως πώς θα μπορέσω να το κάνω  αυτό εάν δε πιστεύω πως μπορώ να αλλάξω; 
Μήπως εδώ θα πρέπει να τεθεί το εξής ερώτημα;
Μήπως όταν λέμε ότι ο άνθρωπος δεν αλλάζει περικλείουμε ένα γενικευμένο σύνολο εξαιρώντας όμως τον εαυτό μας τον οποίο θέλουμε να εξελίξουμε προς το καλύτερο μελλοντικά; 
 Ίσως εδώ μου πείτε πως άλλο βελτιώνω και άλλο αλλάζω αλλά εγώ σκέφτομαι και λέω πως η βελτίωση στην ουσία αλλαγή δεν είναι;
            Ο κάθε άνθρωπος δεν εύχεται για τον εαυτό του να γίνει ακόμη καλύτερος; Να καταφέρει να γίνει όλα αυτά που δεν είναι ακόμα; Να καταφέρει να βελτιωθεί και να μάθει τον εαυτό του καλύτερα μέσα από την ίδια του τη ζωή; Να αλλάξουμε προς το καλύτερο δεν επιθυμούμε όλοι μας; Ε λοιπόν πως θα το καταφέρουμε αυτό εάν δε πιστεύουμε σε αυτή την αλλαγή;
 Μάλλον εδώ είναι που πιστεύουμε πως οι άλλοι παραμένουν ίδιοι ενώ μονάχα ο εαυτός μας καλυτερεύει.... αλλά και πάλι ποτέ δε θα καταφέρουμε να γίνουμε καλύτεροι εάν πιστεύουμε ότι ο άλλος δεν αλλάζει και αυτό γιατί δε μπορείς να καταλάβεις και να αναλύσεις κάτι το οποίο δε πιστεύεις!
            Εάν πάτε με τη σκέψη του μυαλού σας πέντε χρόνια πίσω, και δείτε τους εαυτούς σας τότε ,ειλικρινά με το χέρι στη καρδιά που λένε, δε θα διακρίνεται τη παραμικρή διαφορά στο χαρακτήρα και τη προσωπικότητά σας; Εάν μου πείτε όχι δε θα σας πιστέψω γιατί θεωρώ πως δεν υπάρχει άνθρωπος που δε μεταβάλλεται από τα γεγονότα που απαρτίζουν τη κοινωνία μέσα στην οποία ανήκει. 
            Πιστεύω με όλη μου τη δύναμη πως οι άνθρωποι αλλάζουν πραγματικά μόνο όταν το θελήσουν οι ίδιοι και μόνο όταν αυτή η αλλαγή δε γίνεται κάτω από πίεση, αλλιώς αυτή η αλλαγή θα κρατήσει το πολύ λίγες μέρες. 
            Μακάρι όλοι μας να γινόμασταν καλύτεροι πρώτα για τους εαυτούς μας και έπειτα για τους άλλους και αυτό το στηρίζω στο ότι προσπαθώντας να αλλάξεις τον άλλο για καλό δικό σου, καταφέρνεις να βυθίσεις τον εαυτό σου σε κάτι άλλο, ξένο, που δεν είσαι εσύ στη πραγματικότητα και αυτό γιατί προσπαθώντας να βελτιώσεις τους άλλους ξεχνάς να βελτιώσεις τον εαυτό σου, τον οποίο εσύ θεωρείς πως βρίσκεται στο βέλτιστο σημείο και όταν συνειδητοποιείς πως προσπαθώντας να αλλάξεις τον άλλο άλλαξες εσύ "τρομάζεις" και λες έχασα τον εαυτό μου για σένα....
 Πόσο λάθος είναι αυτό που κάνουμε οι άνθρωποι..... χάνουμε τους εαυτούς μας προσπαθώντας να βοηθήσουμε άλλους να βρουν αυτό που έπρεπε να βρούμε εμείς οι ίδιοι για εμάς. Είναι αυτό που λένε πως προσπαθώ να σε κάνω αυτό που ήθελα να εγώ να γίνω αλλά δε τα κατάφερα γιατί προσπαθώντας να εξελίξω εσένα ξέχασα να εξελίξω εμένα ..... και είναι τόσο άδικο αυτό.
             Τελικά, ένα έχω να πω:
"Μη προσπαθείς να αλλάξεις τους άλλους για να αρέσουν σε σένα, βελτίωσε τον εαυτό σου και όταν αρέσεις εσύ σε εσένα τότε θα δεις τη πραγματική σου αξία δίχως να περιμένεις να στη καταλογίσουν άλλοι, άλλοι που το πιο πιθανό είναι να μη σε ενδιαφέρουν κιόλας...."


Σχόλια

  1. Καλησπέρα Κική μου,
    κρατώ την τελευταία σου παράγραφο. Αποτελεί την ουσία του θέματος. Η Αυτογνωσία μας, η αυτοβελτίωσή μας. Σημαντικές στιγμές στη ζωή μας.
    Χρόνια πολλά κορίτσι μου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χριστός Ανέστη ομορφούλα. όμορφος ο λόγος και το θέμα σου. Προσωπικά πιστεύω ότι ο άνθρωπος γεννιέται δεν γίνεται, δεν αλλάζει όσο και να το θέλει. Αν κάτι τον κάνει να προσπαθήσει αυτή την άλαγή πιστεύω πως σε μία δεδομένη στιγμή θα φανεί το "πρόσωπο" που κατάφερα να κρύψει..όχι να αλλάξει!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Εγώ νομίζω Κική μου πως αλλάζει η κοινωνία και κάποιες φορές αλλάζει-δυστυχώς- με τη βία.
    Θα πρέπει να κλείσουμε καλά τα αυτιά για να αποφύγουμε τις σειρήνες. Μπορούμε...αν μας αφήσουν.
    Χρόνια Πολλά Καλό μήνα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΓΙΑ ΤΗΝ ΞΑΔΕΡΦΑΡΑ ΜΟΥ ΜΕ ΑΓΑΠΗ!

Εκφραστικοί μου φίλοι, καλημέρα! Τί μου κάνετε, είστε όλοι καλά; Εγω μια χαρά. Καταιγισμός γενεθλίων το τελευταίο διάστημα βρε παιδιά! Πολύ με χαροποιεί αυτό! Ευχές, ευχές, ευχές! Μ' αρέσουν οι ευχές! Σήμερα λοιπόν θέλω και εγώ να δώσω τις ευχές μου σε ένα αγαπημένο μου πρόσωπο, με ένα ιδιαίτερο θα έλεγα τρόπο! (Είμαι σίγουρη πως όταν η ξαδέρφη μου δει αυτή την ανάρτηση θα γουρλώσει το μάτι πίσω από τα γυαλιά, θα βγάλει τη γλώσσα έξω απο αμηχανία, θα βγάλει μια κραυγή απόγνωσης και θα κρυφτεί όπου βρει πρόχειρα εκεί τριγύρω χαχαχαχα) (Ιωάννα σα να είμαι εκεί και να σε βλέπω νοιώθω - πολύ το διασκεδάζω! :P) Σκορπίνα λοιπόν η ξαδερφάρα μου! Δυναμική προσωπικότητα, όσο κι αν δε το δείχνει με τη πρώτη ματιά!  Σήμερα λοιπόν, το κορίτσι μου έχει γενέθλια και εγώ δε θα μπορούσα να μη κάνω ανάρτηση μοναχά για πάρτη της! Τόσα έχει κάνει εκείνη για μένα, ας κάνω και εγώ κάτι μικρό αυτή τη φορά! ;) Χρόνια πολλά λοιπόν σε σένα που όταν ήμουνα μικρή με έβαζες να

Η Σοφίτα

  Κεντρική Ιδέα Πλοκής Το παλιό οικογενειακό σπίτι στο ορεινό χωριό, έχει την αγάπη σας αλλά περιμένει και τη φροντίδα σας. Η κατάστασή του είναι κακή και εσείς σχεδιάζετε να το ανακαινίσετε. Βρίσκεστε ήδη εκεί αλλά ένα αναπάντεχο πρόβλημα καθιστά άμεσα αναγκαία την επίλυσή του. Ο μοναδικός / μοναδική, από τη γειτονική κωμόπολη, που θα ανέβει στο σπιτικό προκαλεί πραγματικό σοκ με την άφιξή του / της. Ίσως να μη περιμένατε ποτέ να βρεθεί απέναντί σας. Η ξαφνική χιονοθύελλα έχει τα δικά της σχέδια και θα σάς αναγκάσει να μείνετε εκεί, στον ίδιο κλειστό χώρο μέχρι να απεγκλωβιστείτε. Η νύχτα και το παρελθόν έρχεται ξανά. Τι μπορεί άραγε να κουβαλάει αυτό το πρόσωπο; Είχατε ποτέ σχέση μαζί του; ή μήπως προκύπτει μια έμμεση σχέση μαζί του; Τι μπορεί να φέρει; Τι μπορεί να αλλάξει; Μπορείτε να το αφήσετε στην άκρη;      Καθώς έκλειναν οι πόρτες του λεωφορείου πίσω της, ο καθαρός παγωμένος αέρας την καλωσόρισε, κάνοντας τα μάγουλά της να κοκκινίσουν ελαφρώς. Κοίταξε τριγύρω τ

ΔΙΑΦΟΡΑ ΝΕΑ ΤΗΣ ΜΠΛΟΚΟΓΕΙΤΟΝΙΑΣ ΜΑΣ

Κρατώ στα χέρια μου το Λογοτεχνικό Ημερολόγιο 2020 απο το Λογοτεχνικό Περιοδικό της Κεφαλλονιάς "Κέφαλος" , όπου συμμετέχω με τρία έργα μου. Ξεφυλλίζοντας το, ανάμεσα σε τόσους δημιουργούς και έργα, νιώθω υπερήφανη και ευγνώμων. Τα συγχαρητήρια μου, σε όλους! Eπίσης, ΕΔΩ, μπορειτε να διαβασετε μια υπέροχη συνέντευξη του δικού μας "Σκρουτζάκου"  Giannis Koutris !! Συγχαρητήρια αγαπημένε μου φίλε! Ακόμη, σας έχω δύο εξαιρετικές προτάσεις, δικών μας πάλι, αγαπημένων προσώπων! "Στα παπούτσια των άλλων¨" το νέο βιβλίο της Μαρίας Κανελλάκη, εκδ. 24γραμματα Ανατομικές ιστορίες παντός καιρού και εδάφους, σε ποικιλία δερμάτων και χρωμάτων, για όλες τις (χ)ώρες και για όλα τα πέλματα. Η νέα τάξη υποδημάτων θέλει έντονες αντιθέσεις και άτολμους βηματισμούς. Σ’ αυτό το καλαπόδι κατασκευάστηκαν και οι ιστορίες του βιβλίου. Ψηλοτάκουνες γόβες για «φλατ» ήρωες και παπούτσια γδαρμένα για ανθρώπους-λουστρίνια. Ολοκαίνουργια