Αν
η πρώτη νουβέλα μας γοητεύει με τα όμορφα τοπία και η δεύτερη μας
ταξιδεύει σε εποχές ρομαντικές , η Τρίτη νουβέλα μας προσγειώνει στην
πραγματικότητα και μας δείχνει πόσο σοφή είναι η αγάπη. Βρίσκει
καθημερινά τόπους, τρόπους να αναπτυχθεί και απαντήσεις στις ερωτήσεις
της καρδιάς… Η αγάπη δηλώνει παρών, έτσι απλά, λιτά και άξια!
_____________
Φωτογραφία και λόγια - ανάλυση - κριτική από την αγαπημένη μου εξαδέλφη και φιλόλογο, Ιωάννα Κωνσταντίνου Παπαγγελή!
Ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ!
Με
την πρώτη νουβέλα ταξιδεύουμε νοητά στην Κέρκυρα, το πανέμορφο νησί
που συνενώνει στην μακραίωνη ιστορία του το μυθικό παρελθόν (νησί των
Φαιάκων στην Οδύσσεια), με το κοσμοπολίτικο παρόν, που αποπνέει μια
αίσθηση αρχοντιάς με βενετσιάνικες και δυτικές επιρροές στα αξιοθέατα
και τον πολιτισμό του. Τυχαία η επιλογή του; Μάλλον όχι, μιας και το
ρομαντικό στοιχείο του νησιού το κάνει να μοιάζει
ιδανική επιλογή για να εκτυλιχθεί μια όμορφη ιστορία αγάπης δυο
σύγχρονων νέων. Το επάγγελμα του Χριστόφορου δε (φωτογράφος), σοφή
επιλογή για ένα μοναδικό ζουμάρισμα στα αξιοθέατα, τα ήθη/έθιμα και την
σκιαγράφηση των ηρώων, στοιχεία που χαρακτηρίζουν το είδος της νουβέλας
(σελ 20 τελευταία παράγραφος μαζί με τα αξιοθέατα περιγράφονται και
κάποια έθιμα: μπουγάδες απλωμένες στις βεράντες χιαστί, σπάσιμο κανατών
στους δρόμους κλπ). Επίσης η συγγραφέας χρησιμοποιώντας ως εκφραστικό
μέσο την αντίθεση παρουσιάζει καρέ καρέ τη μεταστροφή του Χριστόφορου
από τρελό και γόη του παρελθόντος, σε τρελά ερωτευμένο και αφοσιωμένο
στην εξωτική Μόνικα. Η αποκάλυψη της αλήθειας στον Χριστόφορο από την
φίλη της, έρχεται να ανανοηματοδοτήσει τα αμέτρητα εσταντανέ της Μόνικα
από τον φωτογράφο μας και να δώσει όλες τις εξηγήσεις που ζητούσε. Η
μεγαλύτερη αντίθεση ανάμεσα σε δύο κόσμους: τον κόσμο των ήχων και των
λέξεων και τον κόσμο της σιωπής και των νοημάτων, πρόκειται να αρθεί, με
την αγάπη της σιωπής, με την αγάπη που δηλώνει παρών.
_____________
Φωτογραφία και λόγια - ανάλυση - κριτική από την αγαπημένη μου εξαδέλφη και φιλόλογο, Ιωάννα Κωνσταντίνου Παπαγγελή!
Ευχαριστώ πάρα πάρα πολύ!
Για
ν’ αποκτήση κανείς γρόσια, άλλος τρόπος δεν είναι, πρέπη νάχει μεγάλη
τύχη, να εύρη στραβόν κόσμο, και να είναι αυτός μ’ ένα μάτι, δεν του
χρειάζονται δύο. Πρέπει να φάη σπίτια, να καταπιή χωράφια, να βουλιάξη
καράβια, με τριανταέξ τα εκατό θαλασσοδάνεια, το διάφορο κεφάλι.
Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης, 1851-1911, Έλληνας συγγραφέας
___________
Είναι η Αγάπη που Δηλώνει Παρών και είναι στον Πειραιά, συντροφιά με την αγαπημένη μου εξαδέλφη, Ιωάννα Κωνσταντίνου Παπαγγελή.
Για να αποκτήσεις κι εσύ το βιβλίο της Αγάπης, επικοινώνησε μαζί μου.
Ευχαριστώ πολύ!
Είν’ η ζωή αχαμνόδεντρο
σ’ ένα γκρεμόν επάνω.
Κωστής Παλαμάς, 1859-1943, Ποιητής
___________
Είναι η Αγάπη που Δηλώνει Παρών και είναι στον Πειραιά, συντροφιά με την αγαπημένη μου εξαδέλφη, Ιωάννα Κωνσταντίνου Παπαγγελή.
Για να αποκτήσεις κι εσύ το βιβλίο της Αγάπης, επικοινώνησε μαζί μου.
Ευχαριστώ πολύ!
Είσαι η πιο ερωτική κωφάλαλη που πέρασε ποτέ απ’ το ελληνικό θέατρο – από κάθε, ίσως θέατρο.
Μάνος Χατζιδάκις, 1925-1994, Έλληνας μουσικοσυνθέτης
(προς την Έλλη Λαμπέτη, σχετικά με το ρόλο της στο θεατρικό έργο «Σάρα, τα παιδιά ενός κατώτερου Θεού», 1981)
___________
Είναι η Αγάπη που Δηλώνει Παρών και είναι στον Πειραιά, συντροφιά με την αγαπημένη μου εξαδέλφη, Ιωάννα Κωνσταντίνου Παπαγγελή.
Για να αποκτήσεις κι εσύ το βιβλίο της Αγάπης, επικοινώνησε μαζί μου.
Ευχαριστώ πολύ!
Δεν
κάνουμε θέατρο για το θέατρο. Δεν κάνουμε θέατρο για να ζήσουμε.
Κάνουμε θέατρο για να πλουτίσουμε τους εαυτούς μας, το κοινό που μας
παρακολουθεί κι όλοι μαζί να βοηθήσουμε να δημιουργηθεί ένας πλατύς,
ψυχικά πλούσιος και ακέραιος πολιτισμός στον τόπο μας.
Κάρολος Κουν, 1908-1987, Ο Ιδρυτής του Θεάτρου Τέχνης
___________
Είναι η Αγάπη που Δηλώνει Παρών και είναι στον Πειραιά, συντροφιά με την αγαπημένη μου εξαδέλφη, Ιωάννα Κωνσταντίνου Παπαγγελή.
Για να αποκτήσεις κι εσύ το βιβλίο της Αγάπης, επικοινώνησε μαζί μου.
Ευχαριστώ πολύ!
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
ΕΚΦΡΑΣΟΥ ΚΑΙ ΕΣΥ